با این 7 راه حل ذهنی آرام و مثبت داشته باشید

مثبت اندیشی

شادی، قدردانی و محبت – چگونه این احساسات را به روز خود اضافه کنیم؟

دیروز زمانی که در حال بالا رفتن از پله ها بودم، ناگهانی چیزی به ذهنم رسید: گرچه سن من در حال زیاد شدن است، اما هنوز قدرت و توان بالا رفتن از پله ها را دارم و از این مسئله خوشحالم. به همین دلیل بسیار قدردان سلامت خود هستم.

قدردانی یک نگرش ذهنی است که باید آن را پرورش داد. بنابراین چرا از هر مسئله ساده، مانند بالا رفتن از پله، به عنوان یک نشانه برای برای بیرون کشیدن حس قدردانی استفاده نکنیم؟

اگر بتوان قدر دانی و حق شناسی را با فعالیتی مانند بالا رفتن از پله مرتبط کرد، می توان فعالیت های دیگری مانند راه رفتن یا باغبانی را نیز به آن اضافه کرد.

با این نگرش ها می توان از اینگونه نشانه ها برای چشم انداز ذهنی مثبت استفاده کرد. در ادامه نظریاتی ارائه می شوند که می توان از آنها برای حالات ذهنی مثبت استفاده کرد.

در ابتدا بهتر است سر نخ ها را توضیح دهیم. سر نخ سیگنالی است که به ذهن یادآور می شود تا یک احساس، فعالیت یا تفکر خاص را فعالسازی کند.

احتمالا بدون فکر کردن به این سر نخ ها تمام وقت ها از این نشانه ها برای فعالسازی حالات ذهنی مورد نیاز خود استفاده می کنید. به عنوان مثال اگر قرار باشد به ملاقات یک فرد خاص و عجیب بروید، حالت ذهنی نگرانی در شما فعال می شود. یا اگر قرار است یک دوست بیمار را ملاقات کنید، به طور طبیعی دچار حس مراقبت و دلجویی از وی خواهید شد.

اما می توانید از این سر نخ ها برای ایجاد یک نگرش ذهنی مفیدتر و شادتر استفاده کنید. برای انجام این کار باید یک حالت ذهنی مثبت را شناسایی کنید که تمایل به پرورش یا تقویت آن دارید. برخی از این حالات ذهنی عبارتند از:

  • خونسردی
  • مهربانی
  • دلسوزی برای خود
  • صبر
  • اعتماد به نفس
  • انگیزه شادی

پس از آن دو امر مهم را انجام داده اید:

  1. تصمیم گرفته اید که تغییر کنید.
  2. هدف خود را تعریف کرده اید.

اکنون فقط باید این کار را انجام دهید:

  1. نشانه خود را انتخاب کنید.

نشانه هایی برای استفاده

تقریبا هر چیزی که آغازگر احساسات و عواطف مثبت شما باشند، به عنوان یک نشانه در نظر گرفته می شود. 7 نظریه در این رابطه در ادامه بیان می شوند. دقت داشته باشید که گاهی عواطف و وضعیت های روحی ناخوشایند برای فعالسازی موارد لذت بخش استفاده می شوند.

  1. از یک صدای خوشایند به عنوان نشانه ای برای یک حالت ذهنی مثبت استفاده کنید. به عنوان مثال ما در کنار مسجد زندگی می کنید و می توانم صدای اذان را به عنوان هدفی برای ذهن آرام تر در نظر بگیرم. بنابراین زمانی که این صدا را می شنوم، چند نفس عمیق می کشم، بدن خود را راحت کرده و ذهن خود را پاک می کنم.
  2. از یک صدای ناخوشایند به عنوان نشانه ای برای یک حالت ذهنی مثبت استفاده کنید. به عنوان مثال صدای زنگ تلفن دیگران که دائم تماس تلفنی دارد، باعث آزار من می شود. اما می توان از همین صدای ناخوشایند به عنوان وسیله ای برای آرام کردن ذهن استفاده کرد. با شنیدن صدا چند نفس عمیق بکشید، با آرامش صحبت کنید و سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.
  3. از یک شی به عنوان یادآوری کننده استفاده کنید. به عنوان مثال برای اینکه به طور ذهنی خود را به مهربانی کردن عادت بدهید، می توانید از علامت دست خود روی دستگیره در به عنوان نشانه یادآوری مهربانی مردن استفاده کنید.

یک کار هنری، یک هدیه از طرف یک دوست یا یک تصویر از یک عزیز، هر یک از این ها می توانند نشانه ای از یک حالت ذهنی مثبت و عاشقانه باشند.

مثبت اندیشی0

  1. استفاده از زمان به عنوان یک یادآوری کننده. برای به دست آوردن احساس شادی یک دقیقه در بعد از ظهر را به یک کار خوشایند یا یک تفریح اختصاص دهید، به عنوان مثال می توانید در مورد سه اتفاق خوب و خوشایند آن روز بنویسید. در یک تحقیق شرکت کنندگان که به مدت یک هفته هر شب در مورد اتفاقات خوب آن روز نوشتند، توانستند سطح شادی خود را افزایش داده و افسردگی را در مدت 6 ماه کاهش دهند.
  2. از یک حالت ذهنی منفی به عنوان یک یادآوری کننده برای فعال کردن حالت ذهنی مثبت استفاده کنید. این امر غیرممکن به نظر می رسد و در حقیقت نوعی چالش محسوب می شود. اما با کمی تمرین می توانید این کار را انجام دهید. به عنوان مثال همه شما کم و بیش با صدای انتقادی درون خود آشنا هستید. زمانی که این صدای درونی قضاوت های تند در مورد شما می کند، از طریق دلسوزی برای خود به مقابله با آن صدا می پردازید. یا حتی ممکن است با خود به صحبت بپردازید.
  3. از بدن خود به عنوان یک نشانه استفاده کنید. صاف نشستن نه تنها برای ستون فقرات خوب است، بلکه نشانه ای از ابراز وجود، انگیزه و مصمم بودن می باشد.

بررسی ها نشان داده اند که وضعیت خوب می تواند اراده را تقویت کند. ایستادن نیز می تواند نشانه ای برای هوشیاری بیشتر باشد. لبخندهای عمدی نیز می تواند باعث تقویت و بهبود خلق و خو شود.

  1. از فعالیتی خاص برای ایجاد حالت ذهنی مثبت استفاده کنید. قبلا فعالیت بالا رفتن از پله ذکر شد. دو فعالیت دیگری که معمولا حس مثبت بر روی افراد ایجاد می کنند، عبارتند از آواز خواندن و ظرف شستن. بسیاری از افراد نیز از تمدد اعصاب و دعا خواندن برای آرام کردن حالت ذهنی خود استفاده می کنند.

فعالیت های ذکر شده به نظر فقط برای آرامش ذهن ارائه شده اند، اما پس از تمرین کردن آنها متوجه خواهید شد که دارای مزیت های خیلی زیادی هستند. توجه به نشانه های شخصی کمک می کنند تا بتوانید در زمان حال زندگی کنید. حالت ذهنی مثبت نیز خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و باعث افزایش انرژی و شادی شما خواهد شد. پس از تمرین موارد ذکر شده متوجه خواهید شد که موارد بیشتری در ذهن دارید که می توانند در بهبود حالات روحی به شما کمک کنند.

پس از مدتی به نشانه های خود عادت می کنید. اگر این نشانه قدرت خود را در بروز عواطف مثبت از دست دادند، سعی کنید نشانه های جدیدی برای خود پیدا کنید. نشانه ها دارای محدودیت هایی هستند، اما روش های خوبی برای افزودن آرامش و رضایت به زندگی محسوب می شوند.

ارائه خدمات روانشناختی ، نوروفیدبک و بیوفیدبک در شعبه کرج

منبع:

https://www.psychologytoday.com/blog/changepower/201606/create-calm-and-positive-mindset-these-7-simple-cues

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *