اختلال هراس ( پنیک ) = افزایش خطر حمله قلبی( بیماری های قلبی)

 

حله پنیک

 

افرادی که از اختلال هراس رنج می برند و یا حملات وحشتزدگی دارند ممکن است در مراحل بعدی زندگی در معرض بالاتری از حمله قلبی و بیماری های قلبی قرار بگیرند. این نتیجه بر اساس یک مطالعه جدید که در مجله پزشکی روانشناسی منتشر شده است می باشد.

 

اختلال هراس حدود 6 میلیون بزرگسال را در ایالات متحده (احتمال ابتلای زنان دو برابر مردان است) تخمین زده شده است.

افراد مبتلا به اختلال هراس تجربه احساسات ناگهانی ترس شدید و از دست دادن کنترل که می تواند برای چند دقیقه طول بکشد را دارند.

در طی این حملات، فرد نیز ممکن است علائم فیزیکی از جمله : تعریق، مشکلات تنفسی، سرگیجه، قلب ، لرز ، عرق سرد یا گرم، درد قفسه سینه و درد معده را تجربه کنند.

 

یک مطالعه که در سال 2007 توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون انجام گرفت نشان داد که زنان مسن تر که حداقل یک حمله ترس داشته بودند به احتمال زیاد در معرض خطر حمله قلبی و سکته قرار دارند.

 

به گفته محققان این مطالعه تازه از جمله پروفسورگری ویترت ازدانشگاه پزشکی آدلایددر استرالیا، به ارتباط بین اختلال ترس وبیماری های قلبی پرداخته اند.

پروفسور ویترت همراه با همکارانش مطالعه ای را بر روی بیش از 1 میلیون نفر زن و مرد که مبتلا به مشکلات عروق کرونر بودند انجام دادند و نتایج را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

 

در مقایسه با افراد بدون اختلال ترس، افراد 36 درصد بیشتر در معرض خطر حمله قلبی و تا 47٪ خطر بیشتر برای بیماری قلبی بودند.

محققان می گویند مطالعه شان ارتباط روشنی بین اختلال ترس و بیماری های قلبی را شناسایی کرده است. با این حال، آنها توجه داشته باشید که مکانیسم دقیق اساسی این ارتباط همچنان نامشخص است.

 

 

منبع:

MNT

 

مریم عبداللهی

مریم عبداللهی ،روانشناس و نوروتراپیست

[divider]

درمان دارویی و غیر دارویی اختلال پنیک  زیر نظر متخصصان مجرب در کلینیک تخصصی مغزو اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «اختلال هراس ( پنیک ) = افزایش خطر حمله قلبی( بیماری های قلبی)»

  1. متاسفانه حملات پانیک و ترس درمان نمیشوند کنترل میشن و مزاج شخص مستعد به عود حملات و اختلال هست و امری ژنتیکی است. دارو کمک به کنترل میکنه ولی پس از قطع دوباره عود میکنن. نه روانشناس نه روانپزشک از دستش کاری برنمیاد من سالها تجربه درمان رو دارم و نتونستن کاری بکنن .. علاوه بر اون داروها عوارضشون. هم در موقع مصرف هم در موقع قطع باز ماندگار هست … ایا راه حلی علمی برای درمان با کیفیت تر و کاراتر هست. یا صرفا درمانها تبلیغی و تجاری است ؟ ممنونم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام دوست گرامی، مشکل پانیک اتک ارتباط بسیار زیادی با استرس و اضطراب دارد، اینکه ذکر کردید این مشکل درمان نمی شود و ماندگار است تصور درستی نیست، چرا که دوست عزیز قبل از هر چیزی باید به روانپزشک خوب و متخصص مراجعه کنید تا بتواند درست مشکل را تشخیص دهد و دارو های مناسب و کارساز یرایتان تجویز کند. دوست عزیز این را هم باید در نظر بگیرید که کنترل استرس و اضطراب از طرف خودتان نقش بسیار مهمی در کنترل و درمان این مشکل ایفا میکند. عوامل ارثی، بی خوابی،مصرف مواد مخدر مانند حشیش، شیشه و سایر مواد محرک،تغذیه (مصرف قهوه و چای و…)یماری جسمانی مانند پرکاری تیروئید و دیابت و .. در افزایش و یا تشدید پانیک اتک موثرند اما مهم ترین چیزی که باید در نظر بگیرید کنترل عوامل روانی و استرس و اضطراب هستند، چرا که اگر با وجود دارو درمانی اگر این موارد کنترل نشوند ممکن است با یک اتفاق ساده ی ناراحت کننده دوباره این مشکل پدیدار شود. از طرقی باید در نظر بگیرید که مشکلات روحی روانی نسبت به بقیه مشکلات نیاز به دوره ی درمانی نسبتا طولانی تری دارند و باید کمی صبور باشید و دارو های تجویزی را به طور منظم مصرف کنید. برای مشورت با روانپزشک جدید هم می توانید از طریق صفحه تماس با ما با یکی از مراکز ما تماس بگیرید و وقت ویزیت بگیرید. امیدوارم به زودی مشکلتان حل شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *