7 نکته برای مدیریت استرس کودکان – روانشناس کودک

 

7 نکته برای  مدیریت استرس کودکان

 


مثل بزرگسالان، بچه ها نیز با استرس مبارزه می کنند.  تعهدات بیش از حد ، درگیری در خانواده ها و مشکلات با همسالان، همه عوامل استرس زا هستند که کودکان را سرکوب می کند.

دراین مقاله سعی کرده ایم 7 راه برای توقف چرخه نگرانی و افزایش شجاعت را برای کودکان بیان کنیم ، البته باید مد نظر داشت که مقدار مشخصی از استرس طبیعی است.

 

کلید کمک به بچه ها برای مدیریت استرس، آموزش دادن آنها در مورد مشکل است – تصمیم گیری، برنامه ریزی و اطلاع از اینکه چه موقع بله و نه به فعالیت ها و تعهدات بگویند. این نیست که همه چیز صاف و راحت باشد.

اگر بچه هایتان  نفهمند که چگونه  استرس شان را مدیریت کنند ممکن است خودشان را با مواد غذایی، مواد مخدر و الکل  درمان می کنند.

به عبارت دیگر، بچه ها زمانی بهتر می شوند که  احساساتشان بهتر شود .


 

1. توقف برنامه ریزی

یکی از بزرگترین عوامل استرسزا برای کودکان، برنامه ریزی بیش از حد است. با این حال، امروز انتظار می رود که بچه ها توجه بیشتری داشته باشند و در هفت ساعت در مدرسه شرکت کنند، در فعالیت های فوق العاده ای عالی عمل کنند، به خانه بروند، تکالیف را انجام دهند  و فقط برای انجام این کار در روز بعد، به خواب برویم.

بچه ها نیازمند خاموش شدن مجدد هستند. مغز و بدن آنها نیاز به استراحت دارد و آنها ممکن است این را خودشان درک نکنند. بنابراین شناختن اینکه فرزند شما بیش از حد برنامه ریزی شده است مهم است.

پیشنهاد میشود به مدت یک هفته برنامه های بچه های خود را بررسی و دنبال کنید، چند ساعت در آخر هفته و یا چند شب در طول هفته آنها را از انجام کارهایشان وا دارید و به داشتن آرامش دعوت کنید.

 


2. زمانی برای بازی

اهمیت بازی رراموش نکنید بازی که در آن هیچ درس ، رقابت و فشاری نباشد و هدفی وجود نداشته باشد ، بچه های جوان این کار را به طور طبیعی انجام خواهند داد. اما بچه های بزرگتر ممکن است فراموش کنند که چگونه به سادگی بازی کنند.

ترکیب بازی با فعالیت بدنی،برای رفاه حیاتی است. بعضی از ایده ها عبارتند از: دوچرخه سواری، پرتاب کردن بیسبال، قایق رانی و پیاده روی .

 

3. خواب را اولویت قرار دهید.

خواب کافی و منظم از همه چیز حیاتی تر است زیرا باعث به  حداقل رساندن استرس وافزایش خلق برای بهبود عملکرد در مدرسه میشود.

  اگر فرزند شما  خواب کافی نداشته باشد،میتواند مسائل زودتر بر وی تاثیر منفی بگذارد.

اهمیت خواب و ایجاد محیطی که برای خواب مناسب است و هیچ گونه لوازم الکترونیکی در آنجا نباشد میتواند به خواب خوب کمک کند. 

 

4. آموزش به بچه ها تا علائم جسمی خود را بشناسند

آموزبه کودکان ش دهید تا  بدن خود و علائم فیزیولوژی استرس شان را ببینند و بشناسند.” به عنوان مثال، در ماشین با کودک خود بنشینید، گاز را فشار داده و ترمز کنید و به چرخش موتور گوش دهید . توضیح دهید که “بدن ما نیز مانند ماشین صداهایی داشته باشد ولی ما نشنویم ولی اگر دقت کنیم میتوانیم از علائم پی به آنها ببریم.

آنها را تشویق به گوش دادن به آنچه که بدن آنها می گویند کنید.

 

5. استرس خود را مدیریت کنند.

استرس واقعا مسری است.هنگامی که پدر و مادرها تحت تأثیر قرار می گیرند، بچه ها نیزتحت تاثیر قرار می گیرند.

اگر در یک محیط با یک چیز در یک بعد زندگی  می کنید، بچه شما این کار را می کند.

 اهمیت نشان دادن به بچه ها برای نحوه استراحت و مقابله با استرس بسیارموثر است. “آنها باید ببینند شما چطور استرس تان را کاهش میدهید.

 

6. صبح را آرام تر کنید.

اغلب خانه ها در زمان صبح نامرتب بوده که این میتواند خودش باعث ایجاد استرس شود .پیشنهاد میشود صبح آرام تر و نرم تری برای کودکان در نظر بگیرید.

 

7. بچه ها را آماده کنید تا با اشتباهات روبرو شوند.

استرس برخی از بچه ها ناشی از اشتباهاتشان است . به آنها یادآوری کنید که قرار نیست  همیشه همه کارها درست انجام شود .

در حالی که تصمیم گیری های خوب، مهارت مهمی برای یادگیری است.

ما واقعا می توانیم بچه هایمان را با کمک به آنها درک کنیم . به آنها کمک کنیم که متوجه تصمیم بد یا اشتباهشان شوند و به آنها یاد بدهیم که چگونه روش شان را اصلاح کنند  و از اشتباهشان درس بیاموزند.

 


شما نمی توانید یک زندگی پر از استرس داشته باشید و سپس مدیریت استرس را آموزش دهید

 

منبع

  • مریم عبداللهی
  • روانشناس ونوروتراپیست
  • درمانگر تخصصی کودکان

 

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «7 نکته برای مدیریت استرس کودکان – روانشناس کودک»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *