علت افزایش نرخ بیش فعالی !!!

علت افزایش نرخ بیش فعالی !!!

یکشنبه، 31 آگوست 2018 

علت افزایش نرخ بیش فعالی !!!

گزارش های جدید نشان می دهد که تعداد تشخیص (ADHD ) اختلال بیش فعالی – نقص توجه در بین کودکان در دو دهه گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است و از 6 تا 10 درصد افزایش یافته است.

دکتر وی بائو( استادیار اپیدمیولوژی با دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه آیوا)  محقق ارشد، گفت که هنوز هم یک سوال باز است که آیا همه این تشخیصها یک افزایش واقعی در اختلال بیش فعالی کمبود توجه در میان کودکان را نشان می دهد.

Bao گفت: “نیاز است ما برای تشخیص بهتر(ADHD ) اختلال بیش فعالی – نقص توجه ،آگاهی پزشکان از (ADHD ) اختلال بیش فعالی -نقص توجه را از طریق تلاش های آموزشی مداوم پزشکی. را افزایش دهیم.”

او توضیح داد: تحقیقات بسیاری ، عواملی را که می تواند خطر ابتلای کودک به (ADHD ) اختلال بیش فعالی – نقص توجه را افزایش دهد مانند :زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد یا سیگاری بودن مادر شدن یا مصرف مواد مخدر در دوران بارداری کشف کرده است.

استفن هینشو، استاد روانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، گفت: که ممکن است پزشکان نیز تشخیص اختلال ADHD را در اختیار شما قرار دهند.

“Hinshaw که درگیر این مطالعه نبود، گفت:” اقدامات تشخیصی غیروابسته، ممکن است باعث افزایش میزان تشخیصی شود که شیوع واقعی بیماری را فراتر نهاده است.  ” این شرم آور است، زیرا (ADHD ) اختلال بیش فعالی – نقص توجه باعث اختلالات قابل ملاحظه ای در زمینه های کلیدی زندگی کودکان می شود.”

برای مطالعه روند (ADHD) اختلال بیش فعالی – نقص توجه ، بائو و همکارانش 20 سال از داده های مصاحبه ملی، که سالانه توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده انجام می شود، مورد بررسی قرار دادند. محققان آمار سالهای 1997 تا 2017 را بررسی کردند.

 

علت افزایش نرخ بیش فعالی !!!

محققان دریافتند که در این دوره زمانی، تشخیص (ADHD ) در پسران و دختران افزایش یافته است.

حدود 14 درصد پسران با (ADHD ) اختلال بیش فعالی – نقص توجه در سال 2017، در مقایسه با 9 درصد در سال 1997 تشخیص داده شده بودند.

این مطالعه نشان داد که تمام زیر گروه ها بر اساس سن، نژاد، درآمد خانواده و موقعیت جغرافیایی بین سال های 1997 تا 2016 افزایش چشمگیری داشته اند.

 

کودکان سیاه پوست و سفیدپوست هر دو گروه به احتمال زیاد دچار (ADHD) اختلال بیش فعالی – نقص توجه  به ترتیب 12 و 13 درصد تشخیص داده می شوند.

روانپال براون، دبیر دانشکده علوم پزشکی همگانی، در دانشکده پزشکی لاس وگاس، گفت: تحقیقات جدید در مورد ( ADHD ) اختلال بیش فعالی – نقص توجه منجر به معیارهای تشخیصی گسترده تر برای این اختلال شده است که به طور طبیعی موجب افزایش میزان تشخیص می شود.

پیش از این، (ADHD) اختلال بیش فعالی – نقص توجه  تا زمانی که کودکان در سن مدرسه نبودند، تشخیص داده نمی شد، اما تحقیقات نشان داد که این وضعیت در پیش دبستانی ها نیزقابل تشخیص است.

محققان همچنین کشف کردند که ADHD میتواند به سالهای نوجوانی و بزرگسالی فرد ادامه یابد.

براون گفت: “برای نوجوانان نیز ممکن است این اختلال وجود داشته باشد و اعتقاد بر این است که بچه ها این اختلال را توسعه می دهند.” “اکنون ما می دانیم اختلال ادامه می یابد، که این یک اختلال طول عمر است.”

 

براون گفت: معیارهای تشخیصی نیز گسترش یافته است تا کودکان مبتلا به ناراحتی را از (ADHD ) اختلال بیش فعالی – نقص توجه تشخیص دهند. یک کودک دیگر نباید بیش از حد فعال باشد یا برای دریافت یک تشخیص از آن استفاده کند.

براون گفت: “ما به این واقعیت واقف نبودیم که کودکان بتوانند مشکلات عاطفی داشته باشند .””اگر آنها فعالیت بیش از حد و یا مشکلات دیگر نداشته باشند، آنها واقعا جهت تشخیص به پزشکان مراجعه نمی کنند.”

براون گفت، ADHD نیز احتمالا بیشتر در کودکان و نوجوانان کم درآمد که دسترسی به مراقبت های قانونی بهداشتی مقرون به صرفه را دریافت نکرده اند، تشخیص داده می شود.

با این حال، Hinshaw گفت که او در شک و تردید است که آیا داده های جدید “نشان دهنده افزایش مداوم در شیوع واقعی (ADHD) اختلال بیش فعالی – نقص توجه  است یا خیر؟

ما میدانیم که در خیلی از موارد تا کودکی شیطانی می کند اطرافیان وی تشخیص بیش فعالی را برای وی صادر می کنند اما اگر از همان سنین کودکی فرزندتان را به به یک مرکز مشاوره ای که روش های تشخیصی مبتنی بر شواهد استفاده میکنند و مشاورین خبره و کاربلدی داشته باشند دیگر نیازی است از مرکزی به مرکز دیگر جهت تشخیص بروید ما به شما خانم مریم عبداللهی روانشناس با سالها تجربه در حیطه کودک را در مرکز مشاوره جایروس (آلومینا ) معرفی می کنیم.

 

منبع 

همین الان اقدام کنید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «علت افزایش نرخ بیش فعالی !!!»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *