چگونه مشکلات خانوادگی را حل کنیم؟

چگونه مشکلات خانوادگی را حل کنیم؟

ارتباط کلمه ای است که ما را به یکدیگر متصل می کند.همه ما به افراد دیگر مرتبط هستیم و انواع مختلفی از ارتباط را با آنها داریم.اما بیشتر از همه بستگی به این دارد که ما چگونه روابطمان را با دیگران ادامه دهیم. یک رابطه خوب به معنی نگهداری شایسته خانواده است.و این در خانه شروع می شود.امروزه روابط در خانه بین والدین و فرزندان و یا زن و شوهر به خوبی پیش نمی رود.تحقیقات به طور گسترده نشان دادند که خانواده هااز آنچه درارتباط با خانواده  اتفاق می افتد خوشحال نیستند.این امر بویژه درباره آن دسته از شوهران، همسران و کودکانی که هنوز هم می توانند رابطه خوب را در خانواده نگه دارند مصداق دارد.

گفتگو با  مادر

1.عاقل باشید.اول به آنچه که بزرگتر ها می گویند گوش کنید.بنابراین شما برای فهمیدن آنچه میگویند و از شما می خواهند مشکلی ندارید.برابری منصفانه باید وجود داشته باشد.

صحبت با والدین

2.صبور باشید.فریاد نزنید و جرو بحث نکنید وقتی والدینتان عصبانی هستند، اما وقتی آنها آرام شدند موضوع را پیش بکشید و درباره آن بحث کنید و بگویید واقعا چه اتفاقی افتاده است.

جمع خانواده

3.توضیح دهید چه چیز می خواهید.اگر شما فرزند هستید و تمام آنچه درباره خانواده اتفاق می افتد را دوست ندارید، با والدین خود صحبت کنید.با پدر و مادر خود بنشینید و درباره آن مشکل بحث کنید.درباره احساسات خود برای آنها اعتراف کنید.به این صورت آنها متوجه می شوند که چه کاری انجام دادند و چه کاری باید بکنند.

گفتگوی خانوادگی

4.درباره انتظارات خود توضیح دهید.اگر شما پدر و مادر هستید و از رفتار فرزندتان خوشحال و راضی نیستید، فریاد و طعنه نزنید.با آرامش برای آنها توضیح دهید.اجازه دهید آنها بدانند که دوستشان دارید و به آنها زمان بدهید تا به شما نزدیک شوند و درباره همه چیز با شما صحبت کنند.

فکر تفریح

5.برای یکدیگر زمان بگذارید.زمانی را برای با هم بودن خانواده برنامه ریزی کنید.با فرزندان خود به پیک نیک های خانوادگی بروید.

خانواده

6.متعهد و مسئول باشید.برای خانواده خود وقت بگذارید و به آنها تعهد بدهید.

خانواده خوشحال:)

7.با فرزندان خود دوست باشید.کودکان باید احساس آزاد بودن داشته باشند برای بحث کردن درباره مسائل روزمره خود با والدینشان. بنابراین پدر و مادر باید رابطه خوبی را با فرزندان خود حفظ کنند.

گفتگوی زن شوهر

8. با یکدیگر رو راست باشید.مشکلات بین زن و شوهر باید بین آنها باقی بماند و به بیرون راه نیابد.شوهر باید احساسات زن را درک کند و زن هم احساسات شوهر را درک کند.

گفتگوی زن و شوهر

9.مشکلات را حل کنید، برای آنها مبارزه نکنید.مشکلاتی که برای زوج ها پیش می آید نباید آنها را آنقدر ضعیف کند که برای آن مبارزه کنند، بلکه باید آنها را قوی کند که آن را حل کنند.

گفتگو کنید

10.به وضعیت رسیدگی کنید به جای اینکه آن را بدتر کنید. مشکلات در خانواده ها چیز جدیدی نیستند. در هر خانه ای اتفاق می افتد، اما بستگی به این دارد که شما چگونه آن را اداره کنید.

محبت کردن به هم

11.رابطه خود را با یکدیگر حفظ کنید.برای یک رابطه خوب خانوادگی باید برای هم وقت بگذارید.

گفتگو با فرزند خود

12. احساسات فرزند خود را درک کنید.پدر و مادر خوب فرزندان خود را درک می کنند و سعی می کنند که رابطه خوبی را با آنها حفظ کنند. آنها فرزندان خود را راهنمایی کرده و همواره آنها را از درست و نادرست بودن کارشان آگاه می کنند اما هرگز کودکان خود را مجبور به انجام کاری نمی کنند.

تشویق فرزند

13.اجازه ندهید که پدر مادرتان افت کنند.فرزندان خوب همیشه نگران خوشی والدینشان هستند و سعی می کنند که درک کنند پدر مادرشان چه چیز می خواهند و به چه چیز فکر می کنند.

خانواده موفق

14.یکدیگر را درک کنید.یک رابطه خوب نیاز به یک ذهن درک کننده دارد.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه مشکلات خانوادگی را حل کنیم؟»

  1. سلام خسته نباشین من دختر ۱۵ساله هستم که خانوادم (مامان و بابام)راحت نیستم یعنی یجورایی خجالت میکشم یا بهتره بگم میترسم هردفعه ک خواستم برم مشکلم رو باهاشون در میان بزارم و حلش کنم نتونستم اونام منو محدود کردن خیلی طوری که روی اعصاب روانیم و روحیم تاثیر گزاشته
    از این نظرات محدودم
    ۱گوشیم نهاین هفته ای یکی دوبار چک میشه و حقه عوض کردنه رمزم رو ندارم
    ۲بیرون نمیزارن برم
    ۳نمیزارن هیچ دوستی داشته باشم
    ۴ موقعی که در اتاق بستس بدون اجازه وارد اتاق میشن بااینکه از کوچیکی بهم یاد دادن هروقت وارد اتاق کسی یا خودشون میشم در بزنم اما خودشون اینکارو نمیکنن
    ۵ وقتی دارم درس میخونم بخصوص الان که مجازی هستش مطلبی رو میخام از تدریس های دبیرم رو ببینم فکر میکنن دارم با گوشی بازی میکنن و بعدش کلی دعوام میکنند
    ۶ موقعی ک شب ها خوابم نمیبره گوشی بر میدارم اگه ببینند قطعا صبح گوشی رو واسه مدت طولانی ازم میگیرن به اصطلاح تنبه

    لطفا راهنمایم کنید واقعا دارم بااین مسائل دیوونه میشم
    ممنون

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام مهسای عزیز
      قطعا امنیت فرزندان و محافظت از آن ها در مقابل مسائل نگران کننده، دغدغه هر پدری و مادری می باشد. اما چگونگی شکل گیری فضای امن برای فرزندان، متناسب با دیدگاه فکری و نوع تربیت پدر و مادرها در خانواده های مختلف متفاوت می باشد. گاهی بهتر است برای حفظ صمیمیت و ارتباط درست پدر و مادر و فرزند از درمانگر و مشاور کمک گرفت.
      چنانچه در ارتباط و بیان نظرات و خواسته های خود با پدر و مادرتان راحت نیستید توصیه می کنیم حتما در این زمینه از مشاور کمک بگیرید.
      طی جلسات مشاوره با حضور پدر و مادرتان و شما، به خوبی این شرایط کنترل و بهبود پیدا می کند.
      در صورت تمایل با یکی از مراکز جایروس کلینیک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.
      امکان مشاوره آنلاین نیز می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *