نکات کاربردی در افزایش تمرکز

پنج نکته موثر در افزایش تمرکز

1.استراحت کنید.بزرگترین عامل موثر بر تمرکز استراحت است که در تحقیقات ثابت شده است.برای تمرکز نیاز است که ذهن شما آرام باشد.اما ذهن شما پراکنده خواهد شد اگر که خوب استراحت نکرده باشید.اطمینان حاصل کنید که شما مدت زمان مناسبی از خواب را در زمان مناسب داشته اید.همچنین زمان خواب منظم داشته باشید که این نکته ای کلیدی در تمرکز است.

مرد خوابیده

خواب بیش از حد هم ایده آل نیست.خوابیدن بیش از حد ریتم طبیعی شما را مختل می کند و می تواند منجر به تنبل شدن شما شود.از این مسئله اجتناب کنید با کوک کردن ساعت برای بیدار شدن در یک زمان مشخص.

2.برنامه ریزی کنید.همیشه یک برنامه برای هر آنچه می خواهید انجام دهید داشته باشید.هنگامی که شما پشت میز کار بدون برنامه بنشینید ممکن است به راحتی به دنبال کار های دیگر مثل چک کردن ایمیل، چت کردن یا مرور وب های مختلف بروید.بدون برنامه شما وقت خود را هدر می دهید.حواستان با انواع مختلف افکار آزاردهنده پرت می شود به جای اینکه همه توجهتان را به وظایف مهم اختصاص دهید.

مرد با برنامه

برای اجتناب از این مسئله یک برنامه واضح و روشن داشته باشید تا نیاز هایتان از قبل مشخص باشد.5 تا 10 دقیقه استراحت داشته باشید و در این زمان ایمیل های خود را چک کنید و بعد از آن خارج شوید و دوباره به انجام وظایف خود برگردید.وقتی برنامه می نویسید مطمئن شوید که زمان کافی برای استراحت و تفریح و مطالعه گذاشته اید.


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

3.تفکر و تدبیر.تمرین مدیتیشن به طور قطع قدرت تمرکز ما را بهبود می بخشد.در واقع زمانی که ما می خواهیم فکر کنیم اولین چیزی که نیاز داریم تسلط یافتن تمرکز است.یک دوره روزانه مدیتیشن به ما فرصت می دهد که به طور خاص روی تکنیک های تمرکز کار کنیم.

مرد و تمرین مدیتیشن

4.محلی را برای تمرکز انتخاب کنید.واضح است که برخی مکان ها بهتر از دیگر مکان ها است.کتابخانه مدرسه، سالن مطالعه و اتاق های شخصی بهترین مکان ها هستند.مهم تر از همه این که مکانی که شما انتخاب می کنید نباید حواستان را پرت کند.سعی کنید از افراد دیگر دور باشید اگر که می خواهید روی کارتان تمرکز کنید.

مرد و کتابخانه

5.اگر که می خواهید در تمرکز کردن استاد شوید یک رژیم غذایی کنترل شده و متعادل داشته باشید.پرخوری باعث ایجاد یک بار زیاد هضم می شود که این باعث احساس ناراحتی و خواب آلودگی می شود.خوردن غذاهای سبک و سالم کمک می کند که شما توانایتان را در تمرکز به حد اکثر برسانید.ما به ندرت از کم خوردن احساس پشیمانی می کنیم.

مرد و غذا


قسمت دوم

تکنیک‌های جالب افزایش تمرکز و حافظه را بشناسید!

محققان به دفعات نشان داده اند هر نوع تلقین مورد پذیرش ضمیر ناخودآگاه قرار میگیرد.در تمام اعصار تلقین وظیفه مهمی در زندگی آدم بازی کرده است.از تلقین میتوان برای منظبط کردن و در کنترل در آوردن نفس خود استفاده کرد.تلقینِ سازنده، نیروی شگفت انگیزی می‌باشد.خاطرتان باشد تلقین فی نفسه قدرتی ندارد به جز این که ما قبولش کنیم.پس با آگاهی از اثرات تلقین از آن در جهت مثبت بهره جویی کنید ماده‌های معدنی و از تلقینات منفی دیگران و محیط در امان نگه دارید.

انواع تلقین:
۱- تلقین کلامی
۲- تلقین فکری
۳- تلقین شنیداری
۴- تلقین دیداری
۵- تلقین نوشتاری

شما میتوانید از هر یک از انواع تلقین که گرایش داشتید بهره جویی کنید.یاد آوری می‌نماییم که جملات تلقینی باید مثبت و کوتاه باشد و از قبل آماده و در دسترس قرار گرفته باشند، دقت کنید که برای تاثیر گزاری بیشتر این جملات را خیلی جدی و محکم و با باوری ژرف در ذهن خود مرور کنید. و یا بر زبان جاری سازید.

جملات تلقینی زیر به منظور نیل به تمرکز خوب و قویتر کردن حافظه توصیه می‌گردد.

(البته بسیار پسندیده‌تر است تلقینات در حالت خلسه انجام گیرد)

– من همواره از هوش، شهامت و ذکاوت سرشارم
– من به فرایند زندگی اعتماد دارم و ایمن هستم.
– من خودم را دوست دارم و تایید می‌کنم.
– من از آرامش الهی سر شارم.
– من دارای حافظه عالی و قدرتمند هستم.
– تمرکز من فوق العاده است.
– من با عشق و علاقه مطالعه می‌کنم.
– من با محبت به خودم توازن می‌بخشم.
– خواندن و مطالعه کردن به من حس آسایش و آرامش می‌دهد.
– من خوب و راحت مطالعه می‌کنم و خوب و راحت یاد می‌گیرم.
– من در جلسه آزمون بخوبی مطالب را از ذهنم به برگه آزمون جابه‌جا‌ می‌کنم.
– من از درس خواندن و آزمون دادن لذت می‌برم.
– من نسبت به خود صادق هستم، من مسئول پیشرفت خودم هستم.
خلسه چیست؟
خلسه حالتی بین خواب و بیداری است که امواج ذهنی در شرایط آلفا قرار میگیرند و تلقین پذیری آدم افزایش میابد. در حالت خلسه آدم در:
۱- آرامش قرار میگیرد.
۲- توجه از امور معمولی جدا میشود.
۳- آگاهی و تمرکز بیشتر میشود.
۴- حواس پنجگانه فیزیکی تضعیف میشود.
۵- حواس برتر هویدا و تحکیم میشود.
۶- ضمیر خودآگاه کنار رفته و ضمیر ناخودآگاه پدیدار می‌گردد.
۷- در اینحال امواج فکری آدم در سطح آلفا قرار میگیرد و تلقین پذیری آدم بیشتر میشود.

بنابراین پسندیده است که در حالت خلسه از تلقین استفاده کرد تا اثرات بیشتری به همراه داشته باشد.بایستی دقت نمود که خلسه از دید کیفیت به ۲ نوع مثبت و منفی تقسیم بندی میشود باید خلسه منفی را شناخت و چنانچه پیش آمد از خلسه خارج شد.

ویژگیهای خلسه مثبت:
۱- تنفس آرام و ژرف است.
۲- تپش قلب عادی است.
۳- فرد حس آسایش و آرامش و رهایی دارد.
درحالیکه در خلسه منفی تنفس تند و سطحی است و فرد حالت اضطراب و تنش دارد.
طی زندگی روزانه حالت هایی پیش میاد که شبیه خلسه می‌باشند باید در این وضعیت و موقعیت‌ها به خود تلقین مثبت نمود.
حالت‌های شبیه خلسه:
۱- مواقعی که درحال استراحت هستید.
۲- هنگامی که خیلی خوشحال یا خیلی ناراحت هستید.
۳- لحظاتی پیش از این که به خواب بروید.
۴- فورا پس از بیدار شدن
۵- واقع شدن در مکانهایی که جزء اهداف شما است.
۶- در موقع بیماری، حوادث

لحظات پیش از بخواب رفتن و فورا پس از بیدار شدن یک خلسه طبیعی عالی، مثبت، ژرف و بسیار سودمند و مفید می‌باشد.این دو نوبت خلسه بسیار ارزشمند می‌باشد و میتوان از آن در جهت تغییر در عادات و رفتار و نیز تصحیح باورهای ذهنی غلط در سطح ناخودآگاه استفاده کرد.

پس برای افزایش تمرکز و قویتر کردن حافظه شما حتماً از این دو نوبت خلسه طبیعی استفاده کنید.

خلسه فی نفسه مفید می‌باشد بدین معنا که چنانچه شما در حالت خلسه قرار بگیرید و تلقین هم نکنید، صرف واقع شدن در خلسه برای تندرستی جسم و ذهن و تحکیم تمرکز مفید می‌باشد.

تکنیک ساده برای واقع شدن در حالت خلسه
یک شیوه ساده و اثربخش برای رفتن در خلسه بکارگیری تنفس و شمارش معکوس می‌باشد بدین ترتیب:
۱- زمانی برای رفتن به خلسه در نظر داشته باشید. که در شرایط متعادل باشید و مهلت مکفی برای انجام ممارست داشته باشید.
۲- بر سطح زمین بخوابید و دستهای خود را در مجاور بدن بگذارید. (می توانید روی یک صندلی مناسب خود را رها کنید)
۳- جسم خود را رها کنید بطوری که هیچ هر یکصد بدنتان منقبض نباشد.
۴- پیش از آغاز ممارست به خود یاد آوری کنید که با هر شمارش معکوس آرامش و رهایی شما بیشتر میشود و با وصول به عدد یک شما در خلسه‌ای مناسب قرار می‌گیرید و بطور کامل آماده انجام تلقینات هستید.
۵- نفس عمیق کشیدن و آرام با نگاهی دقیق بر دم و بازدم انجام دهید.

۶- شمارش معکوس را از بیست تا ۱ انجام دهید.هر عدد را در ذهن خود مجسم کنید، لحظه‌ای خیره به آن نگاه کنید و آنگاه به عدد بعدی بروید.

۷- تلقینات مورد نظر را انجام دهید.
۸- با چند نفس ژرف، آرام آرام به حالت عادی برگردید.
پیش و پس از ممارست به خود تلقین کنید که در تمرینات بعدی با شمارش‌های کم‌تر و در وقت کوتاهتری به خلسه‌های عمیق‌تر خواهید رفت.
تکنیک مراقبه گاشو

مراقبه گاشو یک تکنیک ساده و مفید بمنظور بوجود آوردن و تحکیم تمرکز و بالا رفتن توان و قدرت حافظه می‌باشد.گاشو (Gasho) به معنای دستهای به هم چسبیده است، دستهایی که برهم قرار گرفته اند و در برابر قلب گذاشته شده اند.

مراقبه گاشو را میتوان بصورت نشسته روی صندلی، یا سطح زمین به صورت دو زانو یا چهار زانو انجام داد.

نکته اساسی در انجام این مراقبه صاف بودن کمر و ستون مهره‌ها می‌باشد.

زیرا در این وضعیت جریان انرژی در کانال اساسی آن در بدن (که ساشومنا نامیده میشود و منطبق بر نخاع است) به سهولت و سادگی به حرکت در می‌آید.

مراقبه گاشو به تنهایی مراقبه کاملی است و هر کس می‌تواند هر روزه ۱۰ الی بیست دقیقه آنرا انجام دهد.خیلی متناسب و نیاز است که شما این مراقبه را انجام دهید و در انجام آن به توانایی برسید.

نکته دیگر در انجام مراقبه گاشو این است که توجه و تمرکز باید بر محل تماس انگشت وسط باشد (انگشت آتش).

در زمان‌های اول ممارست این مراقبه احتمال دارد تمرکز شما از این نقطه قطع شود و فکرهای پراکنده به ذهن شما برسد، در این وضعیت باید همچنان آرام باشید و هیچ عکس العمل تدافعی در برابر این افکار نداشته باشید منحصراً به آن‌ها به صورت ذهنی نگاه کنید و آن‌ها را بپذیرید و مجدد تمرکز خود را به محل تماس انگشت وسط باز گردانید.

به این شیوه بزودی می‌توانید افکار خود را در کل زمان انجام ممارست مراقبه گاشو به این محل متمرکز کنید بدون این که افکار مزاحم حواس شما را از این نقطه منحرف کنند.

توصیه میشود مراقبه گاشو را روزانه انجام دهید و به آن بصورت یک کار هر روزه و واجب و ضروری مانند مسواک کشیدن نگاه کنید، از انجام این مراقبه لذت ببرید. و به برآیند بدست آمده از انجام هر روزه و مرتب این ممارست توجه و متمرکز شوید.بزودی از انجام این ممارست لذت فرآوان خواهید برد و برآیند خوبی بدست خواهید آورد، خاطرتان باشد این مراقبه در کمال سادگی بسیار قدرتمند است و میتواند یاوری خوب و همیشگی برای شما در تحصیل و زندگی باشد.

مزیت‌های مراقبه گاشو:
۱- ایجاد آرامش
۲- افزایش تمرکز
۳- افزایش انرژی‌های فردی
مراحل انجام مراقبه گاشو
۱- در حالتی آرام روی صندلی با پشتی صاف و چشمان بسته و یا نشسته سطح زمین به صورت دوزانو و یا چهار زانو قرار بگیرید.
۲- دستان خود را به هم گرفته و در برابر قلب بگذارید.
۳- تمرکز و توجه خود را به محل تماس انگشت‌ها وسط هدایت کنید.
۴- مدت ده الی بیست دقیقه در این وضعیت بمانید.
۵- تمرکز خود را از محل تماس انگشت وسط قطع کنید و دستان خود را پائین بیاورید.
۶- از خودتان به دلیل انجام این ممارست سپاسگذاری کنید.
۷- چند نفس ژرف بکشید و به حالت طبیعی باز گردید.
تخیل و تصویر سازی ذهنی

تخیل نیرویی است که اندیشه را به ترتیبی تازه و متفاوت گردهم می‌آورد.تخیل یعنی توانایی آفرینش آرزو، هدف یا تصویری در ذهن، در تخیل هدفمند و ارادی از این توانایی برای تجلی و تحقق اهداف یا آرزو‌ها استفاده میشود.

شما بر این خواسته و تصویر تمرکز میکنید و انرژی می‌دهید تا به صورت عینی در عالم مادی محقق شود.

روش تفکر کنونی شما فقط یک عادت است که میتواند تغییر نماید.

تخیل و تصویر ذهنی کلید ذهن شهودی هستند.بکارگیری تجسم خلاق شنا کردن در گذرگاه آب است یعنی بدون سعی و تقلا، به عقیده روانشناسان بزرگ تخیل بزرگترین نیروی ذهن است.محققان علوم ذهنی می‌گویند آدم می‌تواند آنچه را در تخیل خود تصور میکند بیافریند.آدمی همان میشود که در خیال خود تصویر میکند.تخیل نیرومندتر از اراده است و چنانچه نبردی بین این دو اتفاق بیوفتد تخیل پیروز میدان خواهد بود.

برتری شما در این است که کشف کنید چگونه نظام باورهای خود را تحت اثر بگذارید.به این منظور یکی از تاثیرگذارترین راهها تصویر سازی ذهنی است.

تجسم و تخیل مثبت و هدفمند تمرینی بمنظور استفاده از توانمندی‌ها و انرژی‌های ذهنی می‌باشد.

برای رسیدن آسانتر به اهداف و ایجاد تحول در خود، تحکیم اراده، افزایش تمرکز و قویتر کردن حافظه.

تخیل هدفمند و مثبت ابزاری قدرتمند در دست شما است.

با سخاوت کائنات خلاقیت نامحدود در هر لحظه از زندگی تان جریان دارد.

چنانچه آنچه را می‌خواهید واضح و شفاف به ذهن خلاق خود بدهید، خواستهایتان به سراغتان می‌آیند.

تخیل مثبت و هدفمند، فن بکارگیری نیروی خیال برای آفرینش خواسته‌های شما است

تخیل کلیدی است برای دست یابی به تمرکز و آرامش در زندگیصاحبنظران می‌گویند بکارگیری تخیل هدفمند و هوشیارانه معجزه میکند.آنچه را در ژرفترین لایه ذهن به آن می‌اندیشید و منتظرش هستید بسوی خود جذب میکنید.تجسم یا آفرینش ذهنی موضوع تازه‌ای نیست، انسانهای قبل از تاریخ هم با تخیل و اثرات آن آشنایی داشتند.دو هزارو پانصد سال قبل یونانیان قدیم از این قانون ذهنی استفاده می‌کردند.چارلز فیلمور می‌گوید تخیل این توانایی را به آدمی میدهد تا خود را از زمان و مکان برون فکند و وراء هرگونه محدودیت قرار گیرد.چنانچه در نیت و خواسته خود صمیمی، صادق و آماده تغییر باشید، براحتی به هدف می‌رسید.

در بکارگیری تخیل ضروری است ذهنی باز داشته باشید.وقتی تجسم خلاق به هوشیاری یکسره و آگاهی شما بدل شد، می‌فهمید خود آفریننده زندگی خویش هستید.

هدف نهایی این است که تخیل مثبت در هر لحظه از زندگی تان در حال ساختن آرمانهایتان باشد.

هدف محقق شده را خود را در ذهن نگهدارید.

از جملات تلقینی هم بهره جویی کنید و از خود و همه سپاسگذاری کنید.

هر چه قدر نسبت به خودتان حس مثبت‌تری داشته و قدردان خود باشید، شادتر خواهید بود و انرژی خلاق شما افزایش میابد.

کاربردهای تخیل و تجسم:
۱- افزایش تمرکز
۲- قویتر کردن حافظه
۳- ایجاد آرامش
۴- کامیابی در آزمونها
۵- افزایش اراده و اعتماد به نفش

۶- وصول به اهداف مادی، عاطفی، ذهنی، معنوی و …

تکنیک تخیل و آزمون‌ها

بمنظور استفاده از قدرت تخیل جهت کامیابی در کنکور و تحکیم تمرکز باید هدف خود را به تصویر بکشید.اساتید معتقدند پسندیده‌تر است تصویر مرتبط به پس از وصول به هدف باشد.

به عنوان نمونه برای قبولی در کنکور پسندیده‌تر است مراسم جشن فارغ التحصیلی خود را تصویر سازی کنید به این منظور اول تصویری باشکوه از مراسم جشن فارغ التحصیلی خود بسازید که در آن مراسم شما را بعنوان دانشجوی نمونه و ممتاز معرفی میکنند، هر قدر می‌توانید تصویر مراسم را باشکوه و احساس بیشتر بسازید.

تشویق‌های بقیه را ببینید، خوشحالی خود و رفیقان و خانواده خود را حس کنید و ….

شما بایستی پیش از انجام تکنیک تصویر مربوطه را کامل و بدون اشکال در ذهن خود ساخته باشید.

مراحل انجام تکنیک
۱- وقت و موعد مناسب را به منظور انجام تکنیک گزینش کنید.
۲- در حالت خلسه قرار بگیرید. (می توانید از تکنیک خلسه استفاده کنید)
۳- تصویر مراسم جشن فارغ التحصیلی را با دقت و تامل در ذهن مرور کنید.
۴- با چند نفس عمیق کشیدن و آرام به حالت عادی باز گردید.
۵- برنامه‌ای منظم برای تکرار تکنیک در نظر داشته باشید.
توجه: میتوانید از خلسه طبیعی پیش از خوابیدن بهره جویی کنید.

قسمت سوم

۱۰ ممارست برای بالا بردن تمرکز

ممارست افزایش تمرکز‎

جدیدا نمی‌توانم درست تمرکز کنم و هرگز به چیزی توجه و دقت نمی‌کنم.

به عنوان مثال چهره اشخاص را بسیار زود فراموش می‌کنم و موقع کار کردن چون هر روزه باید امورات زیادی را پیگیری کنم به دلیل زیادی کارها نمی‌توانم روی آن‌ها تمرکز کنم و بعضی اوقات اشتباه می‌کنم و در کل دقتم اندک شده و اشتباهاتم زیاد و حتی در هنگام نماز هم فکرم هزار جا میرود.

لطفا من را راهنمایی بفرمایید.

از نوشته شما چنین استنباط میشود که مشغله کاری زیادی دارید و این مشغله زیاد سبب شده تا تمرکز لازم نداشته باشید.

در این وضعیت بجای این که تلاش کنید با نظم دادن به کار آن را رسیدگی کنید با درهم ریختن آن‌ها و مداخله چند کار با هم شلوغی بیشتری را ایجاد میکنید.

برای آرامش بیشتر و رها شدن از این وضع باید نظم در کار ایجاد کنید.

اولا موارد و گزینه‌ها را تک به تک وارسی نمایید و بهیچوجه چند کار را با همدیگر انجام ندهید.

قطعا زمان استراحت داشته باشید و در وقت استراحت به هیچ کار دیگری نپردازید.

چنانچه در زمینه گزینه هایی احساس فراموشی میکنید سرنخ بگذارید و یا علامتی که برای به خاطر سپاری تان بافایده باشد.

تمرین نمایید تا در موقع نماز تمرکز واجب و ضروری را بدست آورید.

این امر سبب آرامش شما میشود.

لذا هر وقتی که در نماز به خاطرتان آمد حواستان را جمع نماز کنید و ذهن را از مسایل کاری تهی کنید.

با تکرار این عمل می‌توانید آرام آرام به آرامش برسید و تمرکز خوبی بدست آورید.

تمرین‌های زیر را برای بالا بردن تمرکز داشته باشید:

زمانبندی خاصی به منظور انجام این تمرین‌ها توصیه نمی‌شود، چون چنانچه به شما گفته شود که بایستی در مدت یک هفته تمرینی را تکمیل کنید و به آن مسلط شوید و شما از عهده این کار بر نیایید، احتمال دارد ناامید شوید و یا گهگاه امکان دارد برای به انتها و پایان رساندن ممارست در وقت گزینش شده، آن را بطور کامل و درست انجام ندهید.

به دلیل بسپارید که گاه روزها، هفته‌ها و حتی ماهها ممارست مستمر ضروری است تا به این مهارت‌ها مسلط شوید.

ممارست شماره ۱:

کتابی را برگزینید.، یک صفحه از آن را در نگاه گرفته و شمار کلمات موجود در هر پاراگراف را بشمارید.

یک بار دیگه این کار را مجدداً انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که شمارش را درست انجام داده اید.

در آغاز کار با یک پاراگراف آغاز کنید و هنگامیکه این ممارست برای شما آسان‌تر شد، تمام کلمات یک صفحه را بشمارید.

شمارش را بطور ذهنی و با حرکات چشم هایتان انجام دهید.

ممارست شماره ۲:

در ذهن خود از یک تا صد را بر عکس بشمارید.

ممارست شماره ۳:

در ذهن خود از شماره صد، ۳ تا سه تا بشمرید و کاهش دهید. (۱۰۰- ۹۷ – ۹۴ – …)

ممارست شماره ۴:

یک کلمه و یا یک طرح ساده را برگزینید. و آن را برای مدت پنج دقیقه در ذهن خود مرور کنید.

هنگامیکه توانستید مناسب‌تر و آسان‌تر متمرکز شوید.

تلاش کنید این کار را به مدت ده دقیقه انجام دهید و بی آن که تمرکز حواس خود را از دست بدهید.

ممارست شماره ۵:

یک میوه به عنوان مثال یک سیب را بردارید و از همه طرف به آن نگاه کنید.

تمام حواس خود را بر روی آن متمرکز کنید و به مورد دیگری جز آن سیب فکر نکنید.

وقتی به سیب نگاه میکنید به چگونگی رشد آن و یا اهمیت تغذیه‌ای آن و یا حتی مغازه‌ای که آنرا خریده اید فکر نکنید، بلکه فقط و منحصراً به خود سیب فکر کنید.

به آن نگاه کنید، آن را ببویید و لمس کنید.

ممارست شماره ۶:

همانند ممارست قبل عمل نمایید با این فرق که اینبار چشمانتان بسته باشد.

در اول ممارست شماره پنج را برای مدت پنج دقیقه مرور کنید. و آنگاه به انجام این ممارست بپردازید.

چشمان خود را ببندید و تلاش کنید مزه، رنگ و بوی میوه را حس و متصور شوید و هر چه میتوانید این تصویر را در ذهن خود شفاف‌تر کنید.

چنانچه نتوانستید این کار را بکنید، چشمان خود را باز کنید، میوه را نگاه کنید و بعد ممارست را تکرار نمایید.

ممارست شماره ۷:

یک شی ساده (قاشق، چنگال و یا لیوان) را بردارید و بر روی آن متمرکز شوید.

از همه طرف به آن نگاه کنید بی آن که کلمه‌ای در ذهن داشته باشید.

تلاش کنید منحصراً به آن شی نگاه کنید بی آن که بر اسامی و یا کلمات مرتبط به آن فکر کنید.

ممارست شماره ۸:

بعد از آن که در انجام ممارست قبل توانایی پیدا کردید، میتوانید این ممارست را انجام دهید.

شکل هندسی کوچکی (مثلث، مربع و یا دایره) را بر روی کاغذ رسم کنید و آنرا به رنگ دلخواه درآورید.

بعد بر روی آن متمرکز شوید.

منحصراً به آن شکل بیاندیشید و افکار نامربوط دیگر را از خود برانید.

تلاش کنید در طی ممارست به کلمات فکر نکنید.

ممارست شماره ۹:

مانند ممارست قبل عمل نمایید با این فرق که اینبار چشمانتان بسته باشد.

چنانچه نتوانستید شکل را بطور کامل مجسم کنید، چشمانتان را باز کرده، چند دقیقه به شکل نگاه کنید بعد چشمان خود را ببندید و ممارست را ادامه بدهید.

ممارست شماره۱۰:

تلاش کنید دست کم به مدت پنج دقیقه به هیچی فکر نکنید.توجه نمایید زمانی که تمرین‌های قبلی را با کامیابی به انتها و پایان رساندید، آنگاه نوبت به این ممارست خواهد رسید.

در آن هنگام شما به منظور انجام این ممارست آمادگی خواهید داشت و قادر خواهید بود برای زمانی معین به هیچی فکر نکنید.به زودی این کار برای شما آسان و آسان‌تر خواهد شد.

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «نکات کاربردی در افزایش تمرکز»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *