ریزش مو در مردان: راه حل و درمان

ریزش مو در مردان1

ریزش مو: مشکل رایج در بین مردان

حدود 85 درصد آقایان تا سن 50 سالگی دچار کم شدن یا ریزش مو می شوند. برخی از مردان حتی قب از سن 21 سالگی دچار ان مشکل می شوند.

تفکرات مختلفی در مورد ریزش مو وجود دارد که برخی از آنها اشتباه هستند. از جمله اینکه پوشیدن کلاه باعث ریزش مو می شود. یا حرکت انگشتان در بین موها نیز دلیلی بر ریزش موها نیست. به علاوه شانه زدن یا آرایش مو نیز باعث شدید شدن این مشکل نمی شوند.

مسئله مهم این است که نوعی ارتباط مستقیم بین سیگار کشیدن و کم شدن موهای سر مردان وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال بهانه ای برای ترک سیگار هستید، پیشگیری از ریزش مو می تواند بهترین بهانه باشد.

ریزش مو که پزشکان آن را آلوپسی می نامند، معمولا نشان دهنده وجود مشکل جسمی نیست. به علاوه ریزش مو باعث بروز مشکلات جسمی دیگر نمی شود. اما مسئله ای که وجود دارد تاثیری است که بر روی ظاهر افراد می گذارد.

علت ریزش مو چیست؟

تفریبا ریزش مو در تمام مردان دارای یک الگوی خاص می باشد که در حقیقت یک ویژگی ژنتیکی است که از والدین به ارث می رسد. دیگر عواملی که باعث بروز این عاضه می شوند عبارتند از داروهای مختلف، مصرف بیش از حد ویتامین A یا کمبود پروتئین/ بیماری و اضطراب نیز باعث بروز ناگهانی و شدید ریزش مو می شود. خبر خوب اینکه ریزش مویی که دارای الگوی مردانه نیست، اغلب بهبود پیدا می کند.

حفظ موهایی که دارید بسیار راحت تر از جایگزین کردن آنهاست. اما مراقب گزینه های موجود باشید. بسیاری از روش ها و محصولات درمانی تا حد زیادی ادعا هستند. زمانی که در مورد این مسئله دچار تردید هستید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

داروی ریزش مو: مینوکسیدیل

ریزش مو در مردان0

هیچ درمانی برای ریزش موی دارای الگوی مردانه نیست، اما برخی داروها ریزش مو را آهسته تر خواهند کرد. مینوکسیدیل داروی مورد تایید FDA می باشد. این دارو میزان ریزش مو را کاهش داده و حتی در برخی افراد باعث رشد موی جدید می شود. اما زمانی که مصرف این دارو را متوقف کنید، ریزش مو به حالت قبل برمی گردد.

کاهش موهای سر به شکل M یکی از اولین علائم مربوط به ریزش مو با الگوی مردانه است. سپس میزان موهای روی سر شروع به کم شدن می کنند و نقاط بدون مویی روی سر به وجود می آید. در نهایت این قسمت ها به هم می رسند و به شکل نعل در می آید.

در این نوع ریزش مو در حقیقت هورمونی به نام DHT باعث کوچک شدن فولیکول های مو می شود. در نهایت این فولیکول ها آنقدر کوچ می شوند که دیگر مویی از آنها رشد نمی کند.

داروی ریزش مو: فیناستراید

این قرص خط DHT بدن را آهسته می کند. برخی مردان در زمان مصرف این دارو شاهد رشد مجدد موهای خود بوده اند. بسیاری از فکر تصور می کنند که این دارو بهتر از مینوکسیدیل عمل می کند. خانم های بادار نباید به این قرص دست بزنند – این دارو باعث بروز مشکلاتی در جنین خواهد شد. مانند مینوکسیدیل، این دارو نیز تنها در زمان مصرف تاثیر گذار است.

استفاده از کلاه گیس یکی دیگر از راه حل هاست که در زمان خرید آن باید به تطابق رنگ آن با موهای خود دقت داشته باشید.

کاشت مو

پزشک موهای سالم را از کناره و پشت سرتان برداشته و آنها را در قسمت بالای سر قرار می دهد. این فرایند دارای هزینه است و لازم است طی چند جلسه انجام شود. پس از 2 ماه بیشتر آنچه پزشک انتقال داده، مجددا رشد خواهد کرد و پس از 6 ماه نیز موهای کاشته به شکل طبیعی به نظر می آیند.

مثبت فکر کنید

مو تمام چیزی نیست که یک مرد دارد. بهتر است به توانایی های دیگرتان فکر کنید یا مراقب ویژگی های قابل کنترل در خود باشید، ورزش کنید. مردانی را در نظر بگیرید که موهای خود را می تراشند و به این ترتیب اعتماد به نفس خود را بالا برید.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

1 دیدگاه دربارهٔ «ریزش مو در مردان: راه حل و درمان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *