اختلالات یادگیری در کودکان قابل درمان است!

اختلالات یادگیری

اختلالات یادگیری کودک شما را در مدرسه دچار مشکل کرده است ؟ آیا او با صدای بلند خواندن تکالیفش ، نوشتن یک مقاله یا حل یک مسئله  ریاضی مشکل دارد ؟ گرچه هر بچه ای گاهی با انجام تکالیفش مشکل دارد  اما اگر یک مسئله  خاص از یادگیری همواره مشکل داشته  باشد، ممکن است نشان دهنده  یک اختلال یادگیری باشد .

با درک همه چیز درباره اختلالات یادگیری می توانید اطمینان حاصل کنید که کودک شما کمک خوبی برای غلبه بر چالش های کلاس درس و موفقیت در زندگی خواهد داشت .

 

اختلالات یادگیری
اختلالات یادگیری

اختلالات یادگیری چیست؟

ناتوانی های یادگیری یا اختلالات یادگیری یک اصطلاح گسترده  برای انواع مختلفی از مشکلات یادگیری است. یک اختلال  یادگیری ربطی به هوش یا انگیزه ندارد . كودكانی که دچار این اختلال هستند  با ناتوانی تنبل و خنگ نیستند. در واقع، اکثر آنها به همان اندازه دیگران هوشمند هستند.

مغز آنها به سادگی سیم کشی متفاوتی دارد . این تفاوت بر نحوه دریافت و پردازش اطلاعات تاثیر می گذارد.

نگران نباشید، کودکان و بزرگسالانی که مبتلا به اختلالات یادگیری هستند در دیدن ،شنیدن و درک چیزها با شما متفاوت هستند. این می تواند ب هنگام یادگیری اطلاعات و مهارت های جدید، و استفاده از آن ها مشکل ساز شود . شایعترین نوع اختلالات  یادگیری شامل مشکلات خواندن، نوشتن، ریاضی، استدلال ، گوش دادن و صحبت کردن است.

 

کودکانی که مبتلا به اختلالات یادگیری می توانند و موفق می شوند

ممکن است برایتان سخت  باشد که کودک تان اختلالی در یادگیری داشته باشد. هیچ والدینی نمیخواهند که فرزندانشان رنج ببرند. ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که آینده فرزندم چه خواهد بود یا این که کودک در مدرسه چگونه به کارهایش رسیدگی می کند.  .

شاید شما نگران این هستید که با توجه به مشکلات یادگیری فرزندتان، ممکن است آن ها را “کند ذهن ” صدا کنند و یا حتی به مدارس استثنایی فرستاده شوند .

اما مهم این است که به یاد داشته باشید که بیشتر بچه هایی که دارای اختلالات  یادگیری هستند، به همان اندازه هوشمند هستند. آن ها فقط باید به شیوهای یادگیری منحصر به فردشان آموزش داده شوند،

. با یادگیری بیشتر در مورد اختلالات  می توانید به فرزندتان کمک کنید که موفق شود.

نشانه های اختلالات یادگیری

اگر تردید دارید  که مشکلات یادگیری کودک تان  ممکن است نیاز به کمک خاصی داشته باشد، لطفا در پیدا کردن کمک های حرفه ای  تاخیر نداشته باشید. هر چه زودتر دست به کار شوید ، احتمال شانس فرزندتان برای دست یابی به توان بالقوه خود بهتر خواهد شد .

اختلالات یادگیری در کودکان مختلف متفاوت است . یک کودک ممکن است با خواندن و نوشتن مشکل داشته باشد ، در حالی که کودک دیگر  کتاب خواندن را  دوست دارند اما نمی توانند ریاضی را درک کنند. یک کودک دیگر ممکن است درک آن چه که دیگران می گویند یا صحبت کردن با صدای بلند برایش دشوار باشد .

مشکلات بسیار متفاوت هستند، اما در نهایت تمام آن ها زیر مجموعه اختلالات یادگیری به حساب می آیند .

اختلالات یادگیری
اختلالات یادگیری

نشانه ها و علائم اختلالات یادگیری : پیش از مدرسه

  • مشکل در تلفظ لغات
  • مشکل در پیدا کردن کلمات مناسب
  • به سختی قافیه ساختن
  • مشکل در یادگیری الفبا،اعداد،رنگ ها،شکل ها و روزهای هفته
  • به سختی دنبال کردن دستورات یا یادگیری روند ها
  • به سختی نگه داشتن مداد ها،قیچی یا رنگ کردن داخل خطوط(مرتب از خط بیرون می زنند)
  • مشکلاتی در زمینه بستن دکمه،زیپ یا یادگیری بستن بند کفش

علائم و نشانه های اختلالات یادگیری : سنین 5 الی 9

  • مشکل یادگیری ارتباط بین حروف و صداها
  • قادر به ترکیب صداها برای ایجاد کلمات نیست
  • هنگام خواندن  کلمات پایه دچار سردرگمی می شود
  • سرعت پایین یاد گرفتن مهارت های جدید
  • به طور مداوم کلمات را اشتباه می گوید و همین  اشتباهات دوباره و دوباره تکرار می کند
  • مشکلاتی در زمینه یادگیری اصول اولیه ی ریاضی
  • به سختی ساعت را تشخیص دادن یا به یاد آوردن توالی زمانی

علائم و نشانه های اختلالات یادگیری :سنین 10 الی 13

  • دشواری درک زبان و مهارت های ریاضی
  • مشکلاتی در زمینه سوالات چالشی و مشکلاتی در رابطه با کلمات
  • عدم علاقه به خواندن یا نوشتن، و خودداری از بلند خواندن
  • دست خطر بد و ضعیف
  • مهارت های نظمی ضعیف (مرتب کردن اتاق خواب،انجام تکالیف،میز نامرتب و بی نظمی)
  • مشکلاتی در زمینه دنبال کردن مباحث کلاس و دادن نظرات خود با صدای بلند
  • یک کلمه را به صورت متفاوتی تلفظ کردن

اختلالات  یادگیری در ریاضی

ناتوانی در یادگیری ریاضیات به میزان قابل توجهی بسته به دیگر نقاط قوت و ضعف کودک بستگی دارد . توانایی یک کودک  برای حل مسائل ریاضی به شکل متفاوتی با  یادگیری زبان یا یک اختلال بصری یا مشکل با توالی زمانی ، حافظه و نظم ، تاثیر خواهد گرفت .

یک کودک مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی ممکن است با حفظ و سازمان دهی اعداد، علائم محاسباتی و تعداد “واقعیت ها” (مانند 5 + 5 = 10 یا 5×5 = 25) دچار مشکل شود . کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری ریاضی ممکن است با اصول شمارش (مانند شمارش دو تا دو تا  یا پنج تا پنج) مشکل داشته باشند یا اعلام کردن زمان و ساعت برایشان دشوار باشد

.

اختلالات یادگیری
اختلالات یادگیری

اختلالات  یادگیری در نوشتن

ناتوانایی های یادگیری به صورت کتبی می تواند شامل عمل فیزیکی نوشتن یا فعالیت ذهنی در درک و ترکیب اطلاعات باشد. اختلال نوشتن پایه به مشکلاتی فیزیکی اشاره می کند که کلمات و حروف را تشکیل می دهند. ناتوانی در نوشتن بیانگر تلاش برای سازمان دادن افکار و پیاده کردن آن ها بر روی کاغذ است.

علائم و نشانه های اختلالات یادگیری در زبان حول محور عمل نوشتن می گردد.و شامل موارد زیر است :

  • با دقت کپی کردن حروف و کلمات
  • تلفظ صحیح
  • به درستی و منسجم نوشتن

درمان اختلالات یادگیری در جایروس کلینیک

هنگامی که بحث اختلالات  یادگیری پیش می آید، همیشه نمی توان به راحتی گفت که چه کاری باید انجام داد  و از کجا می توان کمک گرفت . قطعا مهم است که به متخصصانی که می توانند به طور دقیق  مشکل را تشخیص دهند مراجعه کرد .. هم چنین ممکن است که بخواهید با مدرسه کودکتان در ارتباط باشید  و کمک های آموزشی تخصصی بگیرید. اما نقش خود را نادیده نگیرید. شما فرزند خود را بهتر از هر کس دیگری می شناسید، بنابراین در انتخاب گزینه های خود، در مورد درمان های جدید و خدمات و نظارت بر آموزش فرزند خود، مدیریت کامل داشته باشید .

جزئیات مربوط به اختلالات یادگیری کودک خود را یاد بگیرید. در مورد نوع اختلالات یادگیری فرزند خود بخوانید و یاد بگیرید. بدانید  که چگونه این معلولیت بر روند یادگیری کودک تأثیر می گذارد و اینکه چه مهارت های شناختی لازم است. اگر بدانید که چگونه اختلالات یادگیری بر فرزند شما تاثیر می گذارد ، یادگیری تکنیک ها آسان تر است.

درمان های تحقیقاتی، خدمات و نظریه های جدید. در کنار دانستن در مورد نوع اختلالات یادگیری، خود را به مجهز به آخرین گزینه های درمانی موجود کنید. این می تواند به شما در حمایت از فرزندتان در مدرسه کمک کند .

.

مرکز اختلالات یادگیری

در جایروس کلینیک روان شناسانی وجود دارند که در زمینه های ارتباط با کودک متخصص و متبحر هستند.در این مرکز اتاق های ویژه برای کودکان وجود دارد که روان شناس با تکیه بر متد روز شروع به درمان این اختلالات خواهد کرد.برای ارتباط با مشاوران و روان شناسان ما اینجا را کلیک کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «اختلالات یادگیری در کودکان قابل درمان است!»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *