فرزند درمانی CPRT | اصول تربیت فرزند | مشاوره کودک

رابطه درمانی کودک

چرا رابطه درمانی کودک و والدین (CPR-T) روش منحصر به فردی است؟

رابطه درمانی کودک و والدین به پدر و مادر این قدرت را می دهد تا تغییرات پایداری در روابط خود با فرزندشان ایجاد کنند. این روش بر اساس اصول این واقعیت است که: بازی زبان کودک است. در کل دنیا بازی برای کودکان بسیار مهم است، زیرا طبیعی ترین راه برقراری ارتباط برای کودکان می باشد.

بازی یک روش غریزی است و برای رشد لازم می باشد. بزرگسالان در مورد افکار، تجربیات و احساسات خود صحبت می کنند، اما کودکان از اسباب بازی و بازی کردن برای درک دنیای اطراف خود استفاده می کنند و از طریق روابط افکار و احساسات خود را بیان می کنند. بازی به کودکان امکان برقراری احساساتی را می دهد که درک نمی کنند یا به طریق دیگری نمی توانند بیان کنند.

بازی درمانی یک مداخله موثر برای کودکان مبتلا به مشکلات رفتاری و احساسی می باشد. ما معتقدیم که به اشتراک گذاشتن این مهارت ها به تقویت روابط والدین با فرزندشان کمک می کند. تحقیقات نشان داده اند که والدین با انگیزه با استفاده از مهارت های بازی درمانی می توانند نقش یک درمانگر موثر را برای کودک خود داشته باشند.

زمانی که والدین زبان بازی فرزند خود را درک می کنند، چه اتفاقی می افتد؟

تحقیقات نشان داده اند که رابطه درمانی کودک و والدین می تواند به روش های زیر موثر باشد:

  • باعث بهبود رابطه کودک و والدین می شود.
  • اعتماد به نفس کودک را افزایش می دهد.
  • اعتماد والدین را به مهارت های فرزند پروری و نقش خودشان افزایش می دهد.
  • به نیازهای کودکتان به طور موثر پاسخ می دهد.
  • توانایی کودک را برای پذیرش و درک محدودیت ها ارتقاء می بخشد.

این روش چگونه کار می کند؟

والدین در این روش از طریق آموزش، نقش بازی کردن، تمرین و مشاهده یاد می گیرند. این والدین از طریق 30 دقیقه بازی برنامه ریزی شده با کودک در طول هفته و اسباب بازی های ارائه شده در این بازی، چگونگی افزایش ارتباط با کودک را فرا می گیرند.

پس از تمرین و اجرای آموزش های جدید، والدین درک بیشتری از کودک خود خواهند داشت. آنها یاد می گیرند که با کودک خود به طور موثرتری ارتباط برقرار کنند، با ایجاد محدودیت های درمانی کنترل بیشتری به عنوان پدر و مادر به فرزند خود داشته باشند و به کودک خود در کنترل امور بیشتر کمک کنند.

کودک از بازی کردن با والدین خود تجربه متفاوتی به دست می آورد و به اکتشافاتی دست پیدا می کند که برایش مهم و قابل درک خواهند بود. چگونگی احساس کودک نسبت به خودش تفاوت قابل توجهی در رفتار کودک ایجاد می کند و به بهبود رابطه والدین و کودک نیز کمک می کند.

فرایند درمان و گروه های درمانی

گروه CPR-T یک بار در هفته و به مدت 10 هفته یکدیگر را ملاقات می کنند. هر جلسه 2 ساعت طول می کشد. والدین حداقل یک فرزند بین 3 تا 9 سال دارند. جو گروه دوستانه است و آموزش به صورت تعاملی انجام می شود. این برنامه تحقیقاتی در شمال امریکا انجام شد و توسط گری لندرت تثبیت شده و براساس خانواده درمانی و بازی درمانی انجام شد.

منبع:

http://www.familyservices.bc.ca/index.php/programs-a-services/full-service-listing/477-child-parent-relationship-therapy

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *