بهترین قرص ها برای سردردهای سینوسی

سردردهای سینوسی

طبق تحقیقات دانشگاه Penn State، سردردهای سینوسی نتیجه ی تورم سینوس ها هستند. انجمن رینولوژیک امریکا اظهار می دارد که سینوزیت یکی از شایع ترین بیماریهای مزمن است که بیشتر از 30 میلیون امریکایی را تحت تاثیر قرار داده است.

سردردهای سینوسی با کسلی، دردهای ضربان دار در تمام قسمت های سر و حتی گوش درد، دندان درد و حساسیت در چشم، همراه هستند. برای کم کردن سردردهای سینوسی، اولین اقدام بررسی منبع درد می باشد.

با کاهش تورم در سینوس ها، اجازه ی جریان آزادانه به بلغم (mucus) داده می شود و مقدار فشار نیز کم می شود. به هرحال قبل از هر درمانی با پزشک مشورت کنید.

ضداحتقان:

طبق بررسی های مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، ضد احتقان ها یکی از بهترین روش های درمانی برای سردردهای سینوسی هستند. ضداحتقان ها، از طریق کاهش جریان خون، تورم حفره ی سینوسی را کاهش می دهند. این فرایند توانایی تنفس از طریق بینی را به شخص بازگردانده و مایع درون حفره ی سینوسی را تخلیه می کند.

دو دارویی که بیشتر در داروخانه ها به فروش می رسند، پسودوافدرین (pseudoephedrine) و فنیل افرین (phenylephrine) هستند. هر دو برای کاهش تورم سینوس ها مفید هستند، اما دارای عوارض جانبی نیز می باشند. ضداحتقان ها باعث تند شدن ضربان قلب، بی خوابی و مشکلات عصبی می شوند.

جامعه ی رینولوژیک امریکا هشدار می دهد که افراد دارای سابقه بیماری قلبی نباید از ضداحتقان استفاده کند. قبل از استفاده از ضداحتقان ها با پزشک مشورت کنید.

ضددردها:

آسپرین، استامینوفن یا ایبوپروفن برای کاهش سر دردهای سینوسی تجویز می شوند. آسپرین و ایبوپروفن درد و تورم را همزمان کاهش می دهد، به همین خاطر برای سردردهای سینوسی که مربوط به تورم هستند، انتخاب خوبی می باشند.

برای کودکان و خانم های باردار که نمی توانند از آسپرین و ایبوپروفن استفاده کنند، استامینوفن برای تسکین درد توصیه می شود. بسیاری از قرص های قوی، ترکیبی از ضد درد و ضداحتقان هستند. برای جلوگیری از مصرف بیش از اندازه، برچسب های روی قرص را حتما بخوانید.

آنتی هیستامین ها:

طبق بررسی های مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، آنتی هیستامین ها برای درمان سردرهای سینوسی مربوط به آلرژی یا موکوس زیاد در حفره ی سینوس استفاده می شوند. آکادمی امریکایی بیماریهای گوش، حلق و بینی اظهار می دارد که طریقه ی کار آنتی هیستامین ها به این شکل است که توانایی بدن را برای آزاد کردن هیستامین بلوک می کند، هیستامین هورمونی است که علائم آلرژی ایجاد می کند.

آنتی هیستامین ها مانع تورم مربوط به آلرژی در حفره ی سینوسی می شوند و همچنین مقدار مایع را در سینوس ها کاهش می دهند. آنتی هیستامین های قدیمی تر، مانند دیفن هیدرامین، باعث خواب آلودگی شدید می شوند و نباید در هنگام رانندگی یا انجام کارهای سنگین استفاده شوند. آنتی هیستامین های جدید، مانند لوراتادین، در بزرگسالان ایجاد خواب آلودگی نمی کنند.

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *