فواید نوروفیدبک | تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز-مرکز نوروفیدبک

فواید نوروفیدبک

فواید نوروفیدبک

نورفیدبک چگونه عمل می کند ؟

مغز ما (کنترل کننده ی تمام بدن) سیستم پیچیده ای از فعالیت های شیمیایی و الکتریکی به همراه تقریبا 100 بیلیون نورون است.

گرچه ما چیزهایی زیادی درباره عملکرد مغز می دانیم اما هنوز هم مسائل زیادی برای کشف و یادگیری وجود دارد.

آن چه می دانیم این است که مغز ما به گونه ای طراحی شده است که با تمام تغییرات بدن؛ محیط زندگی و عملکرد ما در تمام زمان ها ، تطبیق پیدا کند.

فواید نوروفیدبک
فواید نوروفیدبک

گرچه؛ به علت های بسیاری (مانند ژنتیک و محیط) مغز ما به اندازه ای که قادر است ، عمل نمی کند.پس از آن مغز از تنظیم خارج می شود.

اگر بخواهیم به زبان ساده سخن بگوییم ، این گونه است که وقتی لازم است که مغز آرام باشد ، بیش از حد فعال شده و وقتی که ضرورت دارد تا اکتیو و فعال باشد ، مثل یک مهتابی خاموش می شود.

برخی مواقع مغز یک سیستم خود اصلاح گر است.

وقتی که چنین نیست، این اختلال و عدم تنظیم تبدیل به حالت عادی مغز می شود و نسبت به آن عادت می کند.به همین خاطر منطقی است اگر بگوییم که می تواند مغر را به گونه ای تربیت کرد که به عملکرد اصلی خود و طراحی اولیه اش بازگردد.

در نوروفیدبک ،پزشکان به صورت ترکیبی با دیگر درمان ها عمل می کنند.وقتی که مغز شما به شیوه ی بهتری تنظیم شود ، ان هنگام می توانید افکار و رفتارهای خود را تغییر دهید.

در طول جلسات نوروفیدبک چه اتفاقی می افتد ؟

نوروتراپیست در ابتدا از شما می خواهد که تمام مشکلات و عوارضی که به آن مبتلا هستید را روی یک برگه کاغذ فهرست کنید و در اختیار وی قرار دهید.

بعد از آن شما را در یک محیط آرام و روی یک مبل راحتی قرارمی دهند.تراپیست شما یک سنسور خاص را به سرتان متصل می کند تا امواج مغزی شما را به یک برنامه ی کامیپوتری منتقل کند.

فواید نوروفیدبک
فواید نوروفیدبک

جلسات نوروفیدبک معمولا آرامش بخش و لذت بخش هستند و غالبا درحدود 30 دقیقه طول خواهند کشید.

همان گونه که جلسه ی درمانی شما آغاز می شود ، شما از طریق هدستی که داده خواهد شد ، به موسیقی آرام بخشی گوش می کنید.

گاهی در حین شنیدن موسیقی، وقفه یا پرش هایی را در موزیک می شنوید .این مسئله به خاطر سیگنالی است که مغز شما را به حالت ” استراحت ” می برد.

روش درمانی نوروفیدبک غیر تهاجمی است.هیچ گونه شوکی به مغز وارد نمی شود و عملکرد آن دستکاری نمی گردد.

تنها کاری که انجام می شود ، تقویت امواج مغزی برای به سرانجام رساندن درمان است

در پایان جلسه ، احتمالا احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و به لحاظ ذهنی نیز شفاف تر خواهید بود.

بسیار بعید است که پس از جلسه ی درمانی خود ، دچار هرگونه عوارض جانبی منفی شوید چرا که نوروفیدبک به هیچ وجه مغز را به شکل مصنوعی به یک سمت هدایت نمی کند.

بسیاری از بیمارانی که به مراکز درمانی نوروفیدبک مراجعه می کنند، خواب عمیق تر و رویاهای شیرین تری پس از جلسه ی اول خود خواهند داشت

کسانی که از نوروفیدبک استفاده کرده اند

سیستم نوروفیدبک اختصاصی یک نوع نرم افزار بسیار پیشرفته و شخصی است که سیستم عصبی را به گونه ای تقویت می کند تا مغز بتواند به بهترین شکل از منابع طبیعی خود استفاده کند.

نوروفیدبک برای ذهن بسیار شبیه به فیزیوتراپی برای بدن است.بیشتر مشکلات و ناراحتی های جسمی ما به خاطر افکار و تخیلات آزار دهنده ای است که مغز ما تمایل به بازتولید مداوم آن ها دارد.

نروفیدبک به ما کمک می کند تا طراحی کلی مغز را بهبود بخشیده و از این افکار آزار دهنده رهایی پیدا کنیم

دیدگاه و بینش مثبت به ما کمک می کند تا از جنبه های متفاوتی به مشکلات خود نگاه کنیم و راه حل های بهتری بیابیم.

فواید نوروفیدبک
فواید نوروفیدبک

درست مانند آینه که باعث اصلاح ما می شود و عیب هایمان را به رخ می کشد ، نوروفیدبک نیز امواج مغزی ما را ثبت کرده و فیدبک آن ها را به ما نشان خواهد داد.وقتی که نرم افزار نوروفیدبک ، لرزشی در الگوی امواج مغزی شما حس کند ، یک سیگنال صوتی ارسال خواهد کرد تا به این ترتیب مغز را به استراحت و ” خود اصلاح گری” تشویق نماید.

نوروفیدبک در کودکان

با نوروفیدبک احساسات خود را تحت کنترل خود درآورید

کودکی و نوجوانی سنین تغییرات بزرگ و تجربه های حیاتی می باشد. در این زمان که کنترل و مدیریت وزن احساسات می تواند بسیار دشوار باشد ، ممکن است در نهایت به مشکلات روحی و روانی در بزرگسالی منجر شود.

نوروفیدبک تکنیکی است که به افراد کمک می کند تا فعالیت های مغز را تحت کنترل در آورد ( به عنوان مثال واکنش نسبت به حوادث احساسی) .

ارائه خدمات تخصصی نوروفیدبک – بیوفیدبک و رفتاردرمانی تنها با پرداخت یک هزینه

گرچه این روش به طور مکرر بر روی بزرگسالان انجام می شد، اما تحقیقات جدید که در این زمینه صورت گرفته است نشان می دهد که این تکنیک برای افراد جوان تر و نوجوانان نیز اثرات به سزایی دارد.

دشواری برخورد با احساسات و کنترل آنها می تواند مسائل روانشناختی مختلفی را به وجود آورد و حتی منجر به بروز مشکلات روانپزشکی تمام عیار شود (در موارد حوادث فاجعه آمیز عاطفی). این مسئله به خصوص در دوران کودکی مصداق دارد . ترومایی که در دوره ی کودکی و نوجوانی تجربه می شود می تواند به مشکلات بعدی مانند افسردگی، اضطراب و حتی شرایط خطرناک تر و جدی تری منتهی شود .

فواید نوروفیدبک
فواید نوروفیدبک

تکنیک های مختلفی مانند نوروفیدبک وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان احساسات افراد را کنترل کرد . نوروفیدبک یک نوع متد آموزشی است که اطلاعاتی درباره تغییرات در فعالیت های عصبی افراد به دست آورده و در همان زمان به آن ها نشان دهند و این مسئله می تواند موجب شود که فرد بتواند فعالیت های عصبی خود را کنترل کرده و به این ترتیب تغییرات بزرگی در رفتارهای خود به وجود بیاورد.

گرچه امروزه نوروفیدبک به عنوان یک ابزار درمانی برای بزرگسالان استفاده می شود ، اما تا به حال، این متدولوژی در کودکان و نوجوانانی اسیب پذیر تر هستند می تواند منافع بسیار زیادی داشته باشد.

در طول یک تحقیق در آمریکا نیز بر روی تعدادی کودک 7 الی 16 ساله نیز آزمایشاتی صورت گرفت. در طول این تحقیق تصویری احساسات آن ها و هم چنین فعالیت های مغزی شان زیر نظر گرفته شد (پیش از این که به خود آن نشان داده شود ) .

ناحیه ای از مغز که مورد مطالعه قرار می گیرد، انسولا است که در قشر مغزی یافت می شود.

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *