نحوه برخورد با همسر خودشیفته و نارسیست!

مشاوره با دوست معتمد

با یک فرد بزرگتر، با تجربه و دوست  معتمد مشاوره کنید. در میان گذاشتن مشکلات خود  با دوست و بزرگتر معتمد  به شما در نحوه برخورد با همسر کمک می کند. شاید آنها در رابطه با گذشته همسر شما از موضوعی اطلاع داشته باشند که شما نسب به آن آگاه نباشید، برای مثال این مشکل شخصیتی از دوران نوجوانی و کودکی همراه او بوده است با پدیده ای نوظهور است؟

  • با خانواده همسر خود درباره شرایط روحی همسر صحبت کنید. شاید مشکلاتی در زندگی گذشته او وجود داشته است که شما با آگاهی یافتن درباره آنها می توانید مشکلات را کاهش دهید.
  • از خانواده همسر یا دوستان درباره نحوه برخورد آنها با همسر شما در زمان گذشته صحبت کنید. شاید آنها تجربه بیشتری نسبت به شما داشته باشند.

ریشه یابی مشکلات

سعی کنید ریشه مشکلات را پیدا کنید. گاهی اوقات مردان نیز احساس ناامنی می کنند. وقتی که همسر شما به صورت ناگهانی شروع به بروز رفتارهای غیر عادی می کند، از خود سوال کنید چه اتفاقی افتاده است که او چنین رفتارهایی را از خود نشان می دهد. خود را جای او قرار دهید، تا با گوشت و پوست خود احساس کنید چه موضوعی او را می آزارد.

  • برای مثال شرایطی پیش می آید که همسر شما از موضوعی آزرده است و همزمان با این شرایط، شغل مناسبی به شما پیشنهاد شده است. در اینجا همسر خودشیفته شما احساس می کند که لیاقت همسری شما را ندارد و برای شما کافی نیست. در این حالت تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا توجه و مراقبت شما را به خود جلب کند.
  • زمانی که همسرتان به شما می گوید که زندگی او آنطوری نیست که آرزویش را داشته است، در پاسخ شما عکس العمل تند نشان ندهید، بلکه بگویید شاید اینطور باشد ولی ما چیزهایی تو زندگی مشترکمان داریم که دیگران حسرات آن را می خورند. بنابراین با تلاش و همکاری همدیگر می توانیم نقاط ضعف زندگی مان را برطرف کنیم. بعد به رابطه خوب زناشویی و نکات مثبت زندگی با هم اشاره کنید. بعد به مواردی اشاره کنید که می توانید آنها را قوت ببخشید و تغییر دهید.

بهانه گیری همسر

  • اگر همسر شما بی قراری و بهانه گیری می کنید، اینطور عنوان کنید: همسرم من کاملا درک می کنم که در حال حاضر سرحال نیستی، اما این چیزی از تو و ارزش تو در زندگی من کم نمی کند. شغلی که من اخیرا بدست آوردم، باعث نمیشود که نظر من به زندگی مان تغییر کند.

سعی کنید تشخیص دهید که آیا همسر شما مایل به تغییر شخصیت خود هست یا خیر. اگر همسرتان رضایت دارد که نکات منفی شخصیتی خود را کنار بگذارد و تغییر دهد، مطمئنا راهی برای حل مشکل او وجود دارد. اما اگر همسرتان از ته دل راضی به تغییر خود نباشد، هیچ کاری از دست هیچکس بر نمی آید.

تغییرات همسر خودشیفته

  • در این باره با همسر خود صحبت کنید و ببینید که عکس العمل او چیست. شما می توانید صحبت های خود را با لحنی جدی و صادقانه شروع کنید. به همسر خود گوشزد کنید که در این رابطه شما فراموش شده اید و همه چیز طبق نظر او انجام می شود. اگرچه این مورد برای بسیاری از افراد مغرور و خودخواه موثر واقع نمی شود، اما اگر از طریق چاپلوسی و تعریف و تمجید از همسر کار خود را پیش ببرید، بی شک به نتیجه دلخواه دست پیدا می کنید. مثلا به همسر خود بگویید که تو مرد ایده آل زندگی من هستی، نان آور خانه، مردی قوی که امنیت خانه من را تامین می کند و بعد به سراغ اصل مطلب بروید.

در مقابل پیشرفت هایی که از خود نشان می دهد یا تغییراتی که در شخصیت خود ایجاد می کند، به او پاداش دهید. گاهی از او بخواهید که در کارها به شما کمک کند.

پاداش دادن به همسر

  • اگر از او می خواهید که گل های باغچه را مرتب کند یا درختان را هرس کند، به او قول دهید که اگر این کار را برای شما انجام بدهد، در مقابل شما نیز کاری برای او انجام می دهید که موجبات خوشحالی او را فراهم کند، برای مثال غذای مورد علاقه او را درست می کنید. با این کار همسرتان بتدریج متوجه می شود تا کاری برای شما انجام ندهد از پاداش خبری نیست.

کاملا به همسرتان توجه داشته باشید. همسر شما شریک زندگی شماست؛  شریک غم ها و شادی که دوست دارد دوست داشته بشود. توجه و ابراز عشق و محبت به او به معنای بدتر کردن شرایط و دامن زدن به رفتارهای بد او نیست. زمانی را به با هم بودن اختصاص دهید. به او بگویید که او را از صمیم قلب دوست می دارید. برای آخر هفته و کارهایی که می توانید با هم انجام دهید، برنامه ریزی کنید. در طول روز به همدیگر پیام بدهید و از حال یکدیگر باخبر شوید. چنین توجه و ابراز محبتی، فرد خودپسند و خودخواه را سیراب می کند چون به او توجه میشود.

توجه به همسر

  • هر شب به اندازه 45 دقیقه یا کمتر با همدیگر در مورد اتفاقاتی که در طول روز برای همسرتان رخ داده است، صحبت کنید. مطمئن بشوید که او به حرف های شما توجه می کند. اگر راضی به انجام این کار نبود، شما صحبت های خود را به سمت همان موضوع ببرید.

 

  • زمانی که برای فعالیت های آخر هفته برنامه ریزی می کنید، جوری کارها را ترتیب بدهید که او همواره مرکز توجه باشد. برای مثال، وقتی تصمیم می گیرید که برای آخر هفته با هم به سینما بروید، اینطور عنوان کنید که من می دانم تو دوست داری این فیلم را تماشا کنی ولی امکانش هست که امروز این فیلم رو ببینیم؟ یا زمانی که می بینید به کوه رفتن و پیاده روی علاقه دارد، به صورت ناگهانی عنوان کنید که چطوره این هفته برای هواخوری و کاهش استرس، با هم پیاده روی یا کوه نوردی برویم.

صبور باشید. بدانید که تغییرات به صورت ناگهانی رخ نمی دهد و پروسه درمان زمانبر است. انتظار معجزه نداشته باشید. به صبور بودن، مهربان بودن ادامه بدهید و تلاش کنید شرایط همسر خود را درک کنید.

صبور بودن

  • او را تحقیر و توهین نکنید. با رفتارها و گفتارهای طعنه آمیز خود او را خشمگین نکنید.
  • همان طور که رفتار او را ارزیابی می کنید، مهربان و صبور باشید. ببینید او هم برای اختلال شخصیتی خود تلاش می کند یا خیر؟ آیا او هنوز هم با شما بد برخورد می کند؟ آیا این رابطه ارزش ادامه دادن و تحمل سختی ها را دارد؟

در این میان، از سلامت روحی و جسمی خود غافل نشوید. جایگاه خود را در زندگی زناشویی مشخص و محکم کنید. کنترل برخی امور را بدست بگیرید، خواه امور مالی زندگی باشد، خواه امور منزل، یا هر چیز دیگر. افراد مغرور و خودپسند همیشه این تصور را دارند که مهمترین نقش را در زندگی ایفا می کنند، سعی کنید او را متوجه سازید که شما و زندگی زناشویی تان به اندازه او مهم و با ارزش است.

توجه به خود

  • با همدیگر شوخی های سالم کنید. اگر همسر شما فکر می کند که خیلی همسر عالی است، با شوخی و جوک به او بفهمانید که عکس این مورد حقیقت دارد. به او کمک کنید تا به درستی به اشتباهات و نقاط ضعف خود پی ببرد. او را متوجه کنید که علاوه بر او، کسان دیگری نیز در زندگی شما وجود دارند که وجودشان به اندازه او با اهمیت و با ارزش است.

قدر خود را بدانید. خود را دست کم نگیرید عزت نفش خود را حفظ کنید. همسران خودشیفته و نارسیت تصور می کنند چون سخت کار می کنند و هزینه مخارج زندگی را می پردازند، خیلی با ارزش و مهم هستند. هیچ قانونی به او این اجازه را به او نمی دهد که با شما با بی احترامی رفتار کند.

قدر خود را بدانید!

 

  • به خاطر داشته باشید که برخورد و کشمکش با همسر، شرایط را بدتر می کند. برای خود ضوابط و معیاری قرار دهید و به آنها باور داشته باشید. قبل از بالا گرفتن دعوا، کنار بکشید و بگذارید صلح در میان شما برقرار شود. اما اگر فکر می کنید که شرایط تغییری نخواهد کرد، حتما به مشاور مراجعه کنید.

همسران خودشیفته اعتماد به نفس شریک زندگی خود را نابود می کنند. تلاش کنید که اعتماد به نفس از دست رفته را جبران کنید. سعی کنید از قرار گرفتن در شرایط پیچیده ای که همسرتان برای شما فراهم می کند، خودداری کنید. زمانی که مستقیم در چشمان شما نگاه می کند و دروغ میگوید، قوی باشید و سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.

حفظ عزت نفس

  • برای خود سرگرمی ایجاد کنید. بخشی از بدست آوردن اعتماد به نفس از دست رفته، احساس مهم بودن و با ارزش بودن است. به فعالیت هایی بپردازید که توانایی های واقعی شما را نشان می دهد. در کلاس های خیاطی و آشپزی شرکت کنید، به صورت مرتب ورزش کنید و برای خود داستان بنویسید. کاری را انجام دهید که موجبات شادی شما را فراهم میکند.

زمانی که همسر شما کنترل اعصاب خود را از دست می دهد، از او کناره بگیرید و محل دعوا را ترک کنید. اتاق را ترک کنید، خود را به فعالیت دیگری مشغول کنید. این کار به هیچ عنوان به معنای کم آوردن در رابطه یا ضعف شما نیست. بلکه درایت و شخصیت قوی شما را نشان می دهد.

670px-Deal-With-a-Narcissistic-Husband-Step-19

از آنجایی که همسر به شما توجه و محبت نشان نمی دهد، محبت خویشاوندان و دوستان را جایگزین آن کنید. این کار باعث می شود که عزت نفس شما حفظ شود و احساس امنیت کنید.

همصحبتی با دوستان

گزینه جدایی و طلاق را در نظر داشته باشید. اگر احساس می کنید که زندگی شما به شرایطی رسیده است که هیچ راه بازگشتی وجود ندارد و تنها موجبات تباهی شما را فراهم می کند و قصد همسر تنها سوء استفاده از محبت و توجه شماست، شاید زمان آن رسیده است که زندگی را ترک بگویید.

طلاق

  • به هنگام جدایی و طلاق از حق خود دفاع کنید و بی محابا باشید. خود را ضعیف در مقابل همسر نشان ندهید، به گونه ای که زندگی شما بدون او پوچ خواهد بود. بدون پرخاشگری و توام با آرامش و عقلانیت، خطاها و عیب های همسر خود را به او یادآوری کنید.

670px-Deal-With-a-Narcissistic-Husband-Step-21

  • در دادگاه از خطاب کردن همسر خود با عنوان “خود شیفته، خودخواه یا نارسیست” توجه دشاته باشیدف چون ممکن است دادگاه با این مسائل آشنایی نداشته باشد و صحبت های شما توهین به همسر تلقی شود. بنابراین، سعی کیند الگوی رفتاری افراد نارسیست را به آنها توضیح دهید.

 

منبع:

http://www.wikihow.com/Deal-With-a-Narcissistic-Husband

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مشاوره آلومینا 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

22 دیدگاه دربارهٔ «نحوه برخورد با همسر خودشیفته و نارسیست!»

  1. خواهر من هم یک آدم حسود، خودشیفته و روانی و وحشی است که از کودکی تا الان که 42 سال دارم زندگی منو تحت کنترل گرفته و آزار می دهد. از خدا فقط مرگ این حیوان عوضی را می خواهم. هر روز در خانه ما جنگ و دعواست.
    خانه را من خریدم و این آدم از خانه خرابه و قدیمی مان به خانه من نقل مکان کرده و زندگیم را جهنم کرده، مادرم مرده و با یک پدر آلزایمی و بیمار دست و پنجه نرم می کنم. نه گذاشت ازدواج کنم نه خود هرزه اش ازدواج کرد.
    مدام بهانه برای تحقیر و سرزنش و دعوا پیدا می کند. تن لش نه کار می کند نه دارو می خورد. همه کارهایش فقط بازی برای کنترل زندگی من برای سواری گرفتن از من است.
    نه امیدی دارم نه پشتوانه ای نه کس و کاری (بدبخت ترین آدم روی زمینم)
    با 100 تا افعی زندگی کنی بهتر از از زندگی با یک زن روانی خود شیفته است.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      توصیه می شود جهت حفظ سلامت روان خود و جلوگیری از آسیب های منفی ارتباط با خواهرتان، حتما با روانپزشک صحبت نمایید.
      جلسه روانکاوی و ارائه راهکار مناسب از سوی درمانگر، در کنترل و بهبود شرایط بسیار موثر می باشد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

  2. شش ساله دارم با یه زن فوق العاده خود شیفته زندگی میکنم اون قدر تحقیر شدم که معاشرتم با دیگران هم خراب شده و همش میترسم بقیه از دستم ناراحت بشند
    زندگی ما شده یه چرخه دنبال بهونه میگرده ناراحت میشه غر میزنه عذرخواهی میکنم و دوباره
    وقتایی که من ناراحت میشم حتی یه کلمه ببخشید هم نمیگه تازه ناراحت میشه از ناراحتی من و این بارم باید عذرخواهی کنم
    اگر هم بخاطر رفتارش باهاش حرف بزنم بازم بهونه میشه برای تحقیر
    جالب اینکه پدر و مادر و برادرش هم همین طورند
    کار همیشگیش هم توهین به خونواده منه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      بهتر است در این زمینه حتما از روانپزشک کمک بگیرید. راهکارهای متعددی در این خصوص وجود دارد که متناسب با میزان اختلال توسط درمانگر اتخاذ می گردد.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      انتخاب عکس ها عمدی نبوده است و قطعا این موضوع جنسیتی نمی باشد و در برخی خانم ها نیز این نوع رفتار وجود دارد.
      از توجه تان سپاسگزاریم.

  3. سلام عزیزان همسر من هم به شدت خودشیفته است همه موارد بالا را دارد دایم در حال خرید لباس و آرایشگاه و … برای خودش است با اینکه من خانم هستم اون بیشتر به این مسایل اهمیت می دهد با مهمانی دادن و رفتن یا اصلا موافق نیست یا اگر هم بگیرد سعی می کند با هدیه های بی مناسبت به دیگران در مهمانی خودش را متمایز کند. البته من اوایل زندگی خیلی سرخورده و بی اعتماد به نفس شده بودم و با اینکه از نظر خانواده و سطح شغل از ایشانکم نبودم تا اینکه به خودم آمدم و فهمیدم پدرش نیز اینگونه است وجالبه پدرشوهرم به همه میگه من از زنم سر هستم خوشگلتر و … این ارثی است ظاهرا… به هر حال بچه ها که بزرگ می شوند متوجه این مسئله می شوند و الان با پدرشان در اینخصوص صحبت می کنند که شما برای خودت هر چی می خواهی می خری برای ما پول نداری و مامان برعکس شماست و غیره….البته این صحبتهابا پدرشان باعث شده کمی به خودش بیاید… به نظر من در برخورد با اینگونه افراد فقط باید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید همسرم الان به این نتیجه رسیده که هر کجا با من مشورت کنه مورد تاییده و بچه ها هم از ایشان تشکروقدردانی می کنند.

  4. من هم ۱۷ ساله که با یک ادم‌خودشیفته زندگی میکنم البته سالهای اخیر خیلی خیلی این حالتش بیشتر و آزاردهنده تر شده واقعا به ستوه اومدم خیلی دلمو میشکنه و‌تحقیرم میکنه دو تا دختر دارم ونمیتونم جدا بشم ولی واقعا خسته شدم هیچ طوری همسرم خوشحال نمیشه همیشه از من و همه طلبکاره خودشو از ما بالاتر میدونه نمیدونم چیکار کنم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و ارائه راهکار مناسب، نیاز به جلسه مشاوره و روانکاوی وجود دارد.
      توصیه می شود در این خصوص از مشاور و درمانگر این حوزه کمک بگیرید. درمانگر می تواند راهکارهای موثری جهت کنترل و بهبود این شرایط ارائه دهد.
      در صورت تمایل با یکی از مراکز جایروس کلینیک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.
      امکان مشاوره آنلاین نیز وجود دارد.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما

    2. منم دقیقا مثل شما دو تا دختر دارم و اوایل از من و خانوادم جلوی دیگران بدگویی می کرد و خانواده اش هم حمایتش می کردند تا اینکه خودم از خودم دفاع کردم و الان گونه ای شده که دیگران جلوی من حداقل نمی توانند بدگویی کنند و من هم با رفتار مناسب دور و بریهای ایشان را به خودم جلب کردم و زندگیمو رو به راه کردم و الان خانواده خودش میگن همه اینها از عرضه خانمته و… فقط روی خودت کار کن اعتماد به نفست بالا ببر … به نظر من زنان این روزه باید منبع درآمد و شغلی داشته باشند همین کمی باعث اعتماد به نفس میشه بی نیازی از شوهر و …

      1. عزیزم سلام.یه سوال داشتم
        همسر شما قبل عقد این رفتارا رو داشت یا بعد عقد و ازدواج خودشو نشون داد؟؟
        فک کنم نامزد منم خودشیفتس

  5. سلام منم پدرم شخصیت خودشیفته خطرناک داره مادرم هم اختلال شخصیت مرزی داردعرض کنم خدمتتون که الان ۲۷سالمه ازبچگی توی خونمون جنگ ودعوابوده هیچ وقت عشق و محبت واقعی درزندگی مان نبوده الان خودم هم اختلال شخصیت مرزی گرفتم شایدباورتان نشودکه اختلال شخصیت ازنوع اشفته-نارسیست-اسکیزوتایپال-نامید-خودتخریب گرراتجربه کرده ام چون هر وقت من می‌خوام کمی درست بشم پدرم تغییررفتارمیده دوباره حالم خراب میشه بیمارستان روانی هم بستری شدم چندبارهم اقدام به خودکشی داشتم حالم ازپدرم بهم می‌خوره آخه این شددنیالعنت به این زندگی

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      بابت شرایطی که ذکر کردید متاسفیم. توصیه می شود تحت نظر روانپزشک قرار گیرید تا بتوانید مسیر درمان را طی نمایید و با راهکارهای ازائه شده از سوی درمانگر و دارو درمانی، احساس مثبت را در خود بازیابید.
      پیشنهاد میکنیم لینک زیر را نیز مطالعه فرمایید. در دیگر مقالات سایت نیز به تفصیل به این موضوع پرداخته شده و مطالعه آن برایتان موثر می باشد.

      https://gyrusclinic.com/%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%B2%D8%AF%D9%87-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%A8%D8%AA/

    2. ببین علی جان به نظر من برو وارد اجتماع شو و کاری برای خودت دست و پا کن اعتماد به نفس خودت را بالا ببر و از خدا و دعا و نماز هم غافل نشو با دوستان خوب بگرد و اجتماعات مذهبی حال انسان را خیلی خوب می کنه حرم امام رضا ع غافل نشو

  6. منم ۱۷ساله با ی ادم خودشیفته زندگی میکنم ،قبل از ازدواج دانشجوی پرستاری بودم ولی حالا خانه دارم اصلا نذاشت کار کنم،،دروغ زیاد می گه،همه ادمها رو از. بالا نگاه میکنه،بلند پروازه،ی روز می خواست بازیگر. بشه ی روز خواننده این اواخر. م کاندیدای شورای شهر. شد. که نیمی از سرمایه زندگیمون رفت،خلاصه بد دردیه سر. کردن با ادم خودشیفته و مغرور…..

  7. منم فقط خوندم و اشک ریختم بحال خودم،قبل از ازدواجم موقعیت شغلی و اجتماعی خوبی داشتم و بسیار ادم فعال و پر تلاشی بودم و به معنای واقعی یه ادم موفق واسه خودم و جامعه بودم ولی بعد از 6ماه یه کاری کرد که حتی اعتماد بنفس حرف زدنم دیگه ندارم،داغووووونم، جهنم همین زندگی ای که با این ادم خودخواه و مغرور و خودشیفته دارم،از روز اول عروسی ارزوی مرگ منو رها نمیکنه،الانم که دو ساله داره از ازدواجم میگذره هروز که تو خونه تنهام به خودکشی فکر میکنم،دیگه هیچ راهی ندارم…ای کاش میشد این جهنم تموم میشد…

    1. هر کلمه ای که اینجا نوشتی وصف حال منه، چقدر شبیه منی، منم دو ساله وارد این جهنم شدم ، و دقیقا هر چی که میگی برام اتفاق افتاده

  8. فقط خوندم و اشک ریختم.چرا و چرا ……گناهم چی بود با خود شیفته ازدواج کردم…….جهنم بهتر از زندگی منه!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. به عنوان آدمى كه سه سال با يك شخص خودشيفته زندگى كرده و باور كنين تمامى نصيحت هاى بالا رو كم و بيش انجام داده، به شما ميگم كه تا جايى كه ميتونين و توان دارين از اين افراد دورى كنين. آنها تمامى انرژى روانى و احساسى شما رو براى نيازهاى نا تمام خود از بين ميبرند و كل احساس اعتماد به نفس مثبت و عزت نفس شما رو لگدمال خواهند كرد. صحبت بااونها هيچ تاثيرى جز ازبين رفتن روح و روانتان نداره و با اينكار فقط بهانه دستشون ميدين كه با حرفهاى خودتون تحقير و قضاوتتون كنن. براى اونها دوست داشتن هيچگونه معنى نداره، و فقط از اطرافيان استفاده ميكنن و اينكار رو البته با شيرين زبانى و ظاهرى بسيار فريبنده انجام ميدن. خودتون رو گول نزنين ! خواهش ميكنم اشتباه من رو تكرار نكنين و اجازه نديد وسيله دست اين افراد قرار بگيريد.

  10. سلام
    من با ادم خودشیفته که یکی مادرم و یکی همسر سابفم بود زندگی کردم.زندگی جهنمه.بغیر از این موارد ادمای بسیار عصبانی همه چیز را میخوان کنترل کنند.براشون انسانیت مهم نیست و در نهایت بگم کینه ای هستند .اصلا از کسی معذزت نمیخوان.خلاصه نمیشه به هیچ عنوان باهاشون کنار اومد تازه شکاکیم دارن.
    هیج جور نمیشه باهاشون کنار اومد کافیه فقط یک اشتباه کنین از زندگی خودتونم بیزار میشین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *