راه هایی برای حفظ سلامت استخوان

راهکارهایی برای تقویت سلامت استخوان

1)    قوی کردن عضلات

تقویت ماهیچه ها نمی تواند از ورم مفاصل یا پوکی استخوان جلوگیری کند. اما ماهیچه های قوی به کاهش درد و سفتی  و فشار وارده به مفاصل کمک می کند. اضافه کردن تمرینات تقویتی عضلات به برنامه  مانند  لانگز، اسکات و تمرینات وزنه به این امر بسیار کمک خواهد کرد.

2)    انجام تمرینات تقویتی استخوان

ورزش برای سلامت استخوان ها از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.بی حرکت بودن و عدم فعالیت عامل خطر بزرگی برای پوکی استخوان می باشد.نوع تمریناتی که انجام می دهید برای سالم نگه داشتن استخوان مهم است. سعی کنید تمریناتی مثل دویدن، تمرین با وزنه، طناب زدن را انجام دهید. اگر مشکلاتی در زمینه استخوان و مفاصل دارید تمرینات سبک تر مثل پیاده روی یا یوگا را انجام دهید.

3)    ترک سیگار

سیگار کشیدن می تواند از جذب کلسیم ( که سبب کاهش توده استخوانی می شود) جلوگیری کند.بعلاوه زنانی که سیگاری هستند از تراکم استخوانی کمی نیز برخوردارند.

4)    قرار گرفتن در برابر نور آفتاب

آفتاب ویتامین D زیادی به بدن می رساند. که بسیاری از ما به اندازه کافی آن را دریافت نمی کنیم. چراکه مدام پشت میز در محیط خانه و منزل نشسته ایم. و برای جلوگیری از سرطان پوست خود را با ضد آفتاب پوشش داده ایم. خوشبختانه، می توانید مقداری ویتامین D از زرده تخم مرغ،ماهی آزاد و البته مکمل ها دریافت کنید.

5)    مصرف میوه و سبزیجات

این مورد چیزی است که نه تنها برای سلامت استخوان بلکه برای سلامت کل بدن همیشه توصیه می شود. به منظور تأمین ویتامین K ، منیزیم و پتاسیم ، نیمی از بشقاب خود را با  سبزیجات و میوه های تازه پر کنید. از آنجا که پوکی استخوان یک بیماری التهابی است، خوردن غذاهایی برای مقابله با التهاب مانند آلو و انواع توت ها می تواند مفید باشد.

6)    کاهش مصرف کافئین

آیا شما هم عادت دارید هر روز صبح یک فنجان قهوه بخورید و اگر مصرف کنید نمی توانید روز را شروع کنید. بهتر است بدانید که اگر میزان مصرف کافئین شما نسبت به کلسیم بیشتر شود بدن شما در جذب کلسیم به مشکل بر می خورد.

7)    مصرف کلسیم/ویتامینD/ ویتامینK

کلسیم بیشتری را وارد رژیم غذایی خودتان کنید، مانند، پنیر،شیر، اسفناج.

ویتامین D  را با خوردن میگو، تن ماهی و تخم مرغ تأمین کنید.

ویتامین K را با خوردن کلم پیچ،کلم بروکلی و برگ سالاد سوئیسی تأمین کنید.

8)    مصرف پتاسیم بیشتر را وارد برنامه ی خود کنید.

پتاسیم مانند یک شخص وابسته و وفادار به کلسیم عمل می کند. پتاسیم اسیدی را که سبب حذف کلسیم در بدن می شود را خنثی می کند.با مصرف مواد غذایی مثل سیب زمینی شیرین، ماست و موز می توانید پتاسیم بدن خود را تأمین کنید.

9)    مصرف بیشتر اسیدهای چرب امگا3

امگا3 به شکل طبیعی در ماهی و مغز ها یافت می شود. امگا3 به تشکیل استخوان و تسریع بهبود استخوان شکسته کمک می کند. مصرف ماهی دو بار در هفته یا دریافت مکمل های روغن ماهی در روز می تواند به این امر کمک کند.

منبع:

healthdigzet


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *