اختلالات خواب را جدی بگیرید

اختلالات خواب را جدی بگیرید
اختلالات خواب را جدی بگیرید

اختلالات خواب چیست؟

این شرایط بر روی میزان و چگونگی خواب شما تاثیر می گذارد. اختلالات خواب ممکن است به عادت های نادرستی مربوط شود که باعث بیدار ماندن شما می شود یا مشکلات جسمی که چرخه خواب را خراب می کنند. اگر صبح ها پس از بیدار شدن احساس خواب آلودگی می کنید، به پزشک مراجعه کنید. کم خوابی یک مشکل جدی است که سلامت جسمی شما را تهدید می کند.

خطرات نخوابیدن

کم خوابی بر روی هر بخشی از زندگی شما تاثیر می گذارد. کم خوابی باعث تصادفات اتومبیل، مشکل در روابط، عملکرد ضعیف شغلی، آسیب های ناشی از کار، مشکل در حافظه و اختلالات خلقی می شود. بررسی های اخیر نیز نشان داده اند که اختلالات خواب باعث بروز مشکلات قلبی، چاقی و دیابت می شود.

علائم اختلالات خواب

علائم اختلالات خواب بستگی به نوع اختلال بروز کرده دارد، اما ممکن است دچار مشکلات زیر شوید:

  • در طول روز احساس خواب آلودگی می کنید.
  • برای به خواب رفتن یا تداوم خواب دچار مشکل هستید.
  • خر و پف می کنید.
  • دچار وقفه های تنفسی در خواب می شوید (آپنه خواب)
  • در پاهای خود احساس ناراحتی دارید و تمایل به حرکت دادن آنها دارید (سندروم پای بیقرار).

چرخه خواب

خواب به دو شکل است: REM و NREM. در زمان REM (حرکات سریع چشم ها) رویاها اتفاق می افتند. این مرحله 25 درصد از خواب شما را در بر می گیرد و در هنگام صبح طولانی تر است. استراحت در مرحله NREM اتفاق می افتد که دارای 4 رحله است، که مرحله اول آن سبک و مرحله 4 آن عمیق تر است. اختلالات خواب این چرخه های طبیعی را بر هم می زنند و مانع استراحت کافی شبانه می شوند.

 

درادامه:چه میزان خواب لازم است؟


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

16 دیدگاه دربارهٔ «اختلالات خواب را جدی بگیرید»

  1. سلام من ۷ سال انواع قرص اعصاب مصرف کردم از وقتی اومدم ایران یک سالی هست ترک کردم olazapin/zaypexa 10mg
    Depakin500mg
    Ctatorm40mg
    Trzoade 50mg
    Malatonin
    Buspitone5mg
    Colazepam2_1
    فلوکستین۲۰
    ترانکوپین۲۵
    لیتمون۳۰۰
    یک سالی هست ترک کردم د از عضلات درد شدید و دیسک کمر متادون مصرف کردم ۶ ماه الان دوباره ترک کردم اما مشکل خواب شدید دارم الان ۲ روزه اصلا نخوابیدم دارم کور میشم میشه راهنمایم کنین ممنونتون میشم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با مرکز شماره یک تهران تماس بگیرید و از دکتر مصطفی امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلالات خواب از اسپانیا) تایم ویزیت اخذ نمایید.

  2. سلام
    خسته نباشید
    من چند سالی است که مشکل خر خر را دارم
    دو سال پیش به واسطه ی تجویز پزشک ، تست خواب دادم که نتیجه حدود 80 وقفه تنفسی در ساعت در خواب و کاهش اکسیژن خون تا 82 درصد تشخیص داده شد و تجویز پزشک استفاده از دستگاه cpap بود . اما بنده مایل به استفاده نبودم . متاسفانه بعد از گذشت این زمان علائم ناخوشایندی که بیانگر عدم وجود کیفیت خواب بنده هست را شاهد بودم . چند روز پیش نیز با یک متخصص خواب مشورت کردم اما نظر ایشان نیز استفاده از دستگاه cpap میباشد . مایل به استفاده نیستم . نظر پزشک هم بر جراحی نیست . آیا راه دیگری هست ؟ متشکر از شما

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      برای پاسخ قطعی در این خصوص و ارائه راهکار درمانی مناسب، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. بدون ارزیابی طبی نمی توانیم تجویزی در این خصوص به شما ارائه دهیم.
      در صورت تمایل یا مرکز شماره یک تهران (قلهک) تماس بگیرید و از جناب دکتر مصطفی امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلالات خواب ا اسپانیا) تایم ویزیت اخذ نمایید.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

  3. سلام دکتر -من 36 سالم هست و کارم با کامپیوتر و نشستن هست ولی بیشتر از پنج دقیقه تا ده دقیقه نمی توانم بنشینم و باید بلند شوم و راه بروم و خود به خود سرگرم چیزی دیگری میشوم خب و همین طور شب ها موقع خواب ، خوابم از تنظیم خارج شده مثلا نصف شب مثلا بعضی وقت ها ساعت 1 یا 2 یا 3 بامداد خود بخود بلند میشوم و راه میرم و یه چیزیمی خورم و خودم را با اینترنت سرگرم یا تلوزیون میکنم تا خوابم مجددا ببرد
    در ضمن در این خصوص مدت 13 ماه است که دپاکین مصرف مینکم و چند ماه است که همراه ان دلوکستین مصرف می کنم بهدکتر مراجعه کردم این شرایط بالارابرایشان توضیح دادم گفته اند که عدم تمرکزحواس دارین ولی بهتر نشده ام یا خیلی کم بهبود یافته ام در ضمن مقداری میل جنسی من بالا هست و دچار خودارضایی هستم مدت چند سال طولانی هست . دلوکستین 20 که شبی یک عدد مصرف میکینم ولی بهتر نشده است ایا باید دوز انرا بیشتر کنم یا دارو را عوض کنم ؟در ضمن پنج دقیقه که با کامپیوتر کار می کنم ذهنم خسته می شود .
    جناب آقای دکتر اگر ممکن هست سریع تر راهنمایی کنین
    با تشکر از لطفتون

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با توجه به مواردی که ذکر کردید در زمینه مشکلات خواب باید به متخصص اختلالات خواب مراجعه فرمایید که در صورت تمایل می توانید از دکتر مصطفی امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلالات خواب) تایم ویزیت اخذ نمایید. در زمینه مشکل جنسی و عدم تمرکز نیز که مطرح نمودید توصیه می کنیم از دکتر سینا قاسمی (روانپزشک و سکس تراپیست) تایم یزیت اخذ نمایید.
      برای پاسخ به مواردی که ذکر کردید قطعا نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد بدون بررسی طبی نمی توان نظر خاصی در این خصوص ارائه کرد.

  4. سلام ببخشید برای تنطیم خواب باید به کدام دکتر مراجعه کنم؟ من شبها خوابم نمیبره و در طول روز میخوابم، نمیدونم باید از روانشناس وقت بگیرم یا روانپزشک، و یا حوضه تخصصی در این زمینه هست یا خیر

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      در این خصوص باید به متخصص اختلالات خواب مراجعه فرمایید.
      با مرکز شماره یک تهران تماس بگیرید و از دکتر مصطفی امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ احتلالات خواب از اسپانیا) تایم ویزیت اخذ نمایید.

  5. سلام. من نیاز دارم كه در شیراز توسط متخصص اختلالات خواب ویزیت شم. دكتر امیری شیراز بیمار ویزیت نمیكنن؟
    اگر خیر، پزشك دیگه ای برای این منظور میتونید به بنده معرفی كنید؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی، دکتر مصطفی امیری در شعبه شریعتی (تهران) مراجعین را ویزیت می کنند. با مرکز شیراز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست عزیز مسیر های جدید خدمت رسانی در این حوزه در حال بررسی می باشد. به محض راه اندازی مسیرهای جدید، در سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

  6. سلام تقریبا دو سال بیشتره ک مشکل خواب دارم . و خیلی از شبا نمیتونم بخوابم . واسه یه مدت کوتاهی مثلا 2 هفته ب خواب رفتنم خوب میشه و بعد اون مدت دوباره بی خوابی و استرس شدیدی بهم وارد میشه که خیلی توو اخلاقیاتم با دیگران و کلا با خودمم مشکل پیدا میکنم . در قضاوت کردن منگی و گیجی سر دارم . حتی مشکل توو فکر کردن دارم مثلا فکرایی که از اونارو مطمئن هستم رو خیلی وقتا با خودم درگیرم که بیشتر به خودم ثابتشون کنم ی جورایی وسواس توو فکر کردن و قضاوت اونارو دارم . بدنمم خیلی خیلی خسته میشه با اینکه کاری نکردم . و رفتارم هم کمو بیش از اطرافیانم شنیدم که تغییر میکنه مثال میزنم میشه الان خیلی شاد باشمو چند دقیقه بعد حالم گرفته میشه . لطفا یک راهنمایی کامل بهم کنین تا از این وضعیت بدم بتونم فاصله بگیرم . چون بودجه مالی کافی واسه رفتن پیش یه روانشناس خوب یا دکترای دیگه رو ندارم . امیدوارم بتونین راهنماییم کنین …

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی نیاز به بررسی است تا علت این موضوع و نوع اختلال مشخص گردد. از لحاظ پزشکی و اخلاقی بدون بررسی های بالینی و طبی امکان تشخیص،تجویز و تنظیم دوز مصرفی و یا راه کار مناسب نمی باشد بنابراین قطعا برای بررسی دقیق و اتخاذ راهکار مناسب باید تحت نظر روانپزشک قرار گیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *