انواع بیماری های مغز و اعصاب و درمان آن ها در جایروس

انواع بیماری های مغزو اعصاب

بر طبق گزارشات دانشگاه کالیفرنیا، بیش از 600 بیماری مغز و اعصاب وجود دارد.بیماری های مغز و اعصای ،بیماری هایی هستند که بر مغز،و سیستم کنترل اعصاب اثر می گذارند.برای تشخیص علائم و نشانه های بیماری های مغز و اعصای،اولین و مهم ترین قدم،شناخت انواع بیماری های مغز و اعصاب است.

انواع بیماری های مغز و اعصاب
انواع بیماری های مغز و اعصاب

شایع ترین بیماری های مغز و اعصاب

انواع مختلفی از بیماری های مغزو اعصاب وجود دارند. از جمله:

بیماری آلزایمر

صرع

اسکلروزیس چندگانه (ام اس)

بیماری پارکینسون

میگرن ها

سازمان سلامت جهانی گزارش داده است که انواع مختلفی از بیماری های مغز و اعصاب وجود دارد که میلیون ها انسان به آن ها دچارند.از جمله 24 میلیون نفری که از بیماری آلزایمر رنج می برند و هم چنین 326 میلیون نفری که دچار میگرن هستند

 

علت بیماری های مغز و اعصاب

اگر شما یا یکی از عزیزانتان از یکی از این مشکلات در رنج هستید،ممکن است این سوال برایتان پیش آید که چه چیزی سبب بیماری های مغز و اعصاب می شود.علت هر کدام از این بیماری های مغز و اعصاب ممکن است کاملا متفاوت باشند.

ههم مغز نخاع و هم مغز با غشاهای متعددی که می توانند تحت فشار قرار گیرند، عایق بندی می شوند. عصب های جانبی که در عمق پوست جا دارند نیز می توانند در معرض آسیب قرار گیرند.بیماری های مغز و اعصاب می توانند تمام گذرگاه های عصبی یا سیگنال های نورونی را تحت تاثیر قرار دهند.

انواع بیماری های مغز و اعصاب
انواع بیماری های مغز و اعصاب

حتی یک اختلال کوچک در مسیر ساختاری عصبی می تواند منجر به نارسایی شود.در نتیجه بیماری های مغز و اعصاب می توانند در نتیجه علل زیادی به وجود بیایند.از جمله:

علت های مرتبط با سبک زندگی

عفونت ها

ژنتیک

علل مربوط به تغذیه

اثرات محیطی و جوّی

آسیب های جسمانی

نشانه های بیماری های مغز و اعصاب

علائم بیماری های مغز و اعصاب می توانند بسیار متفاوت باشند و این مسئله به نوع بیماری و همچنین ناحیه ای بدن که تحت تاثیر قرار گرفته،بستگی دارد.در برخی موارد،ممکن است دچار علائم روحی شوید و در برخی دیگر علائم جسمانی در خود مشاهده کنید.

علائم احساسی و روحی بیماری های مغزو اعصاب

گرچه بسیاری از افراد فکر می کنند که در ابتدا باید به دنبال نشانه های فیزیکی یک بیماری باشند اما بسیار مهم است که بدانید برخی از این بیماری های مغزو اعصاب نشانه های روحی و احساسی دارند.به عنوان مثال، ممکن است نوسانات خلق و خو و ناگهانی رخ داده باشد.

افرادی که از بیماری های مغز و اعصاب رنج می برند ممکن است به افسردگی یا توهم نیز دچار شوند.

انواع بیماری های مغز و اعصاب
انواع بیماری های مغز و اعصاب

باید در نظر بگیرید که ممکن است این علائم و نشانه ها ،مربوط به اختلال یا عارضه دیگری نیز باشند.اگر متوجه این علائم در خود یا شخص دیگری شدید باید فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.می توانید به متخصصان مغزو اعصاب جایروس کلینیک مراجعه کنید.

علائم جسمانی بیماری های مغز و اعصاب

علائم جسمانی مشکلات مغز و اعصاب ممکن است شامل موارد زیر باشند :

فلج جزئی یا کامل

ضعف عضلانی

از دست کامل یا جزئی حس ها

صرع

به سختی خواندن یا نوشتن

توانایی های شناختی ضعیف

درد غیر قابل توضیح

کاهش هوشیاری

اثرات بلند مدت و کوتاه مدت بیماری های مغز و اعصاب

اگر بیماری های مغز و اعصاب خود را درمان نکنید ممکن است عواقب زیادی برای شما داشته باشند. عوارض کوتاه مدت و بلند مدت بیماری های مغز و اعصاب ممکن است بسیار بزرگ باشند و این مسئله به شدت و وخامت عارضه شما بستگی دارد.به عنوان مثال،  50 درصد افرادی که از اسکلروزیس چندگانه(ام اس ) رنج می برند،حداقل یک بار به افسردگی دچار می شوند

تحقیقات نشان داده است که علائم بیماری پارکینسون به مرور زمان وخیم تر می شوند چرا که این یک بیماری پیش رونده است.مهم ترین قدمی که به عنوان یک فرد ک مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب هستید،می توانید بردارید این است که فورا به دنبال کمک های پزشکی باشید.می توانید به کلینیک مغز و اعصاب جایروس مراجعه کنید.

تشخیص بیماری های مغز و اعصاب در کلینیک جایروس

اگر به خاطر بیماری های احتمالی مغز و اعصاب نگران هستید،مهم است که به دنبال یک متخصص مغزو اعصاب باشید.آزمایشات پزشکی زیادی وجود دارد که می تواند درصد احتمالی ابتلا به بیماری های مغز و اعصاب را مشخص کند.

این آزمایشات ممکن است شامل بررسی ژنتیکی،آزمایشات مغز و اعصاب،اسکن مغزی و دیگر آزمایشات باشد.اگر هرکدام از علائم زیر را در خود مشاهده کردید فورا به دنبال کمک های پزشکی باشید :

سردرد

تار شدن دید

کوفتگی

تغییر در رفتار

بی حسیی در پاها و بازوها

تغییر در تعادل

ضعف

اختلال در تکلم

لرزیدن یا ترمور

 

داروهای بیماری های مغز و اعصاب

گرچه ممکن است تشخیص ابتلا به بیماری های مغز و اعصاب ترسناک باشد اما باید بدانید که داروهایی برای این اختلالات وجود دارد.این دارو ها به شما کمک می کند که بهتر عارضه خود را کنترل کنید،علائم را کاهش دهید و زندگی خود را بهبود بخشید.

درمان بیماری مغز و اعصاب در جایروس کلینیک

نوع داروهایی که برای درمان بیماری های مغز و اعصاب وجود دارد به عارضه تان بستگی دارد.انتخاب های ممکن شامل،کورتیکوزتروئید ها می شود که معمولا برای درمان اسکلروزیس چندگانه(ام اس ) استفاده می شوند.

این نوع از داروها می توانند التهاب را کاهش دهند.داروهای تاثیر گذار بر روی دوپامین مانند لوودوپا نیز عموما برای درمان لرزش های ناشی از بیماری پارکینسون استفاده می شود

اُور دوز ناشی از مصرف این دارو می توانند بسیار خطرناک باشند و نباید آن ها را دست کم گرفت.هنگامی که یک فرد به مصرف این دارو ها اعتباد پیدا کرد،ناچارا برای تاثیر گذاری سابق باید دوز مصرف آن ها را افزایش داد.این مسئله می تواند موجب اُور دوز شود (که یک موقعیت پزشکی خطرناک است که ممکن است کشنده باشد)

انواع بیماری های مغز و اعصاب
انواع بیماری های مغز و اعصاب

اگر فکر می کنید شما یا نزدیکانتان بیش از حد از این داروها استفاده می کنید و در خطر اُوردوز هستید فورا به دنبال کمک های پزشکی باشید. با ما تماس بگیرید

افسردگی و بیماری های مغز و اعصاب در جایروس کلینیک

افسردگی و بیماری های مغز و اعصاب معمولا با یکدیگر تداخل دارند. با توجه به ماهیت ناتوان کننده افسردگی، افرادی که از آن و همچنین مشکلات عصبی رنج می برند ممکن است بدون کمک های حرفه ای ،درمان خود را چالش برانگیز ببینند.  بسیاری از گزینه های مختلف درمانی وجود دارد که می تواند به شما در درمان افسردگی کمک کند، از جمله درمان ترکیبی با داروها

 

اگر یکی از این مشکلات  درمان شود اما دیگری درمان نشده است، شانس دستیابی به بهبود کامل می تواند کاهش یابد. در یک مرکز درمانی که بر درمان اعتیاد به دارو و همچنین عارضه مغزی شما تمرکز می کند ، ، شما قادر خواهید بود که کمک های حیاتی ای را که برای اعتیاد شما لازم هستند  دریافت کنید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که اختلال عصبی شما نیز درمان می شود.

متخصص مغز و اعصاب

صرف نظر از اینکه چه مدت است که از بیماری خود  رنج می برید، مهم است بدانید که کمک همیشه در دسترس است. با درمان پزشکی حرفه ای، می توانید اختلالات عصبی خود را مدیریت کنید در حالی که همچنین مسائل  دیگری مانند اعتیاد را درمان می کنید. کلید انتخاب یک مرکز درمانی این است که در درمان بیماری های مغز و اعصاب  متخصص باشند.

کلینیک مغز و اعصاب در تهران

  اگر علائم و نشانه های بیماری های عصبی را در خود یا شخص دیگری متوجه شده اید، لطفا همین امروز با ما تماس بگیرید و مسئله را به زمان دیگری موکول نکنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «انواع بیماری های مغز و اعصاب و درمان آن ها در جایروس»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *