چگونه صمیمت عاطفی را در زندگی زناشویی افزایش دهیم؟

صمیمیت عاطفی

فایل صوتی این مقاله به همراه توضیحات تکمیلی:

7 نکته برای مردان تا صمیمیت عاطفی را در زندگی افزایش دهند…

وقتی صمیمیت عاطفی وجود ندارد، ازدواج ها آسیب می بینند و در برخی مواقع به شکست می انجامند. زمانی که صمیمیت عاطفی از بین می رود بازگرداندن آن می تواند بسیار دشوار باشد_ در واقع این کار بسیار دشوار تر از حفظ آن در طول راه است.

برای مثال، زنی که اخیرا از همسرش جدا شده، نوشت که کاملا به وسیله ی ترک همسرش غافلگیر شده بود. نگاهی به بیش از 20 سال زندگی آن ها می اندازیم، او می تواند زمان هایی را ببیند که بین خودش و همسرش یک فاصله ی عاطفی بود، و زمانی که دوباره تقویم ازدواجشان را بعد از فهمیدن تکرار روابط نامشروع مخفی توسط همسرش بازسازی می کرد، بین این دو موضوع رابطه ای دید. زمانی که روابط نامشروع خارج از ازدواج وجود داشت، ازدواج رنج می برد. همسرش زمان های زیادی را در هنگام کار در واقع با زنان دیگر صرف می کرد و از همسر و خانواده اش دور شده بود.

صمیمیت عاطفی به طور کلی به عنوان نزدیکی دو طرفی است که بین آن ها احساس امنیت، عشق، اعتماد و ارتباطات فراوان وجود دارد. وقتی بین شما و همسرتان صمیمیت عاطفی وجود دارد، احساس می کنید می توانید به درون او پی ببرید، امیدها، رویاها، و ترس های او را کشف و سطح عمیقی از او را درک کنید. روابطی که فاقد صمیمیت عاطفی هستند اغلب به وسیله ی عدم اعتماد، ارتباط ضعیف، روابط نا مشروع و احساسات پنهان مشخص می شوند.

اگر به نظر می رسد که زندگی شما دچار فقدان صمیمیت عاطفی است، در این مقاله تعدادی راهکار وجود دارد که شما و همسرتان می توانید با انجام آن ها صمیمیت عاطفی را عمیق تر و قوی تر کنید.

دستگاه های الکترونیکی را خاموش کنید. صمیمیت عاطفی عمیق و معنی دار در روابط به کیفیت تعامل انسان بستگی دارد. ارسال پیام و ایمیل اهمیت دارد، اما اگر یک جسم، انسان، و تعامل یک به یک وجود نداشته باشد از صمیمیت عاطفی واقعی انحراف ایجاد می شود. بنابرای هنگامی که با همدیگر هستید کامپیوتر، تلویزیون، دستگاه بازی ویدئویی، موبایل و تبلت را را خاموش کنید و وقتتان را صرف صحبت با یکدیگر کنید.

یکی از ابزارهایی که بسیاری از زوج های موفق از آن استفاده می کنند این است که در هنگام ورود به خانه و جلوی در موبایل خود را روی حالت سکوت قرار داده و داخل یک سبد یا جعبه ی کوچک قرار می دهند و حداقل برای یک یا دو ساعت که با همدیگر هستند آن را رها می کنند.

زمان باهم بودنتان را افزایش دهید. در یک جهان بسیار گیج کننده و طاقت فرسا، پیدا کردن زمانی برای بودن با یکدیگر دشوار است. بچه داشتن در خانه نیز اغلب می تواند این مشکل را سخت تر کند. یک خانواده درمانگر پیشنهاد می کند که هر شب بعد از اینکه بچه ها به رختخواب رفتند 30 دقیقه را برای بودن همسرتان صرف کنید. او پیشنهاد می کند که زن و شوهر با همدیگر کارهایی مثل ظرف شستن را انجام دهند تا کنار هم باشند.

یک زوج تصمیم گرفتند تا به مدت نیم ساعت در کنار یکدیگر یک فنجان کاکائو داغ یا چای بنوشند تا آرامش بیشتری دریافت کنند و یک گفتگوی خوب با یکدیگر داشته باشند.

راه هایی را برای وقت گذراندن با یکدیگر بدون حضور بچه ها پیدا کنید، این کار باعث حفظ صمیمیت عاطفی می شود.

برای همسر خود امن باشید. ما نیاز داریم تا مراقب باشیم که برای همسر خود امن شویم_  درک کنیم چه چیزهایی او را آزار می دهد و از آن ها اجتناب کنیم، و همین طور درک کنیم که انجام چه کارهایی کمک می کند تا همسرمان احساس کند عاشقش هستیم و برای او ارزش قائلیم و آن کارها را انجام دهیم. وقتی ما محیط امنی را برای همسرمان فراهم کنیم، صمیمیت عاطفی بستر بذر خود را پیدا می کند.

خواندن یک کتاب خوب با یکدیگر. خواندن همزمان یک کتاب با یکدیگر، و بحث کردن در مورد اینکه چه چیزی خواندیم، می تواند وسیله ی خوبی برای افزایش صمیمیت عاطفی باشد. کتاب های فوق العاده ی بسیاری در مورد تقویت ازدواج وجود دارد که می توانید آن ها را با هم بخوانید، اما لازم نیست حتما کتابی که مطالعه می کنید در مورد ازدواج و رابطه باشد. این کتاب می تواند یک رمان جذاب، یک زندگی نامه یا یک کتاب در زمینه ی علایق رایجتان باشد. در واقع شما در حال کتاب خواندن و حرف زدن با یکدیگر هستید که می تواند جنبه های اعتماد و ارتباط را در صمیمیت عاطفی تقویت کند.

بین خود و رابطه با همسرتان تعادل برقرار کنید. هر کسی یک زندگی شخصی ارزشمند دارد و افرادی که با هم ازدواج می کنند زندگی شان را باهم سهیم می شوند، اما نباید زندگی شخصی خود را فراموش کنند. بیش از حد با هم بودن می تواند وابستگی متقابل به وجود آورد و افراد را از زندگی شخصی خود غافل کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که به عنوان یک همسر یا پدر به مراقبت از خود نیز اهمیت می دهید، و اجازه می دهید که همسرتان کارهایی را برای زندگی شخصی خودش انجام دهد. و باهم به یک زوج امن و قابل اعتماد تبدیل شوید.

با کمک هم یک “لیست سرگرم کننده” تهیه کنید. لیست سرگرم کننده یعنی یک لیست از کارهایی که زوج ها از انجام دادن آن ها در کنار یکدیگر لذت می برند. وقتی این لیست را تهیه کردید زمانی را برای انجام کارهایی که در لیست خود نوشته اید کنار بگذارید. صرف زمان برای انجام کارهایی که باهم از انجام آن ها لذت می برید می تواند خاطرات و تجربیاتی را ساخته و صمیمیت عاطفی را تقویت کند.

فعالیت های غنی سازی ازدواج را در نظر بگیرید. در بسیاری جوامع، کلیساها و سازمان های مدنی کلاس های غنی سازی ازدواج را برای زوج ها برگزار می کنند.

بسیاری از زوج ها متوجه می شوند که این نوع سرمایه گذاری در روابطشان سود بزرگی دارد. وارد شدن به یک محیط سازمان یافته همراه با زوج های دیگر و یک مشاور یا روحانی حرفه ای می تواند واقعا به عمیق تر و قوی تر شدن روابط در ازدواجشان کمک کند. این نوع تمرکز متعهد برای بهبود صمیمیت عاطفی یک سرمایه گذاری بزرگ است، و بازده قابل توجهی دارد. و اگر احساس کردید که صمیمیت عاطفی شما به در حال ضعیف شدن است، می توانید از مشاور بخواهید تا از یک خانواده درمانگر متخصص کمک بگیرد.

پیوندهای عاطفی قوی در ازدواج ارزشمند است و ارزش تلاش دارد. برداشتن گام هایی در مسیر تقویت صمیمیت عاطفی در ازدواج یک مسئله ی حیاتی است و تعهد شما را برای یک ازدواج بلند مدت، قوی و شاد نشان می دهد. و این ازدواج قوی کمک می کند تا شما همانقدر که یک همسر فوق العاده هستید، پدر و مرد بهتری نیز شوید.

محقق و مترجم: فاطمه(ندا) مهفر_ کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

[button color=”purple ” size=”medium” link=”HTTPS://WWW.THESPRUCE.COM/MEN-GROWING-INTIMACY-IN-MARRIAGE-1270945 ” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[toggle title=”گروه پزشکان جایروس را به خاطر بسپارید!” state=”open” ]ما بهترین ها را در ایران به شما معرفی می کنیم. سایت جایروس اولین سایت و مرکز تخصصی اطلاع رسانی مغز و اعصاب و روان در کشور فعالیت علمی و تحقیقاتی می کند. گروه پزشکان جایروس با معرفی برترین کادر درمانی در مناطق مختلف تهران و شهرستان های مختلف کشور حضور دارند و در رفع مشکلات جسمی در حیطه های مغزو اعصاب و روان و ارتوپدی و توانبخشی و مشکلات روانپزشکی به شما کمک می کنند. همین حالا می توانید از طریق صفحه تماس با ما  از متخصص مورد نظر خود نوبت بگیرید. اما چرا برای درمان گروه پزشکان جایروس را انتخاب می کنید؟ زیرا:

  • پزشکان ما با شما صادق هستند و رویه کار در این مجموعه به این صورت است که اقدامات اضافی تشخیصی و درمانی انجام نمی شوند و در نتیجه هزینه های دریافتی در این مرکز از مراکز مشابه بسیار ارزان تر است.
  • متخصصین ما دارای تسلط و تجربه کافی در امر طبابت می باشند و همگی دارای رزومه موفقی هستند. اغلب همکاران این مجموعه علاوه بر تحصیلات تخصصی در یک رشته خاص، در یک رشته فوق تخصصی نیز آموزش دیده و مهارت دارند.
  • خدماتی که توسط گروه پزشکان جایروس به شما ارائه می شود جامع و کامل است و معمولا شمارا از نیاز به مراجعه به مراکز متعدد و متفرقه بی نیاز می کند.
  • آخرین مرکزی که برای به دست آوردن سلامت مراجعه خواهید کرد، دپارتمان های گروه پزشکان جایروس خواهد بود؛ مطمئن باشید سلامت خود را به دست خواهید آورد.
  • در امر اطلاع رسانی تمام تلاش خود را می کنیم تا اطلاعاتی کامل و دقیق به شما ارائه دهیم.

در ادامه بهتر است بدانید گروه پزشکان جایروس برای اطلاع رسانی تنها به این سایت بسنده نکرده است. مجموعه سایت های ما در تمام زمینه ها فعال هستند و به سوالات پزشکی شما پاسخ می دهند.

مجموعه سایت های ما (علاوه بر سایت جایروس) عبارتند از:

www.sabzosalem.com (مرجع بزرگ و رایگان اطلاعات پزشکی کشور مجهز به سیستم های ویزیت مجازی، تست های سلامت، داروشناسی، دانشنامه بیماری ها و هزاران صفحه اطلاعات پزشکی رایگان)

www.zibaan.ir (مرجع اطلاعات زیبایی و پوست کشور با معرفی برترین مراکز پوست و لیزر در کشور)

اجازه بدهید بهترین ها برایتان اتفاق بیفتد. تصمیم با خود شماست.[/toggle]


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه صمیمت عاطفی را در زندگی زناشویی افزایش دهیم؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *