چگونه روابط بین فردی سالمی داشته باشیم

 

روابط دوستانه1

 

  1. برقراری ارتباط سالم
  • از طریق ارتباط کلامی تعامل برقرار کنید. ساده ترین راه برای برقراری ارتباط با دیگران، حتی به مدت کوتاه، شروع یک مکالمه می باشد. تحقیقات نشان داده اند که برقراری یک رابطه جدید باعث شادی فرد شده و دیدگاه وی را نسبت به اطراف مثبت می کند.

قاطع باشید. افکار و احساسات خود را قاطعانه، محترمانه و به روش مناسب بیان کنید.

صادق باشید. با افرادی که ارتباط دارید، صادقانه رفتار کنید. دیگران می توانند صداقت را حس کنند و آن را تشویق کرده و به شما اعتماد کنند. علاوه بر این، شروع یک رابطه با دروغ احتمال گفتن دروغ های دیگر را افزایش می دهد و رابطه ایجاد شده را به خطر می اندارد.

به افراد اجازه بدهید در مورد خود صحبت کنند. این امر نه تنها باعث اعتماد و صمیمیت می شود، بلکه به ادامه مکالمه در مورد موضوعات مناسب نیز کمک می کند.

  • گوش دهید. گوش دادن اولین گام در ساخت یک رابطه مستحکم با دیگران است. گوش دادن نشان می دهد که ما برای دیگران و سخنان آنها ارزش قائل هستیم. برخی نکات مهم در رابطه با گوش دادن عبارتند از:
    • برقراری رابطه چشمی. رابطه چشمی به معنای خیره شدن به چشم های دیگران نیست، بلکه به معنای تمرکز و توجه بر روی فرد در حال صحبت کردن است.
    • داشتن یک زبان بدن مناسب. زبان بدن می تواند اعتماد به نفس را در فرد مقابل افزایش دهد. هنگام صحبت کردن دیگران ساعت خود را چک نکنید و سر خود را به معنای تایید تکان دهید.
    • کلام فرد را قطع نکنید.قبل از پرسیدن سوال یا اضافه کردن مطلب، اجازه دهید فرد صحبت خود را به پایان برساند.
    • ذهن خود را بازتر کنید. اجازه ندهید ترس و تعصب بر رو روابط شما تاثیر بگذارند. به دیگران احترام بگذارید، علیرغم اینکه برخی افکار آنها را قبول ندارید.
  • روابط غیرکلامی برقرار کنید. روابط غیرکلامی باعث تقویت روابط می شوند. سعی کنید با هماهنگی و سرعت متعادل صحبت کنید، تماس چشمی برقرار کنید، از تکان دادن پاهای خود اجتناب کنید و سعی کنید دست به سینه نباشید.
  • مشکلات را به روش های مثبت برطرف کنید. بروز مشکل و تناقص بین تمام افراد یک امر اجتناب ناپذیر است. در این مواقع نکاتی را باید در نظر داشته باشید، از نشان دادن زبان بدن خشونت آمیز اجتناب کنید ( به عنوان مثال از اشاره مستقیم به صورت فرد اجتناب کنید، به وی خیلی نزدیک نشوید و غیره)، نظرات خود را در مورد سوالات و موضوعات منصفانه بیان کنید و همیشه به دیگران یادآور شوید که به نظرات آنها احترام می گذارید و توقع این احترام را نیز دارید.

 

درادامه:افزایش صمیمیت


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *