بررسی آسیب شناسانه فیلم هیس

هیس دخترها فریاد نمیزنند

فیلم هیس فیلمی که از لحاظ اجتماعی رویکرد صریحی به یکی از معضلات اجتماعی دارد و در آن پوران درخشنده، برای نخستین بار موضوعی چون کودک آزاری را دستمایه خلق یک اثر سینمایی کرده است.

 

موضوع این فیلم،بی توجهی و سهل انگاری پدرومادر دختری 8 ساله که واقعه ای را برای او رقم میزند که زخمش سالها بر روح او باقی می ماند و همه زندگی اش را تحت الشعاع قرار میدهد و واقعه را به فاجعه ختم می سازد ،این است که دخترک هیچ کس را نمی یابد تا دردش را با او در میان بگذارد…

از چند دیالوگش واقعا نمیشه گذشت:


مثل این
((شیرین نعیمی(طناز طباطبایی) : من از کی دفاع کنم ؟ از یه جسد ؟
من کشته شدم … وقتی 8 سالم بود کشته شدم …
اما هیچ کس دنبال قاتل من نگشت ! …
چون هیچ کس منو ندید، هیچ کس صدامو نشنید…)).

 

همان طور که در فیلم عنوان شده بود تجاوز در کودکی می تواند اثرات کوتاه مدت و یا ماندگاری داشته باشد ،ممکن است با نمود  بیرونی مانند  افسردگی  خودش را نشان دهد  و عوارضی که نمود درونی دارند بسیار ماندگار تر هستند و این افراد خودشان را مقصر دانسته ویا حتی محیط واطرافیان آنها را مقصر می دانند که به  صورت ترس پنهان از مرد ها، ترس از تنهایی و یا عدم ازدواج و دیگر علائم روانی خودش را نشان دهد.

در نهایت :

اجازه دهیم کودکانمان صحبت کنند و ما بشنویم ، حتی چیزهایی که دوست نداریم شنیده شود ،  این‌که بی‌توجهی والدین به روان کودک چه تبعاتی دارد، به دنبال نشنیدن صدای فرزندانشان، تبعاتش سنگین‌تر است.

وقتی نخواهیم بشنویم شاهد بدترین اتفاقات خواهیم بود و در این فیلم نیز بدترین پیامدها نشان داده شد، فرار از عروسی اول، خودکشی در عروسی دوم و قتل در عروسی آخر. درباره قتل هم باید گفت بدترین پیامد آزار جنسی است ، تداعی‌کننده لحظاتی که فرد در آن موقعیت بوده و به دلیل خشمی که سراسر وجودش را فرا گرفته، انتقامش را از این حادثه به‌این‌گونه می‌گیرد.

اگر قرار است فقط پیامد روانشناسی مدنظر فیلم باشد انتظار ما این است که به عمق مسائل بیشتر پرداخته شود اما کلیات آن در همین حد تلنگر زدن به والدین، کافی بود.

 

 

 

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *