چگونه عمری طولانی داشته باشیم ؟

عمر طولانی

ایا تا به حال با خود فکر کرده اید که چگونه میتوان عمری طولانی داشت ؟مسلما افرادی که بالای یک قرن عمر میکنند افرادی بسیار سالم و تندرست هستند و تا لحظه اخر به سلامتی خود اهمیت میدهند .

ورونیکا فورستنر در مرکز سالمندان زندگی میکند و تا اندازه ای پیر است که داماد او نیز در همان مرکز نگهداری میشود و بچه های او همه مادریزرگ و یا پدربزرگ هستند و تولد او هر 5 سال یکبار گرفته میشود  زیرا زمانی که عمر یک فرد تا این اندازه طولانی میشود ,برگزاری جشن تولد به صورت سالانه بسیار خسته کننده به نظر میرسد .

او 110 سال  دارد و یا این سن در بین 60 فرد کهنسال امریکایی و 300 فرد کهنسال دنیا قرار میگیرد .بنا بر نظر متخصصان این افراد در طول عمر خود به بهترین نحو زندگی میکنند و این دلیل عمر طولانی انها است و البته انها مرز های انتهایی زندگی را سپری میکنند که البته خیلی بهتر ازدوران میانی  زندگی است .

افرادی که بیش از یک قرن عمر میکنند با احتمال کمتری به بیماری های مانند سرطان ,مشکلات قلبی ,جنون و سکته مبتلا میشوند .همچنین انها از لحاظ فیزیکی و روحی برای مدتی طولانی تر سالم باقی میمانند .دوران بیماری و ناتوانی انها در واقع فقط به اخرین سالهای زندگی شان محدود میشود .

دختر فورستنر باور دارد که مادرش سابقه پزشکی مناسبی داشته و حتی نسبت به مرگ هم بسیار خوش بین است .حتی او روزانه روزنامه ها را میخواند و تلویزیون تماشا میکند و هر یکشنبه به کلیسای واقع در مرکز نگهداری از سالمندان میرود .همچنین او تمام 39 نوه و 68 فرزندان انها را به خوبی میشناسد .از قدرت بینایی خوبی برخوردار است ولی کمی مشکلات شنوایی دارد و البته همانند بسیاری از خانمهای دیگر علاقه ای به استفاده از سمعک ندارد .

از او پرسیدند که راز عمر طولانی شما چیست ؟و او پاسخ داد :نمیدانم فقط زندگی میکنم

تفاوت میان 100 تا 110 سالگی 

بنا بر تحقیقات انجام شده کهنسالان به سه دسته تقسیم میشوند :بازمانده ها (افرادی که تا سن 80 سالگی بیماری های ناشی از پیری را تجربه کرده اند ) ,متاخران (افرادی که تا سن 80 سالگی همچنان سلامتی کامل داشته اند ) ,متواریان (افرادی که تا سن 100 سالگی هیچ بیماری خاصی ندارند ) .در بین 424 کهنسال ,38 درصد در گروه اول و 43 درصد در گروه دوم و 19 درصد در گروه سوم قرار میگیرند .

شاید یکی از راههای عمر طولانی انها در سلامت کامل و عدم ظهور بیماری های مختلف باشد .در واقع بیش از 90 درصد از انها در سن 93 سالگی به تنهایی زندگی میکنند و به کسی نیاز ندارند و حتی انهایی که بیماری هایی دارند میتوانند بهتر از دیگران با ان کنار بیایند .

بنا  بر تحقیقات انجام شده ,زمانی که فردی از سن 100 سالگی عبور میکند با احتمل خیلی کمتری به بیماری های مختلف مبتلا میشود و یا این بیماری ها بسیار کوتاه مدت میباشند .بنا بر نظریه ای هر چه شما بیشتر عمر کنید با احتمال کمتری پیش از مرگ به بیماری های مختلف مبتلا میشوید .

[divider]

نگارنده :فرحناز ال احمد 

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان الومینا     

 

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *