آیا خواب و درد با یکدیگر در ارتباط هستند؟

احساس درد خوابیدن را سخت تر می کند

وقتی بدن ناراحت باشد، ذهن را هوشیارتر کرده و تمرکز شما را روی درد بیشتر می کند، بنابراین استراحت کردن و ورود به دنیای رویا برای شما سخت می شود.

روانشناسان دریافته اند که تمرکز و فکر بیشتر در مورد خواب، خوابیدن را سخت تر می کند و بیشتر منجر به بی خوابی می شود.

زمانی که شما می خوابید، درد حاد یا مزمن در طول شب می تواند خواب را مختل کند. به عنوان مثال اگر به آرتروز یا درد مفاصل مبتلا باشید و در خواب به نحوی حرکت کنید که باعث بروز درد در این قسمت ها شود، خواب شما مختل شده و به طور کل کیفیت خواب کاهش یافته و روز بعد احساس خستگی خواهید کرد.

بررسی های انجام شده نشان می دهند که خواب آلودگی و خستگی روز به خاطر بروز اختلالات ناشی از درد در طول شب، افزایش می یابد.

کم خوابی درد را افزایش می دهد

خواب و درد2

کم خوابی نیز با افزایش درد در ارتباط است. وقتی به اندازه کافی استراحت نکرده باشیم، بدن نسبت به درد حساس تر شده و میزان تحمل کاهش می یابد و احساس درد شدیدتر می شود.

فیبرومیالژیا شرایطی است که ارتباط مستقیم با خواب و درد دارد و با بهبود خواب، کاهش میزان درد فرد مبتلا گزارش شده است. مطالعات نشان داده اند که اختلال در مرحله رم REM خواب در افراد سالم منجر به نوعی حساسیت می شود که مشابه مشکلی است که در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا بروز می کند و درد را برای آنها تشدید می کند.

دانشگاهی در واشنگتن نشان داد که اختلال خواب آستانه درد را نیز کاهش می دهد، حساسیت پوستی را افزایش می دهد و خستگی و ناراحتی را در زنان میانسال سالم افزایش می دهد.

در تحقیقت دیگر مشخص شده که آپنه خواب که منجر به اختلالات متعدد در طول شب می شود، با افزایش درد و نداشتن استراحت کافی در ارتباط می باشد و می تواند درد ناشی از مصدومیت ها و جراحی ها را افزایش دهد.

آنچه می توانید انجام دهید:

اگر درد مانع خواب شما در هنگام شب می شود، راهکارها و اقداماتی وجود دارند که با انجام آنها می توانید به راحتی کمی استراحت کنید.

کدام یک ابتدا رخ داد؟

از آنجایی که خواب و درد با یکدیگر تداخل داشته و معمولا با هم رخ می دهند، متخصصان پیشنهاد می دهند که تعیین شود کدام یک ابتدا رخ می دهد – درد یا کم خوابی – بنابراین شما می توانید روی علائم اصلی کار کنید.

در ادامه :مدیریت درد


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *