ارتباط بین سلامت جسمی و ازدواج

ارتباط بین سلامت جسمی و ازدواج
ارتباط بین سلامت جسمی و ازدواج

ازدواج یکی از مهم ترین عواملی است که به سلامت جسمی در سنین بالا کمک می کند – زیرا ساعت بیولوژیکی در زوجین سرعت کمتری دارد.

طی یک بررسی محققان دریافتند تلومرها که از کروموزوم های بدن و DNA محافظت می کنند، در بین افراد مزدوج بزرگ تر هستند – به ویژه کسانی که از لحاظ مالی نیز در رفاه هستند.

این ویژگی آسیب های وارد شده به سلول ها را کاهش می دهد، به این معنا که ازدواج میزان ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را در افراد کاهش می دهد.

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، 300 بزرگسال بین 65 تا 74 سال را مورد بررسی قرار دادند. محققان دریافتند که افراد مجرد، بیوه یا سالمندان تنها دارای تلومرهای کوتاه تری هستند، در حالیکه زوج ها و همچنین سالمندان با درآمد بالاتر دارای تلومرهای بلندتری هستند. تلومرهای کوتاه با بروز سرطان، به ویژه در بین سفید پوستان و آسیایی ها، مرتبط می باشد.

ازدواج باعث سلامت جسمی، جراحت ها و بیماری های کمتر، کاهش ناتوانی و امید به زندگی بیشتر می شود. تحقیقاتی در این زمینه انجام شد که 300 بزرگسال بین سنین 65 تا 74 سال مورد بررسی قرار گرفتند. از این افراد نمونه خون به همراه جزئیاتی در مورد وضعیت تاهل آنها، میزان درآمد، سبک زندگی و سلامت جسمی و روحی آنها گرفته شد.

نتیجه بررسی ها نشان داد که ازدواج تنها عامل پیش بینی کننده طول تلومرهاست، در حالیکه دیگر عوامل نقش کمتری در این مورد دارند. سالمندان دارای درآمد بالا تلومرهای بزرگ تری دارند.

ارتباط بین درآمد و تلومر برای بیماری های جسمی، وضعیت روحی و تجربه های محلی مورد بررسی قرار نگرفته است.

به علاوه این تحقیق نشان داد که افراد مجرد، بیوه ها یا مجردهای دارای سن بالا دارای تلومرهای کوتاه تری هستند. محققان هشدار دادند که افراد مجرد در سن بالا و کسانی که دارای درآمد کمتری هستند، ممکن است با سرعت بیشتری دچار پیری سلولی شوند.

تلومرهای کوتاه با وقوع برخی سرطان ها، از جمله سرطان مثانه، ریه و معده، و به ویژه در بین مردم قفقاز و آسیایی در ارتباط می باشد.

به علاوه تحقیقات نشان داده اند که مرگ و میر در بین افراد بالای 60 سال براثر بیماری قلبی 3 برابر مرگ و براثر بیماری های عفونی 8 برابر می باشد.

این واقعیت که طول تلومرها به وسیله ازدواج و درآمد بالا قابل پیش بینی است، نشان می دهد که اضطراب تا حد زیادی بر زندگی مردم تاثیر دارد.

دوست داشتن یک شخص، یا دوست داشته شدن، مورد احترام قرار گرفتن و مراقبت شدن توسط دیگران در طول زمان می تواند به بروز حس خود در افراد کمک کند. بنابراین لازم است که مجددا به مزایای مثبت ازدواج کردن تاکید کنیم.

ازدواج با خود نوعی احساس امنیت و تعهد دارد که برای زن و شوهر محیطی بدون استرس و آرام فراهم می کند.

لینک منبع

نگارنده: سمیه محمدی

ارائه خدمات زوج درمانی در مرکز سلامت روان رستا-آلومینا درکرج


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *