افسردگی و ناامیدی پس از ازدواج

افسردگی و ناامیدی پس از ازدواج
افسردگی و ناامیدی پس از ازدواج

همه ما افکار بزرگی در مورد ازدواج خود داریم و آن را به گونه ای خاص پیش بینی می کنیم. در حقیقت بزرگترین رویداد زندگی هر فرد محسوب می شود. این رویداد کانون توجه و تمرکز، تمرکز برای عشق، محسوب می شود. اما روزها و ماه های پس از ازدواج چطور می گذرد؟

تغییر در تمرکز

در واقع تمرکز همه ما قبل از ازدواج بر روی مراسم عروسی است تا خود ازدواج. بررسی ها نشان داده اند که بسیار از خانم ها بعد از ازدواج افسردگی خود را پنهان می کنند و اکثر آنها به دنبال مشاور و روانپزشک برای برطرف کردن این افسردگی هستند. در حقیقت ممکن است خانم ها پس از ورود به خانواده جدید تا حدی احساس تنهایی کنند. فرد پس از ازدواج به رویاهای قبل از ازدواج خود فکر می کند و ممکن است تا حدی دچار ترس و تردید شود.

از بین تمام افرادی که پس از ازدواج دچار افسردگی می شوند تنها 10 درصد متوجه مشکل خود می شوند و به فکر درمان و برطرف کردن آن هستند. چرا که این ناراحتی و افسردگی بر روی روابط این افراد نیز تاثیر می گذارد. به هرحال تشخیص علت این ناراحتی و اندوه برای افراد افسرده در این مرحله مشخص نیست.

برخی روانپزشکان معتقدند احساس ناراحتی و ناامیدی پس از هر رویداد هیجان انگیز و بزرگ کاملا طبیعی است، که البته ازدواج بزرگترین رویداد زندگی هر فردی محسوب می شود. به هرحال افرادی که سابقه ابتلا به افسردگی دارند، پس از ازدواج بیش از دیگران در معرض ابتلا به این نوع افسردگی هستند و توصیه می شود در صورت مشاهده هر گونه علائم مربوط به اختلالات روحی به روانپزشک مراجعه شود.

قبل از ازدواج فرد مدت ها در معرض هیجان و اضطراب زیادی قرار می گیرد. پس از اتمام مراسم نیز هر دو نفر به آرامشی ناگهانی می رسند و حتی ممکن است از خود بپرسند: خب حال باید چه کنیم؟ ادامه زندگی برای ما چگونه خواهد بود؟ اکنون بزرگترین رویداد زندگی مان تمام شده، پس از این چه می شود؟

افسردگی پس از ازدواج فقط خانم ها را تحت تاثیر قرار نمی دهد. اضطراب های قبل از این رویداد بر روی روحیات مرد نیز تاثیر دارد. پس از ازدواج فرد به طور ناگهانی استقلال و تنهایی خود را از دست می دهد و از این پس مجبور است سال ها با افرادی مختلف و دارای عقاید متفاوت رفت و آمد داشته باشد. این تغییرات برای برخی مردان و زنان آزاردهنده و استرس آور است.

توصیه می شود دوران نامزدی و آشنایی قبل از ازدواج فرصتی باشد برای آشنایی با نیازهای عاطفی یکدیگر. اما متاسفانه این زمان صرف آمادگی برای برگزاری مراسم می شود. این زمان فرصتی است برای کنار گذاشتن شیوه های زندگی دوران مجردی و شروع یک روش جدید برای زندگی کردن، روشی که در آن نظرات شخصی دیگر هم باید در نظر گرفته شوند. فرصتی برای آشنایی و البته تغییر هر دو طرف است.

قبل از ازدواج زن و مرد هر دو باید بر روی عواطف خود کار کنند، عواطف مشکل ساز خود را کنار بگذارند. به یاد داشته باشید هر آنچه شما را قبل از ازدواج آزار می داده، پس از ازدواج می تواند باعث بروز مشکلات بزرگی شود، بنابراین بهتر است قبل از ازدواج تمام این مسائل مطرح شده و برطرف شوند.

اقدامات پیشگیرانه دیگری که می توان قبل از ازدواج انجام داد، مراجعه به مشاوره ازدواج می باشد. معمولا توصیه می شود قبل از ازدواج با نامزد خود خیلی واضح صحبت کنید. تبادل ارزش ها، نظرات و اعتقادات می تواند باعث کاهش درگیری های پس از ازدواج شود.

هیچ وقت برای بررسی روحیات و کار بر روی عواطف دیر نیست. بنابراین اگر افسردگی پس از ازدواج شما را آزار می دهد، می توانید در مورد ناراحتی ها و احساسات خود صحبت کنید.

علائم مربوط به افسردگی عبارتند از احساس ناراحتی و اندوه، تغییر در میزان خواب، از دست دادن علاقه به انجام برخی فعالیت ها و تغییر در خلق و خو، که با مشاهده هر یک از این علائم بهتر است بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

لینک منبع

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *