نحوه درمان بیش فعالی ( ADHD ) با برخی اسانسها و روغن ها

 

نحوه درمان بیش فعالی ( ADHD ) با برخی اسانسها و روغن ها

 

اسانس ها روغن هایی هستند که از گیاهان گرفته شده و به شکل بسیار متمرکز تقسیم می شوند. این روغن ها ممکن است از برگ ها، گل ها یا شکوفه ها، ریشه ها یا ساقه گیاه گرفته شود.

آنها تنها در ایالات متحده محبوب شده اند اما هزاران سال در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته اند. اعتقاد بر این است که اسانس های مختلف دارای خواص جسمی، احساسی و روانی هستند.

اختلال بیش فعالی – نقص توجه  ( ADHD) با علائم زیر حدود 6.1 میلیون نفر تخمین زده شده اند:
ناتوانی برای تمرکز طولانی مدت
بیش فعالی و پر تحرکی
ناتوانی در کنترل رفتار تکانشی
ناتوانی در نظر گرفتن عواقب برخی اقدامات
فراموشی

ADHD شایع ترین اختلال در کودکان است، اما همچنین می تواند در بزرگسالان نیز رخ دهد.


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

مهم: اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، استفاده از روغن های ضروری برای درمان ADHD و نشانه های آن را تایید نمی کند، اما بسیاری از متخصصان جایگزین پزشکی روغن های ضروری برای درمان علائم توصیه می کنند .

 

اسانس ها و اختلال بیش فعالی – نقص توجه ( ADHD)


تحقیقات به اندازه کافی توسط انجمن پزشکی و علمی انجام نشده است تا کاملا درک کند که چگونه  می توان از روغن های ضروری برای کمک به افراد مبتلا به ADHD استفاده کرد.

با این حال، بسیاری از آنها در تجارب شخصی خود سوگند یاد می کنند. قبل از استفاده از هر نوع روغنهای ضروری باید با پزشک خود صحبت کنید زیرا ممکن است تداخل دارویی داشته باشند.

شما فقط باید از روغنهای ضروری استفاده کنید. روغنهای ضروری می توانند برخی از عوارض جانبی را داشته باشند، به ویژه اگر استفاده نادرست باشند.

 

اعتقاد بر این است که اسانس ها به اختلال ADHD در ارتباط با درمان رفتاری کمک می کنند. بسیاری از روغن های ضروری برای استفاده با ADHD دارای اثر آرام بخش هستند.

این اثر آرام بخش ممکن است به افراد مبتلا به ADHD کمک کند که برخی از علائم رفتاری خود را تغییر دهند. یک مطالعه نشان داده است که عطر برخی از روغن های ضروری  از طریق سیستم غدد درون ریز یا سیستم عصبی مرکزی  بر رفتار تاثیر می گذارد.

این اثر ممکن است از طریق تخلیه مخاط بینی به جریان خون منتقل می شود، کار کند. با این حال، مطالعات بیشتری برای درک اثر به طور کامل نیاز است.

روغن را می توان با چندین روش استفاده کرد. آنها می توانند به پوست مانند ماساژ یا می توانند برای تبدیل شدن به عطر (آروماتراپی) پخش شوند.

اگر روغن یا اسانس را روی پوست خود قرار دهید، آن را با روغن حامل مانند روغن بادام شیرین یا روغن گیاهی رقیق کنید. روغنهای ضروری را با خود حمل نکنید. بسیاری از آنها سمی هستند.

 

انواع روغن های ضروری


وتیور (Vetiver)

گفته می شود روغن ویتور  اثر آرام بخش داشته و حتی ممکن است باعث تحریک گردش خون شود.

 

 

 Cedarwoodاسطوخدوس

برای صدها سال برای کاهش اضطراب استفاده می شود. یک مطالعه نشان داده است که عطر اسطوخودوس می تواند احساسات ما را تحت تأثیر قرار دهد.

عطر اسطوخدوس می تواند اضطراب را کاهش داده و به افراد آرام در شرایط استرس زا کمک کند.

اعتقاد بر این است که اسطوخودوس می تواند تاثیر مشابهی بر ADHD داشته باشد. اسطوخدوس همچنین ممکن است به بهبود خواب شما کمک کند.

 

اسانس پرتقال


در همان مطالعه، اسانس پرتقال نیز استفاده شد و نشان داد که می تواند باعث کاهش اضطراب و ایجاد آرامش در افراد در محیط استرسزا شود.

این ممکن است تاثیر مشابهی بر افراد مبتلا به ADHD داشته باشد. در صورت استفاده از هر روغن مرکبات به پوست خود،تحت نور خورشید قرار نگیرید.

 


بابونه


استرس، اضطراب و افسردگی بعضی از افراد مبتلا به ADHD ممکن است با روغن بابونه بهتر شود.این اسانس ممکن است توانایی ایجاد  آرامش، کاهش اضطراب و یا برخی از انواع افسردگی را داشته باشد.

ارائه خدمات تخصصی نوروفیدبک – بیوفیبدک آلومینا


چوب سندل


روغن سندل در مطالعات نشان داده شده است که دارای خواص دارویی است که به التهاب و احتمالا حتی برخی از سرطان ها کمک می کند. با این حال، برخی معتقدند که این امر همچنین می تواند به آرامش و بهبود وضوح روانی افراد مبتلا به ADHD کمک کند.

 

فرانکی سنس

 

فرانکی سنس ممکن است قادر به کمک به افراد مبتلا به ADHD باشد.  ممکن است به کاهش برخی از احساسات منفی که در افراد مبتلا به ADHD رایج است کمک کند.

 

نعناع تند


اعتقاد بر این است که روغن نعناع دارای اثر تسکین دهنده است. این می تواند به آرامش و آرام کردن بی قراری بسیاری از افراد مبتلا به ADHD کمک کند.

 


رزماری


یک مطالعه نشان داده است که عطر گل رزماری می تواند شناخت و تمرکز را بهبود بخشد.

 

چگونگی اعمال روغن ها


اسانس ها ممکن است در آب حمام با ماساژ به طور موضعی بر روی پوست شمااستفاده شود. در درمان علائم ADHD، روغن معمولا به داخل هوا پخش می شود  مانند بوی عطرو به تدریج نفوذ می کند.

 

سایر روش های درمانی در خانه

 

علاوه بر اسانس های ضروری، می توانید سایر روش های جایگزین برای کاهش نشانه های اختلال بیش فعالی – نقص ( ADHD ) را در خانه نیز امتحان کنید.

این روش ها نیز  مورد مطالعه قرار گرفته اند تا اثربخشی کامل خود را در درمان ADHD بررسی کنند، اما بسیاری معتقدند که می توانند تنها به کاهش علائم کمک میکنند. 

 

چندین درمان در خانه را که می تواند نشانه های ADHD را مدیریت کند شامل موارد زیر است:

ورزش
رژیم سالم
خواب کافی
محدود کردن استفاده از دستگاه های الکترونیکی مانند تلویزیون

 

سایر روشهای جایگزین ADHD میتواند شامل موارد زیر باشد:

اسیدهای چرب امگا 3
مراقبه
صرف وقت در خارج از منزل جهت تخلیه هیجانات
مواد معدنی مانند روی، منیزیم یا آهن (تنها اگر شما کمبود دارید؛ در غیر اینصورت این مکمل ها می توانند مضر باشند)
  نوروفیدبک
یوگا
طب سوزنی
ماساژ
اجتناب از رنگ های خاص غذایی و مواد نگهدارنده

 

قبل از شروع هرگونه درمان جدید، باید با روانشناس و روانپزشک خود مشورت کنید

 

منبع

  • مریم عبداللهی
  • روانشناس و نوروتراپیست
  • درمانگر تخصصی کودکان

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *