اضطراب بارداری و اوتیسم در نوزاد

%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c

استرس به روش های مختلفی بر روی سلامت جسمی تاثیر می گذارد، اما به ویژه خانم های باردار می دانند که اضطراب و استرس بر روی نوزاد متولد نشده آنها تاثیر می گذارد. اکنون محققان ژن های مختلفی را شناسایی کرده اند که به اضطراب حساس هستند، این ژن ها در مادرانی صاحب فرزندان مبتلا به اوتیسم شناسایی شد.

اختلال طیف اوتیسم یا ASD شامل شرایط مختلفی می شود که قبلا به طور مجزا شناسایی شدند. این شرایط عبارتند از اختلال اوتیسم، اختلال فراگیر رشد و سندروم اسپرگر.

ASD یک معلولیت رشد می باشد که باعث بروز چالش های رفتاری، اجتماعی و ارتباطی می شود. افراد مبتلا به ASD دچار مشکلات یادگیری، تفکر و حل مسئله هستند. هر چند اوتیسم در تمام گروه های قومی، نژادی و اجتماعی بروز می کند، اما میزان بروز این اختلال در بین پسران 4.5 برابر دختران است.

دکتر بورزدورف در این باره می گوید: گرچه پیش از این اوتیسم به عنوان یک اختلال ژنتیکی در نظر گرفته می شد، اما پژوهش های اخیر نشان داده اند که تاثیرات محیطی – از جمله اضطراب – بر روی بروز این شرایط تاثیر دارند. ما می دانیم که برخی از مادرانی که سطح قابل توجهی از اضطراب را تجربه کردند، کودک مبتلا به اوتیسم به دنیا نیاوردند، اما برخی دیگر دچار این مشکل شدند. برای درک علت این امر ژنی را بررسی کردیم که بر روی اضطراب تاثیر دارد و پس از آن بین این ژن و بروز اوتیسم با قرار گرفتن در معرض اضطراب نوعی ارتباط پیدا شد.

یافته ها واضح هستند، اما تحقیقات بیشتری لازم است

برای پیشبرد تحقیقات خود محققان دو گروه از مادران را با کودکان مبتلا به اوتیسم مورد بررس قرار دادند: یک گروه از خانواده هایی در MU و یک گروه از خانواده هایی در دانشگاه کوین در اونتاریو، کانادا.

محققان از مادران در مورد اضطراب در دوران بارداری سوالاتی پرسیدند، از جمله به دلیل بروز مشکلاتی مانند از دست دادن شغل، جدایی یا تغییر محل سکونت. سپس خون این مادران را برای بررسی ژن حساس به اضطراب به نام 5-HTTLPR مورد آزمایش قرار دادند.

این ژن سروتونین را در سیستم عصبی تنظیم می کرد، اما زمانی که تنوعی از این ژن ها وجود دارد، واکنش بدن به اضطراب بیشتر می شود.

نتایج نشان داده اند که مادرانی که کودکان مبتلا به اوتیسم دارند، دارای تنوعی از ژن های  5-HTTLPR هستند که باعث می شود در دوران بارداری بیشتر از دیگر مادران در معرض اضطراب قرار گیرند. با این حال محققان می گویند که این یک مشاهده و فرضیه است و به تحقیقات بیشتری نیاز می باشد.

لینک منبع: اینجا کلیک کنید.

نگارنده: سمیه محمدی

 

ارائه خدمات رفتاردرمانی کودکان اوتیسم  با روش سان رایز در مرکز سلامت روان رستا- آلومینا در کرج

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *