نكات كليدي درباره “اختلال شناختي”

image22s

اختلال شناختي (Cognitive Impairment) نه در اثر يك بيماري يا ناراحتي بوجود مي آيد، و نه محدود به يك گروه سني خاص ميشود. بيماري آلزايمر و ساير اختلالات فراموشي و همچنين مشكلاتي چون سكته مغزي، آسيب ها و جراحات مغزي و ناتواني هاي رشدي ميتوانند منجربه اختلال شناختي شوند. چند نشانه شايع در اختلال شناختي عبارتند از:

  • از دست دادن حافظه
  • پرسش مكرر درباره يك مساله يا تكرار كردن چندباره يك موضوع
  • عدم تشخيص و شناسايي افراد و اماكن آشنا
  • ايجاد اختلال در قدرت تصميم گيري (بطور مثال در مواقع اضطراري)
  • ايجاد تغييراتي در رفتار يا خلق و خو
  • مشكلات بينايي
  • ايجاد اختلال در برنامه ريزي و انجام وظايف

 

چرا اختلال شناختي مساله مهمي است؟

همه افراد از ابتلا به اختلال شناختي واهمه دارند. اما متخصصان و پزشكان بيشتر از مردم عادي از كاهش ظرفيت ذهني افراد واهمه دارند. افراديكه به اختلال شناختي مبتلا ميشوند عبارتند از:

  • افراد مبتلا به بيماري آلزايمر
  • افراد مبتلا به آسيب و جراحت مغزي
  • زندگي با يك فرد مبتلا به اختلال شناختي

گام برداشتن جهت رسيدگي به موقع به اين مساله، نهايتا تاثير مثبتي بر كل خانواده و جامعه خواهد داشت.

 

چنانچه تصور ميكنيد خود يا يكي از عزيزانتان از اين اختلال رنج ميبريد، همين امروز با مشاوران و متخصصان کلینیک فوق تخصصی آلومینا تماس حاصل نماييد. جهت برقراری ارتباط با مشاوران و متخصصان کلینیک فوق تخصصی آلومینا می توانید از شماره های تماس موجود بر روی صفحه وب سایت استفاده نماييد.

 

گردآوري و ترجمه: مينو زرفش

منبع :    www.cdc.gov


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «نكات كليدي درباره “اختلال شناختي”»

  1. سلام خسته نباشید
    من دختر 19 ساله ای هستم …
    مشکلی دارم اینه که گاهی اوقات اسم افراد اشنا یادم میره و حس میکنم سرم درد میکنه برای به یاد اوردن اون و یا چند دقیقه طول میکشه که یادم بیاد یا کلا قیدشو میزنم … و خیلی وقتا هم به قصد برداشتن وسیله ای اقدام میکنم و بعد برداشتن میبینم اصلا یه چیز دیگه برداشتم بجای اون … یا وقتی وسیله ای رو میخوام جای خودش بذارم تو اون لحظه یادم میره جاش کجاست و یا یجای دیگه میذارم اشتباهی … اوایل حس میکردم که حواس پرتی ساده هست .. ولی خب خیلییی وقته اینطوری میشم و خیلی زیاد شده این فراموش کردن ..
    میشه راهنماییم کنید؟؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام دوست گرامی، توصیه میشود توسط پزشک متخصص مغزو اعصاب ویزیت شوید تا علت مشخص شود و علائمی که ذکر کردید تشدید نشود. در صورت تمایل از طریق صفحه تماس با ما با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران برای دکتر زهرا وهابی یا دکتر دهقانی (متخصص مغزو اعصاب) تایم ویزیت هماهنگ کنند. امیدوارم به زودی مشکلتان رفع شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *