چه نوع  ورزشی می تواند حافظه بلند مدت را افزایش دهد؟

 

ورزش برای افزایش حافظه بلند مدت

 

برای افزایش حافظه خود بهتر است از آموزش های مغز و مصرف امگا3 استفاده کنید . در یک مطالعه جدید ، مححققان در موسسه فناوری جورجیا در آتلانتا نشان داده اند که  ورزش کردن در باشگاه به اندازه 20 دقیقه می تواند حافظه بلند مدت را بهبود بخشد.
 
مطالعات قبلی نشان داده اند که حافظه ممکن است بعد از چند ماه از تمرینات هوازی مانند : دویدن، دوچرخه سواری و یا شنا بهبود یابد ، با این حال، یافته های این مطالعه جدید – در مجله آکتا روانشناسی منتشر شده – که نشان می دهد که افزایش حافظه مشابه می تواند در یک دوره بسیار کوتاه نیز بهبود یابد.
 
لیزا واینبرگ، دانشجوی کارشناسی ارشد فن آوری گرجستان که باعث این پروژه شده است  گفته است:
“مطالعات ما نشان می دهد که مردم مجبورنیستند زمان زیادی را  به تقویت مغز  اختصاص دهند “.
 
تیم تحقیقاتی به بررسی چگونگی مقاومت در برابر ورزش های قدرتی مانند وزنه برداری ،دراز نشست پرداخته اند و همچنین متوجه تاثیر آن بر روی حافظه شده اند.
 
تیم تحقیقاتی بر روی 46 نفر (29 زن و 17 مرد) به طور تصادفی به دو گروه تقسیم و کار را آغاز کردند.  در اولین آزمایش، به تمام شرکت کنندگان یک سری از 90 تصاویر بر روی صفحه کامپیوترارائه شد و از شرکت کنندگان خواسته شد تا تصاویر را در یاد داشته باشند و بعد از آن از شرکت کنندگان گروه فعال خواسته شد تا در باشگاه با استفاده از دستگاه های مقاومتی ورزش کنند و به گروه شاهد گفته شد تا به راحتی بر روی صندلی بنشینند.
 
دو روز بعد،دوباره به  شرکت کنندگان 90 تصاویر اصلی که قبلا آنها را دیده بودند نشان داده شد، اما این بار آنها با 90 عکس جدید که شرکت کنندگان از قبل ندیده بود مخلوط شد.
 
محققان دریافتند در حدود 50٪ از عکس اصلی را با گروه های غیر فعال فراخوان شدند، در حالی که گروه فعال در حدود 60٪ از تصاویر را به یاد آوردند.
 
تجزیه و تحلیل بزاق  شرکت کنندگان این تیم ، نشان داد که افزایش سطح آمیلاز آلفا در گروه فعال را نشان داد که یک نشانگر نوراپی نفرین می باشد.
 

منبع:

medicalnewstoday


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *