نکات بهداشتی برای داشتن پوستی شاداب

پوست خوب

نکات بهداشتی روز

پوست:

پوست بزرگترین ارگان در بدن شما می باشد،که به تنهایی وزنی حدود6 پوند دارد.این لایه ی محافظ هر 27 روز خود را بازسازی می کند.نکاتی برای مراقبت از این ارگان حیاتی:

● هر روز مقدار زیادی آب بنوشید.

● هر روز  باز پوست خود را تمیز کنید و شبها دقت داشته باشید که پوست خود را از هرگونه مواد آرایشی کانلاً تمیزکرده اید.

● رژیم غذایی سالم و متعادل که شامل همه ی گروه های غذایی است در برنامه بگنجانید. اسیدهای چرب و انتی اکسیدانها را حتماً در برنامه روزانه داشته باشید.

● حتی اگر پوست شما چرب است همیشه از مرطوب کننده استفاده کنید.

●  هنگام بازگشت از سر کار و یا مدرسه، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و  … سعی کنید حتماً دست های خود را از مواد میکروبی و آلودگی ها پاک کنید و سعی کنید با پوست صورت  و دهان تماس حاصل نکند.

● استفاده از کرم ها ی ضد آفتاب و کلاه و عینک  بویژه در ساعات گرم و آفتابی را فراموش نکنید.

● در هفته دو بار از ماسک صورت استفاده کنید.

● در هفته دو بار پوست خود را لایه برداری کنید تا سلولهای مرده را از پوست صورت جدا کنید.


قسمت دوم

نکاتی درباره پوست و مواظبت از آن

برخی عوامل میتواند باعث نامطلوب‌تر شدن پوست‌های چرب شود. برای مثال در دوره بلوغ با نوسانات هورمونی، استرس‌های عصبی، واقع شدن در معرض گرما یا رطوبت بسیار زیاد و بالاخره مبتلا شدن به بعضی مریضی‌ها پوست هر کس ویژگی خاصی دارد.

در حالت کلی انسان​ها چهار نوع پوست دارند؛ پوست طبیعی، چرب، خشک و حساس.

البته برخی از افراد دارای پوست آمیخته هستند یعنی نواحی مختلف پوستشان با هم تفاوت دارد.

البته پوست آدم در طی زمان می‌تواند تغییر نماید بطوریکه پوست طبیعی دوره طفولیت، بعد از بالغ شدن چرب و پس از دوره میانسالی مجدد خشک میشود.هم چنین نوع پوست آدم به عوامل گوناگونی بستگی دارد؛ آب پوست که سبب راحتی و خاصیت کشش پوست میشود و چربی (لیپید) که سبب نرمی پوست میشود.

خصوصیت پوست طبیعی این است که نه خشک است نه خیلی چرب، منفذها پوست دیده نمی‌شود یا به زحمت و با ذره‌بین میتوان آنرا دید. این پوست شاداب و با شادابی و تازگی است.
در پوست خشک هم بیشتر منفذها غیرقابل مشاهده است، ولی سطح آن خشن و خشک است، لک‌های قرمز نه چندان شدید دارد، کشش پوست اندک و خطوط آن واضح است.

پوست‌های خشک چنانچه در شرایط خشک شدن (مانند آب و هوای خشک) قرار بگیرند، گرفتار ترک‌خوردگی، پوسته‌پوسته شدن و گاهی خارش می‌شوند. پوست خیلی خشک، خشن و علی الخصوص در پشت دست‌ها، بازوها و ساق پا پوسته‌پوسته است.

پوست، عوامل ارثی، کهنسالی یا نوسانات هورمونی، آب و هوا مانند سرما، باد و آفتاب، اشعه ماورای بنفش آفتاب یا سولاریوم، هوای گرم، استحمام با آب داغ به خصوص چنانچه طولانی‌مدت باشد، مواد شوینده مانند صابون‌ها، پاک‌کننده‌ها و کرم‌ها و لوازم آرایشی و بالاخره مصرف بعضی داروها سبب شدیدتر شدن خشکی پوست میشود.

پوست خشک و مراقبت‌هایش

زمان حمام گرفتن افرادی که پوست خشکی دارند باید کوتاه باشد و بیشتر از یکبار در روز نباشد. پرداختن به نکاتی مانند بکارگیری مواد شوینده ملایم و غیرعطری، استفاده نکردن از لیف و کیسه، خشک‌کردن بدن به آهستگی و ملایمت با حوله و استفاده از فرآورده‌های مرطوب‌کننده قوی پس از حمام برای افرادیکه پوست خشک دارند، ضروری است.

برای این اشخاص بکارگیری کرم و پماد نرم‌کننده پس از هر حمام مناسب‌تر از لوسیون‌های نرم‌کننده برای پوست‌های خشک است، ولی با توجه به اینکه بیشتر مردم از چرب شدن پوست احساس کثیفی میکنند، توانایی دارند در طی روز چند نوبت لوشن نرم‌کننده بمالند، هوای اتاق محل حیات را با دستگاه‌های تولید رطوبت نمناک نگه دارند و در هوای گرم از وسائل خنک‌کننده هوا بهره ببرند.بکارگیری دستکش ویژه موقع شست‌وشوی ظروف خانه یا تماس با هر ماده تمیزکننده به ویژه در زنان خانه‌دار هم ضروری است.

پوست چرب هم بی‌دردسر نیست.

با توجه به این‌که منفذها پوست چرب گشاد است، سطح آن براق و ضخیم بنظر میرسد و دانه‌های سرسیاه و لکه‌های قرمز رویش دیده میشود، پوست‌های چرب با عنایت به دوره مختلف زندگی یا تغییر آب و هوا می‌تواند تغییر نماید.
برخی عوامل میتواند باعث نامطلوب‌تر شدن پوست‌های چرب شود.برای مثال در دوره بلوغ با نوسانات هورمونی، استرس‌های عصبی، واقع شدن در معرض گرما یا رطوبت بسیار زیاد و بالاخره مبتلا شدن به بعضی مریضی‌ها.

مواظبت از پوست چرب

 شست‌وشوی ۲بار در روز و پس از هر عرق کردن شدید صورت و مصرف شوینده‌های ملایم بدون بکارگیری لیف و کیسه برای مواظبت از پوست چرب ضروری است.افزون بر این، جوش‌های سرسیاه یا سرسفید را نبایست دستکاری کرد، زیرا درمان آن‌ها را به تعویق می‌‌اندازد.

استفاده از فرآورده‌های ضد ایجاد جوش سرسیاه هم بافایده است.

پوست آمیخته و چند ویژگی

پوست آمیخته در برخی قسمت‌های طبیعی یا خشک است و در برخی قسمت‌های چرب؛ به عنوان مثال امکان دارد در صورت منطقهT (پیشانی و بینی و چانه شبیه T انگلیسی است) چرب و سایر صورت خشک یا عادی باشد.در این حالت باید مناطق چرب را مانند پوست چرب و مناطق خشک را مانند پوست خشک مراقبت کرد.

خصوصیات پوست آمیخته : این پوست دارای منفذها گشاد در نواحی چرب و جوش‌‌های سرسیاه است و بطور معمول براق بنظر میرسد.

چنانچه پوستتان حساس است، بیشتر احتیاط کنید.

پوست حساس نسبت به بیشتر شوینده‌ها، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی حساسیت نشان میدهد.

کسانی که دارای پوست حساس هستند باید بررسی کنند که چه عواملی پوست آن‌ها را تحریک مینماید. و باید از تماس با اونها پرهیز کنند. این‌گونه پوست‌ها بخش زیادی از مواد آرایشی، بهداشتی را تحمل انجام نمی‌دهند. پوست حساس بطور معمول نه چندان شدید تا شدید قرمز است و فرد دائم احساس خارش، سوز و خشکی دارد. مواظبت از پوست حساس یعنی با مراقبت، پوست را در حالت عادی نگه‌داریم.این مراقبت‌ها شامل استفاده از فرآورده‌های ضدآفتاب با طیف وسیع است که قادر باشد اشعه ماورای بنفش A و B را مهار کند؛ هم چنین بکارگیری پوشش مناسب به منظور حفظ پوست از تابش آفتاب مانند بکارگیری کلاه لبه‌دار و عینک ضدآفتاب، فقدان مصرف سیگار و دخانیات، نمناک نگه‌داشتن یکسره پوست، شست‌وشوی هر روزه پوست و استفاده نکردن از کرم‌های آرایشی بهداشتی در موقعیت‌ها خواب و نمناک نگه‌داشتن یکسره پوست با محصولات مرطوب‌کننده استاندارد برای دارندگان پوست حساس لازم است.


قسمت سوم

روش مواظبت از پوست در بیست تا سی سالگی

وقتی پای مواظبت از پوست و مو به میان می‌آید همه گمان می‌برند. مواظبت از پوست به حرکت‌های خاصی نیاز است؛ از لایه برداری پوست با لیزر تا ماساژ خاص پوست در کلینیکها و مراکز مداوای بیماران

همواره جوانان اجتماع، علی الخصوص خانم‌ها، با افزایش سن، تحت فشارهای انتظارات خودشان یا انتظارات آزاردهنده دیگران از تندرستی پوست شان قرار میگیرند و برای رها شدن از این فشارها، باید پوست شان را در بهترین حالت مطلقی که میتوانند وارد میکند.

مواظبت از پوست در جوانی

احتمال دارد بیاندیشید که وادار به نگران شدن و دغدغه داشتن درباره این موضوع و انجام کارهایی برای مواظبت از پوستتان تا سن سی سالگی یا چهل سالگی نخواهید بود؛ ولی چیزهای زیادی وجود دارد که میتوانید آن‌ها را در سن بین بیست تا سی انجام دهید که به شما اجازه مراقبت خوب از پوست تان و حفظ سلامت آن در دراز مدت را خواهد داد.

در اینجا نکاتی وجود دارد که متخصصانی که من با اونها صحبت کردم گفته اند که ضروری است آن‌ها را بدانید تا به بهترین نحو ممکن از پوستتان مراقبت کنید و پوستی تندرست و سالم و درخشان در سن ۲۰-۳۰ و پس از آن داشته باشید.
بکارگیری کرم ضد آفتاب
قطعا هم اکنون می‌دانید که در طی زمان رفتن به ساحل، استخر، یا مسیرهای پیاده روی ، باید. کرم ضد آفتاب با کیفیت بالا بهره جویی کنید، ولی یکی از برترین فعالیتهایی که میتوانید برای پوستتان انجام دهید، بکارگیری کرم ضد آفتاب در زمانیست که می‌خواهید خارج از خانه باشید.
دکتر متیو الیاس، عضو هیئت مدیره پوست شناسی و دارای مجوز در این مورد گفت: «دوست دارم تا به همه بیماران بگویم که ۲ نوع اساسی از ضد آفتاب وجود دارد: مسدود کننده‌های فیزیکی و شیمیایی و بیشتر ضد آفتاب‌ها از ترکیبی از این دو مسدود کننده استفاده می‌کنند و با توجه به اندازه ترکیب این ۲ نوع ضد آفتاب، طیف وسیعی از انواع کرم‌های ضد آفتاب می‌تواند ساخته شود، ولی خود ترکیب زینک یا روی، طیف وسیعی از کرم‌های ضد آفتاب دارد، پس دوست دارم به ویژه برای صورت؛ ضد آفتاب‌های زینک دار را سفارش کنم.
خیلی از افراد در این زمینه نارضایتی میکنند که ضد آفتاب زینک دار سفید کننده پوست است ولی اکنون آن‌ها میکرونیزه یا شفاف شده اند، پس میتوانید آنرا به پوستتان بمالید و کسی متوجه زینک دار بودن آن‌ها نمی‌شود. پس طیف وسیعی از ضد آفتاب‌های UVA/UVB، با SPF بالاتر از سی وجود دارد، پس میتوانید آن را استفاده کنید و آنرا به صورت عادت، هنگامی که بیرون و زیر نور خورشید می‌روید به کار ببرید»
چنانچه در منطقه خارج از شهر زندگی میکنید (یا از مناطق خارج از شهر برای مدتی بازدید می‌کنید)، احتمال دارد بخواهید تا ضد آفتابی بهره جویی کنید که از شما در مقابل آلاینده‌های زیست محیطی و مادون قرمز حفاظت کند و هم چنین تضمین کند که پوستتان , بهمین علت هر چیزیکه می‌تواند به آن زیان رساند حفاظت کرده اید.

بکارگیری عینک آفتابی

جنیفر مک الروی، متخصص معتبر زیبایی گفت: « عینک آفتابی ، ابزاری است که وقتی کل روز بیرون هستید فقط بعنوان یک وسیله زیبا کننده بحساب نمی‌آید و کار آن ظریف‌تر است» من زدنعینک آفتابی با لبه‌های پهن‌تر را برای حفاظت از منطقه چشمتان در مقابل همه زوایای خورشید توصیه می‌کنم»

اطمینان حاصل کنید که یک عینکی را گزینش و انتخاب کرده اید که از چشمان شما حفاظت میکند، زیرا که بینایی شما میتواند توسط آفتاب زیان ببیند و هم چنین عینک آفتابی، پوست ظریف را بدون آلودگی نگه داشته و قادر باشید بطور شفاف بیرون را ببینید.

درمان آکنه (و دست نزدن به آن)

دستکاری لکه‌های پوستی می‌تواند کاری وسوسه انگیز باشد ولی همانگونه که الیاس به ما می‌گوید، بهترست که اقدام به مداوا آن کنید عوض اینکه آن را دستکاری کنید. الیاس گفت: « درمان آکنه اهمیت قابل توجهی دارد.زیرا شما اسکار یا جای زخم یا آکنه را نمی‌خواهید» درمان جای زخم یا آکنه از درمان خود آکنه مشکل‌تر است.

درمان زمانی آسان‌تر است که اسکار وجود ندارد، پس می‌خواهید تا آغاز به پاک نمودن زودتر آکنه تان کنید، درانتظار نمایید تا وقتیکه ضایعات کیستیک بوجود بیاید. و وادار به برداشتن و دستکاری آن شوید. به زیان‌های پوستی دست نزنید، دختران دوست دارند که آن‌ها را دستکاری کنند ولی این کار را نکنید»

الیاس گفت که برترین محصول دفاعی در مقابل آکنه، مصرف یک داروی شبه رتینوئید بنام دیفرین است که به تازگی برای شفاف سازی پوست تایید شده است که چند ماه طول میکشد تا آکنه را علاج کند.و چنانچه قادر نیستید آکنه خود را با پاک کننده‌ها و داروهای بی نسخه از بین ببرید، به متخصص پوست مراجعه نمایید تا داروی قوی‌تری به شما تجویز نماید..بیشتر از اندازه آرایش نکنید.

آرایش بیشتر از اندازه میتواند اثر بدی روی پوستتان ایجاد نماید.مک الروی به من گفت که خانم‌ها در سن ۲۰-۳۰ سالگی شاید احتیاجی به آرایش بیشتر از اندازه ندارند.

ساده بودن می‌تواند کار را برای شما آسان‌تر کند هنگامی که بامداد از خانه بیرون می‌روید.

مک الروی گفت: «در سن ۲۰-۳۰ سالگی، آرایش صورت سبک و ملایمی داشته باشید: کرم‌های BB (موم‌های زیبا) و کانسیلرهای سبک (پوشش دهنده‌های سبک) برای پوشش دهی لکه‌ها و ناهماهنگی‌های رنگی پوستی می‌تواند به کار رودبرای موقعیت‌ها خاص، می‌توانید قطعا اندکی بیشتر آرایش کنید ولی ناچار نیستید که در طی زمان رفتن به محیط کار یا برای چند دقیقه قدم زدن در بیرون خانه، آرایش سنگین داشته باشید.پوستتان به خاطر استراحتی که به آن می‌دهید از شما سپاسگذار خواهد بود.

سالی یکبار، تندرستی پوست خود را چک نمایید.

مانند ویزیت سالانه که بایست با دکتر متخصص مراقبت‌های نخستین تان و با متخصص خانم‌ها داشته باشید، همین قضیه هم برای متخص پوست تان برای چک آپ پوست تان وجود دارد و این موضوع مهم است.

الیاس به من گفت: «برای دختران جوان ۲۰-۳۰ سال، واجب و لازم است که به متخصص پوست شان سر بزنند و پوست خود را کنترل نمایند. زیرا ملانوما، به سرعت در این رده سنی افزایش می‌یابد- ز نان جو ان دارای سن هجده تا سی سال، بایست این چک آپ را انجام دهند» و ملانوما، مرگبارترین شکل سرطان پوست است که درصورت تشخیص زود هنگام به آن، درمانپذیر است.پس با اهمیت است که این دسته از اشخاص به دقت مورد معاینه قرار بگیرند و سالی یکبار برای معاینات پوستی شان مراجعه کنند» این ضرب المثل معروف که «بی خبری خوش خبری است» در این جا به کار نمی‌رود.بهترست که هر عامل مشکل زا زودتر کشف شود.

همه آرایش خود را پیش از خواب پاک کنید.

شاید این گفته را قبلا شنیده اید، اما بخاطر اهمیت آن، تکرار میشود زیرا خیلی مهم است.همواره (با صرف نظر از اینکه چه میزان خسته هستید) همه آرایش‌های صورتتان را پیش از به رختخواب رفتن پاک کنید.

برخی از خانمها، هنگامی که نوبت پاک نمودن آرایش چشم پیش از خوابیدن می‌رسد تنبلی میکنند ماده‌های معدنی و کنار می‌کشند ولی انجام این کار خیلی پراهمیت است.

طبق گفته مک الروی، گزینش و انتخاب تمیز کننده و پاک کننده مناسب و درست برای نوع پوستتان مهم است.برای پوست‌های عادی تا خشک، بدنبال پاک کننده‌های کف کننده و پاک کننده‌های کرمی باشید.ژل‌های پاک کننده به پوست‌های ترکیبی/چرب می‌چسبند، یعنی سبب پیدایش حالت چسبندگی می‌شوند.

در طول ماه‌های گرم‌تر و برای پوست‌های ترکیبی خشک، مصرف پاک کننده‌های کف کننده نیز مناسب است» این گفته مک الروی است: «محلول آب پاک کننده میسلار، اکنون خیلی مد و متداول شده است و میتواند. آرایش چشم و صورت شامل مواد ضد آب (آرایش ماندگار) را پاک کند»

آب مکفی بیاشامید.

آشامیدن آب هم برای سلامت کلی پیکرتان اهمیت دارد و میتواند باعث تفاوت قابل توجه در قیافه، حس، و سلامت پوستتان نیز شود.مک الروی گفت: «پوست خود را هیدراته یا آبدار نگه دارید – آب مکفی بیاشامید – ولی این کار منحصرا با آب صورت نگیرد، با محصولاتی که شامل ترکیبات آبرسان است که هیدراسیون یا آبرسانی را افزایش میدهند.

رطوبت رسان‌ها سبب کاهش اتلاف رطوبت می‌شوند – این مواد مانند اسید هیلارونیک؛ سدیم pca، و گلیسیرین می‌باشد» گزینش و انتخاب محصولی که می‌تواند هم به پوستتان آبرسانی کند یا آبزدایی را بکاهد، سبب قوی شدن میزان رطوبت پوست تان خواهد شد، کمکتان می‌نماید تا پر انرژی و تازه‌تر دیده شوید.

پیش از شستن صورت تان، دست هایتان را بشویید.

سوزان سیمینلی یکی از کارشناسان چهره اشخاص مشهور گفت: «فکر می‌کنم که شستن دست تان پیش از شستن صورت تان اساسی و مهم باشد» او توضیح داد که چنانچه از تمیز شدن کامل دست‌ها، پیش از شستن صورت مطمئن نشوید، هر باکتری یا چیز دیگر روی دستتان، به کل صورت تان مالیده میشود که می‌تواند سبب پخش آن در صورت تان شود.و این خلاف چیزیست که شما می‌خواهید.

چنانچه از حوله استفاده میکنید، اطمینان حاصل کنید که تمیز است و بطور مرتب آن را تعویض نمایید.

مراقب برنزه کننده‌ها باشید.

برنزه کننده‌ها ارزش خطر کردن ندارند. سرطان پوست یکی از این خطرات است که عیب بزرگ بکارگیری برنزه کننده‌ها است ولی بالاتر از آن، این است که این‌ها می‌تواند سبب صدمه رسانی به پوستتان شود یا منجر به بوجود آمدن نشانه‌های قابل رویت کهنسالی زودرس شود.

مک الروی گفت: « برنزه کردن با آفتاب (رنگ کننده سفارشی)، و نایستادن زیر اسپری، یک راه جایگزین برای برنزه شدن است و هنر حقیقی به منظور نیل به پوست برنزه تدریجی کامل وجود دارد» چنانچه گمان میکنید که پوستتان اندکی احتیاج به برنزه شدن دارد، کمترین گزینه خطرناکی که در اختیار دارید را برگزینید.در غیر از این حالت، انجام این کار ارزشی ندارد.بامداد و شب صورت تان را بشویید.

شاید بیاندیشید که فقط شستن صورت تان در شب اساسی و مهم باشد، بعد از اینکه آرایشی که طی روز داشتید را پاک کردید؛ ولی شستن صورت تان در بامداد هم با اهمیت است. سیمینلی به من گفت: «بدن در طی شب نفس می‌کشد و با تنفس، باکتری و آلودگیهای دیگر وارد روی پوست تان می‌شود» توصیه می‌کنم که از شیر پاک کن بهره جویی کنید آنرا روی پوستتان و اطراف محدوده چشم تان ماساژ دهید پس از آن با حوله نمناک گرم پاک کنید.

خوب با آب خنک بشویید.از یک آبرسان و رطوبت دهنده طبیعی مانند گیاه یا عصاره نارون کوهی بعد از آن بهره ببرید تا اطمینان حاصل کنید که کل پوستتان تمیز شده است.بعد از آبرسان و رطوبت دهنده پوست علی الخصوص اطراف چشم، دهان و گردن استفاده کنید» هر مرحله با اهمیت است پس چنانچه پوستی بی عیب و نقص می‌خواهید اینکارها را انجام دهید!

به منظور خرید کرم دور چشم خرج کنید.

قطعا کرم دور چشم چیزی نیست که منحصرا افراد با سن بالا باید بهره ببرند. عوض اینکه پس از ظاهر شدن عیب و نقص در اطراف چشمتان سعی کنید تا به این دشواریها رسیدگی کنید راه درست پیشگیری از ایجاد عیب‌های پوستی، آغاز زودهنگام مصرف کرم دور چشم است.همانند محصولات پوستی دیگر، احتمال دارد نیازمند یافتن گزینه شایسته‌ای برای نوع پوستتان باشید.

به عنوان مثال چنانچه پوست تان مستعد ایجاد لکه است، شاید به بکارگیری کرم‌های دور چشم مختلف و متفاوت از کرم رفیقان تان که مستعد لکه پوستی زیاد نیستند، احتیاج دارید.

مک الروی گفت: «بهترین محل مصرف کرم دور چشم، بکارگیری آن نزدیک یا روی استخوان دور سر است.برای مالیدن کرم دور چشم، از بخش خارجی‌تر چشم تان آغاز کنید و به سوی داخلی چشم حرکت کنید.این کرم را هر شب روی استخوان پلک/ ابرو بزنید»

برس آرایشی خود و هر وسیله برقی که در سرتاسر روز با آن تماس دارید را تمیز نمایید و پیش از این که از دستان یا حوله خود برای شستن صورتتان بهره جویی کنید با اهمیت است اطمینان حاصل کنید که تمیز هستند، زیرا هر چیز که در رابطه با پوست تان است به روی پوست تان مالیده خواهد شد، پس پاکسازی برس آرایشی تان، گوشی همراه و هر مورد دیگری که در طی روز با شما تماس دارد با اهمیت است.
سیمینلی گفت: «تلفن همراه تان را روزانه نظافت کنید تا باکتری و موارد دیگر را از سطح آن از بین ببرید.

صفحه کلید کامپیوتر و آی پدتان را هم نظافت کنید زیرا میکروب‌ها تکثیر پیدا میکنند و پس از این که صورت تان را با دستان کثیف لمس کردید سبب انتشار کثیفی می‌شوند» برس آرایش تان را نیز هر چند وقت یکبار نظافت کنید.میکروب‌های زیادی در برس تان به دام می‌افتند.

من از شامپو ی ملایمی برای پاکسازی برس ام استفاده می‌کنم.من این کار را دست کم یکبار در هفته انجام می‌دهم» اطمینان حاصل کنید که زمانی را صرف پاکسازی برس آرایش تان و مرتب و تمیز نمودن لوازم برقی تان کرده اید.

خوب خوابیدن

خوابیدن کافی نه فقط برای سلامتی کلی تان با اهمیت است بلکه برای تندرستی پوست تان با اهمیت است.ولی چنانچه مواظبت از پوست تان در اولویت اول قرار دارد؛ قطعا باید خوابیدن کافی داشته باشید.

طبق گفته مک الروی، «بازسازی سلول پوست، بین ساعت ۱۱ شب و چهار بامداد بیشتر فعال است.

پس قطعا خوابیدن کافی داشته باشید» هشت ساعت کامل را بخوابید تا حس پر انرژی، شاد و تندرست و سالم داشته باشید.

این موضوع ارزشمند است – و به زیبایی پوست شما یاری میکند.

ترکیبات به کار رفته در مواد آرایشی و محصولات مواظبت از پوست را بخوانید.

ترکیبات به کار رفته در محصولاتی که برای پوستتان استفاده میکنید، چه محصولات مراقبت پوستی مانند کرم دور چشم یا نمناک کننده‌ها یا محصولات آرایشی باشد، میتواند اثر به سزایی نیز -مثبت یا منفی – داشته باشد – و خواندن ترکیبات شکل دهنده محصولات آرایشی را بعنوان یک عادت برای مواظبت از پوستتان انجام دهید.

آنجلا کالیا، یکی از متخصصین زیبایی شخصیت‌های مشهور گفت: «خواندن ترکیبات نخستین مواد آرایشی و محصولات مراقبت پوستی را بیاموزید.بیشتر چیزهایی که برای پوستتان مصرف میکنید وارد جریان خونتان میشود.چنانچه قادر نیستید آن‌ها را تلفظ کنید، نشان میدهد که برای پوست تان خوب نیستند.

در زمینه آن‌ها مجدد جستجو کنید و ترکیبات آن را در گوگل جستجو کنید.

بدانید که ترکیبات و مواد به کار رفته در محصولات مواظبت از پوست همانند ترکیبات مواد خوراکی هستند که میخورید و دانستن آن‌ها اهمیت دارد»

کنار گذاشتن سیگار

سیگار یکی از نبایدها است چنانچه می‌خواهید که از پوستتان در ۲۰-۳۰ سالگی مراقبت کنید.سیمینلی گفت: «هیچگاه سیگار نکشید.

اشخاص مشهور زیادی با من این موضوع را درمیان گذاشته اند که از کشیدن سیگار پشیمان شده اند زیرا واضح است که چه بلایی بر سر پوستشان آورده است» هنگامی که جوان هستیم فکر می‌کنیم که همواره جوان می‌مانیم.

ولی اینگونه نیست.

زیبایی به دست آوردنی است.

البته کشیدن سیگار برای تندرستی کلی پیکرتان هم مناسب نیست. طبق تحقیق مراکز کنترل و جلوگیری بیماری (CDC)، کشیدن سیگار میتواند باعث سرطان هایی مانند سرطان ریه ، بیماری‌های تنفسی مانند آمفیزم یا هواگرفتگی، بیماری مزمن انسداد ریه و بیماری قبلی عروقی و کرونری قلب شود.خوراکی‌های قوت بخش و خوب بخورید.

همانگونه که روشن است، خوردن خوراکی‌های سالم، غاهای کامل، یا خوراکی‌های اصطلاحا «پاک» میتواند اثر زیادی روی تندرستی و ظاهر پوستتان، نه فقط سلامت پیکرتان داشته باشد.کالیا گفت: «رژیم خوب و پاکی داشته باشید.

شما همان چیزی هستید که می‌خورید» در غیر از این حالت خود را وادار کنید که از پوست خود مراقبت خوبی داشته باشید، و خوراکی‌های غیر قوت بخش نخورید.

مصرف خوراکی‌های آّبکی و آبرسان به جسم، یک رژیم برد-برد است و سبب تندرست و سالم نگه داشتن شما میشود و بر میزان آبرسانی به جسم شما نیز اثر میگذارد.

ورزش لازم انجام دهید.

احتمال دارد ندانید که ورزش می‌تواند به نگهداری از پوستتان یاری رساند یا راهی برای مواظبت از پوستتان باشد.سیمینلی گفت: «ورزش با اهمیت است.

ورزش به اکسیژن رسانی خونتان کمک میکند و سبب میشود که پوستتان بسیار شگفت انگیز دیده شود» در کل، این مورد، چیزیست که همه اشخاص بدنبال آن هستند: پوست تندرست و سالم و درخشان.

در طول استراحت ناهارتان اندکی به اطراف پیاده روی کنید – قدم زدن، راه سریع و راحت نگهداری از پوستتان و تندرستی قلب و ریه هایتان می‌باشد.

لبخند بزنید.

در حالی که شاید بیاندیشید که لبخند زدن سبب پدیدار شدن زودرس خط خنده کهنسالی (در بعضی از افراد) میشود ولی کالیا شما را به لبخند زدن ترغیب میکند.کالیا گفت: «شما جوان هستید و چهره شاد، یک چهره پر جنب و جوش است، اهمیتی ندارد که چه سنی دارید» هر کس با لبخند، مناسب‌تر و جذاب‌تر می‌شود! و این گفته را از خاطر نبرید.

هیچ گاه برای آغاز نگهداری از پوستتان دیر نیست.

راه هایی که با آن از پوستتان در سن ۲۰-۳۰ مراقبت میکنید می‌تواند پوست تان را برای سال‌های بعد تندرست و سالم – و شاد – نگاه دارد.مراقبت پیشگیرانه مانند حفاظت در مقابل نور خورشید؛ غذای تندرست و سالم خوردن؛ ورزش، بکارگیری آبرسان و رطوبت دهنده و درمان هر نوع آکنه، آسان‌تر از سعی به منظور رفع یا رسیدگی به هر مشکل به وجود آمده در زندگی پس از بوجود آمدن آن است.

از سلامت پوستتان مانند سلامت اعضای دیگر پیکرتان مراقبت کنید – می‌توانید روزانه بهترین حس و قیافه و ظاهر را داشته باشید.

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *