اختلال رفتاری دردختران مبتلا به اختلال بیش فعالی – نقص توجه ( مرکز تخصصی نوروفیدبک)

اختلال رفتاری دردختران مبتلا به اختلال بیش فعالی – نقص توجه

 

 

دختران مبتلا به اختلال بیش فعالی – نقص توجه ( ADHD)  اغلب اختلالات رفتاری مختلط دارند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس اطلاعاتی را درباره تقریبا 2000 دختر که عمدتا در سن 8 تا 13 سالگی با  اختلال بیش فعالی – نقص توجه (ADHD)  و بدون این اختلال ( ADHD ) مورد مطالعه قرار گرفته، در تجزیه و تحلیل متون 18 مطالعات مورد بررسی قرار داده اند تا خلاصه ای از میزان هماهنگی درونی و بیرونی روانپزشکی ( فوق تخصص اعصاب و روان کودک و نوجوان )در جمعیت را بدست اورند.

محققان ادبیات منتشر شده را برای تجزیه و تحلیل خود با استفاده از موتورهای PubMed و Google Scholar کشف کردند.

 

اختلال رفتاری دردختران مبتلا به اختلال بیش فعالی - نقص توجه ( مرکز تخصصی نوروفیدبک آلومینا)

 

محققان از 18 مطالعه منتشر شده بر اساس مشخصات جمعیت شناسی مانند : سن، نژاد و قومیت و همچنین ویژگی های مطالعه مانند : منبع ارجاع و روش های تشخیصی استفاده می کردند. نویسندگان مطالعه افزودند حتی اگر کودکان مبتلا به ADHD در معرض خطر بیشتری برای سایر اختلالات روان شناختی باشند، در مورد این موضوع به طور خاص  دختران بیشتر مستعد هستند.

 

درمان غیردارویی اختلال بیش فعالی – نقص توجه با نوروفیدبک

 

محققان در مقایسه با تنها 14٪ از دختران بدون ADHD کشف کردند که بیش از یک سوم دختران مبتلا به اختلال اضطراب، بر اساس معیارهای اختلال اضطرابی، به عنوان درونی کردن اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی، شناخته شده اند.

محققان همچنین مشخص کردند که 10٪ از دختران مبتلا به ADHD  در مقایسه با 3٪ دختران بدون ADHDبا افسردگی تشخیص داده شده اند .

محققان همچنین عوارض روانی در ارتباط با ADHD را مورد بررسی قرار دادند. کمی کمتر از نیمی از دختران مبتلا به (ADHD ) با اختلال خلقی تشخیص داده شده بودند، محققان ویژه گیهایی از جمله  نشانه هایی از رفتار عصبانی، خصمانه، تحریک پذیر یا بی حوصلگی حداقل 6 ماه است که موجب مشکلات قابل توجهی در دانشگاهی، اجتماعی و زندگی خانوادگی میشوند را عنوان کردند.

 

درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک و توانبخشی ذهنی 

 

فقط 5٪ دختران بدون اختلال بیش فعالی (ADHD) با اختلال اضطراب تشخیص داده شدند. علاوه بر این، تقریبا 13٪ دختران مبتلا به اختلال بیش فعالی – نقص توجه (ADHD) اختلالات رفتاری را در مقایسه با کمتر از 1٪ بدون این اختلالتایید کرده اند .

محققان اظهار داشتند که اختلال رفتاری( رفتاردرمانی تخصصی در مرکز ) شبیه اختلال اضطرابی است، اما شامل مشکلات شدید و خشونت آمیز رفتاری مانند آتش سوزی و ایجاد صدمه به حیوانات می شود.

 

استیو لی، نویسنده ارشد این مطالعه توضیح داد : ما می دانستیم که دختران مبتلا به اختلال بیش فعالی -نقص توجه ( ADHD ) مشکلات بیشتری نسبت به دختران بدون این اختلال ( ADHD ) دارند، اما ما شگفت زده شدیم که اختلالات رفتاری در بالای فهرست قرار دارند نه افسردگی و اضطراب “.

این اختلالات رفتاری مانند رفتارهای پرخطر جنسی، روابط خشونت آمیز، سوء مصرف مواد و جرم و جنایت بیش از اضطراب و افسردگی، را دراختلالات شدید بزرگسالان پیش بینی می کنند “.

 

منبع 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «اختلال رفتاری دردختران مبتلا به اختلال بیش فعالی – نقص توجه ( مرکز تخصصی نوروفیدبک)»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *