نداشتن ارتباط جنسی به مدت دو هفته و عوارض آن!

این اتفاق برای همه ما می افتد !!!

 

به دلایل مختلفی ممکن است در روزهایی، فعالیت جنسی نداشته باشید و یا مجرد باشید و تمایلی به برقراری روابط جنسی نادرست و یکباره نداشته باشید پژوهش های علمی ثابت می کند که بدن شما تغییرات قابل توجهی را در زمانی که شما دو هفته رابطه جنسی نداشته اید می کند که دراین مقاله سعی داریم به بررسی معایب نداشتن روابط جنسی بپردازیم .

افزایش سطح استرس در صورت عدم روابط جنسی:

رابطه جنسی تسکین دهنده استرس است .طبق تحقیقاتی که در اسکاتلند انجام شده است، افرادی که رابطه جنسی به طور منظم دارند به نظر میرسد راحت تر باشند و در زندگی روزمره متحمل استرس کم تری شوند .

در طول رابطه جنسی، بدن اندروفین ترشح میکند .این اندرورفین های ترشح شده ، تقویت کنندگان روحی طبیعی و کاهش دهندگان استرس اند. بنابراین شاید متوجه شده باشید که چرا بعد از رابطه جنسی احساس آرامش می کنید.

 

خطر ابتلا به سرماخوردگی ، آنفولانزا و ناراحتی معده

معایب نداشتن روابط جنسی و کاهش سیستم ایمنی
روابطجنسی

روابط جنسی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود. طی سکس و رابطه جنسی، ایندورفین ترشح شده، باعث تحریک سلول های سیستم ایمنی بدن شده و همین امر سبب میگردد تا سیستم ایمنی بدن در مقابله با  بیماری ها قوی عمل کند .

محققان سطح بالاتری از ایمونوگلوبولین A را در افرادی که به طور منظم رابطه جنسی دارند، پیدا کرده اند. ایمونوگلوبولین A یک نوع آنتی بادی است که به ما کمک می کند تا از عفونت ها محافظت کنیم. معمولا در غشاهای مخاطی دستگاه گوارش و تنفسی در سطوح بالا یافت می شود.

 

عفونت مجاری ادراری

بر طبق پژوهش های نوین نیورک تایمز، هشتاد درصد عفونت های مجاری ادراری در طی 24 ساعت پس از مراقبت جنسی اتفاق می افتد. بعد از برقراری رابطه جنسی، عفونت ها این فرصت را می یابند تا از بدن خارج شوند.

 

روابط عاطفی شما با پارتنرو یا شریک زندگیتان به خطر می افتد

البته اگر شما مجرد باشید این اتفاق برای شما نمی افتد ولی اگر ازدواج کرده باشید و مخصوصا باهم در یک خانه زندگی کنید نداشتن روابط جنسی برای شریک زندگیتان ممکن است وی را نگران کند. داشتن روابط جنسی موفق برای شما و همسرتان، باعث تحکیم صمیمیت شما میشود.

 

به عنوان یک زن ممکن است حس افسردگی کنید

بر اساس یک مطالعه انجام شده توسط آرشیو رفتار جنسی، زنان در طول مدت طولانی از نداشتن رابطه جنسی و ایجاد  افسردگی رنج می برند. مطالعات نشان داده اند که اسپرم عمدتا حاوی هورمون های تغییر دهنده خلق و خوی است که می تواند باعث کاهش افسردگی، استروژن، تستوسترون و چندین ترکیب دیگر شود.

 

افزایش وزن

یک رابطه جنسی یک ساعته حدود 360 کالری می سوزاند . هرگونه رابطه جنسی، ضربان قلب را افزایش میدهد. بنابراین کالری سوزانده می شود. بوسیدن برای مدت یک ساعت ، 68 کالری می سوزند. حتی رابطه جنسی دهانی 100 کالری می سوزاند.

اگر در نظر بگیرید که یک زوج در هفته به طور میانگین حداقل 4بار رابطه جنسی داشته باشند بنابراین در هفته 1200 کالری می سوزانند!

 

مدیریت  سردرهای شما به مراتب سخت تر خواهد بود .

داشتن روابط جنسی، باعث افزایش هورمون اکسی توسین یا هورمون عشق میشود. اکسی توسین یک هورمون است که توسط قسمت خلفی غده هیپوفیز منتشر می شود (یک غده کوچک که در پایه مغز یافت می شود) که باعث افزایش انقباض رحم می شود.

این افزایش باعث آزاد شدن اندورفینها می شود که به عنوان یک هورمون طبیعی برای کاهش درد شناخته شده است. وقتی یک زن و به ارگاسم می رسند، تحمل درد و شدت تشخیص درد به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و به میزان 74.6 و 106.7 درصد افزایش می یابد.

در واقع، یک مطالعه سال 2006 در مجله پزشکی بیولوژیک، نشان داد افرادی که به طور منظم رابطه جنسی داشته اند، فشار خون پایین تر نسبت به افرادی که نداشتند.

مطالعه سال 2008 در مجله پزشکی آمریکا نتیجه گرفت که مردان بالای 50 سالگی، 60 سالگی و 70 ساله که از نظر جنسی فعال نبودند احتمال بیشتری از اختلال نعوظ رنج می برند.

سکس به زنان کمک میکند تا عضلات کف لگن خود را تقویت کنند که همین امر برای کنترل مثانه بسیار حائز اهمیت است.

معایب نداشتن روابط جنسی و تقویت مثانه
معایب نداشتن روابط جنسی

رابطه جنسی موجب افزایش ضربان قلب و تستوسترون و سطوح استروژن می شود. یک مطالعه نشان داد که رابطه جنسی منظم می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را به نصف کاهش دهد.

پس از رابطه جنسی، بدن شما یک هورمون پرولاکتین تولید می کند که باعث ایجاد حس آرامی و ریلکسی شما می شود. رابطه جنسی باعث تولید سلول های جدید در مراکز حافظه مغز می شود.


فاطمه امیری، روانشناس بالینی

منبع 

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

3 دیدگاه دربارهٔ «نداشتن ارتباط جنسی به مدت دو هفته و عوارض آن!»

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      این سوال کلی می باشد و پاسخ برای هر فرد متفاوت می باشد. بستگی دارد هدف و انتظار شما از ازدواج چه چیزی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *