شوهرم من را نادیده می گیرد: چرا ؟ چه باید کرد؟

نادیده گرفتن شوهر

 

” آخرین باری که به من گوش کرده، با من صحبت کرده، مرا صدا زده، برای من جک گفته، در مورد روزش با من صحبت کرده ….. را یادم نمی آید!!! ”

 

این “یاد نیاوردن ها” به “شوهرم مرا نادیده می گیرد، چرا؟ و چه باید کرد؟” ختم می شود. در اینجا سعی می کنیم به این نگرانی پاسخ بدهیم.

 

درد و رنج ناشی از نادیده گرفته شدن

زمانی که شوهرتان نادیده می گیرد شما را، احساس نامریی شدن دارید؟ آیا در این زمان احساس تحقیر شدن، ناراحتی و افسردگی دارید و به این فکر افتاده اید که ازدواجتان در آستانه طلاق است؟ صحبت با شوهرتان مانند صحبت با دیوار است؟

 

شما در حال از دست دادن هستید، اما تنها نیستید.

 

باید بدانید که تعداد زیادی از روابط زناشویی دچار این الگوی تهاجمی منفعل هستند.

 

________________________________________

خبر خوب این است که بدون توجه به علت نادیده گرفتن از طرف شوهر تان – شما این قدرت را دارید که آن را تغییر دهید، سریع تر از آنچه تصور کنید.

________________________________________

 

 

دلیل نادیده گرفتن من از طرف شوهرم چیست؟

 

زمانی که در یک رابطه مشکلی حل نمی شود و نادیده گرفته می شود به مشکل مزمن تبدیل شده و نادیده گرفتن راهی تهاجمی و منفعل برای برخورد با آن می شود.

 

نادیده گرفتن روش شوهرتان برای فرار از حل و روبه رو شدن با مشکل است. البته این به آن معنا نیست که شما را دوست ندارد.

به این دلیل او بیش از نیاز در محل کار می ماند، بازی کامپیوتری می کند، وقت آزادش را با دوستان، خانواده، ورزش و … پر می کند؛ شما را لمس نمی کند، نمی بوسد مگر آنکه خواهان رابطه جنسی باشد! می توان نتیجه گرفت که نادیده گرفتن به دلیل مشکل در “صحبت کردن و بیان کردن” مشکلات زناشویی است.

 

[divider]

 

راهی ساده برای برگرداندن توجه شوهرتان

 

کلیدی ترین مسئله در پایان دادن به نادیده گرفتن، دقت و یادگیری “گفتگو” است. برای اینکه مردی به شما گوش کند ، قبل از صحبت کردن در مورد خودتان، او را درک کنید و نشان دهید که او را می فهمید.

 

بله! می فهمم! مشاوره آزاردهنده ایی است. همین الان به این فکر می کنید که همه قدرت با اوست، به شما توجه نمی کند و باز هم باید او را درک کنید؛ در حالیکه او ذره ایی هم به خود زحمت نمی دهد تا این کار را برای شما انجام دهد.

 

همین الان، درون تحقیر شده تان فریاد می زند!!!!

این امر کاملا طبیعی است.

اما من به شما می گویم که چرا این کار، کلید حل مشکلات شما است : از آنجا که این راه، تنها راهی است که از طریق آن می توانید هر آنچه می خواهید را به دست بیاورید.

 

 

مثال:

در نظر بگیرید که شوهرتان شما را نادیده می گیرد، با کامپیوتر بازی می کند، تمام وقت کار می کند، و تمایل به وقت گذراندن با شما ندارد.

 

 

حال شما می خواهید در این مورد با او صحبت کنید. مکالمه معمولا اینچنین است:

 

شما: چرا با من وقت نمی گذرونی؟!

شوهرتان: بیکار که نیستم. یه عالم کار دارم که باید انجام بدم. باید پول درارم تا این سقف بالا سرمون باشه.

شما: اما اینکه نمیشه. پس ما چی میشیم؟ تو همش کار میکنی و به من اصلا توجه نمی کنی.

شوهرتان: گفتم که صورتحسابا باید پرداخت بشه.

شما: تو اصلا منو دوست نداری.

 

و این مکالمه، همان شروع مشاجرات بی حاصل است، شوهر اتاق را ترک کردهو فرار می کنید و هر دو با عصبانیت فراوان تنها می مانید.

 

و حال راز طلایی چیست…..

 

برای آنکه درک شوید، باید درک کنید!

به عبارت دیگر، در ابتدا شما باید به شوهرتان نشان دهید که  وضعیت او را درک می کنید، قبل از آنکه از او انتظار داشته باشید تا شما را درک کند.

 

هنگامیکه او را درک می کنید و در مورد وضعیتش صحبت می کنید، او بدون هیچ تلاشی شروع به توجه به شما می کند.

 

[divider]

 

آیا می توانیم مکالمه درست را به شما پیشنهاد دهیم؟!

شما: می دونی، من خیلی خوشبختم که تو شوهرمی. تو خیلی کار میکنی تا خواسته های منو براورده کنی. فقط می خواستم بدونی که میفهمم داری برام چیکار می کنی و ازت خیلی خیلی خیلی ممنونم واسه همه چی….

 

شوهرتان (شوکه شده): مرسی عزیزم… منم خوشحالم که تو رو دارم.

 

شما: می دونم که خیلی کار داری، اما فکر کردم که امروز باهات وقت بگذرونم… البته اگه کار داری می تونیم بندازیمش یه وقت دیگه…

 

شوهرتان: نه! یعنی من کار این پروژه رو تقریبا تموم کردم.. اگه یکی دو ساعت وقت بدی تموم میشه بعد می تونیم هر جا که بخوای بریم … خوبه؟!

 

شما(شوکه شده): عالیهههههه

 

راحت و ساده به خواسته تان دست یافتید با درک کردن او….

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

7 دیدگاه دربارهٔ «شوهرم من را نادیده می گیرد: چرا ؟ چه باید کرد؟»

  1. افسردگی بعد از ازدواج

    مردی که نخواد همراه زنش باشه
    با هر زبان و صبرفراوانی از زن ،بی فایده ست
    و از طرفی مردی که اهل خانواده باشه
    تحت هر شرایطی در کنار خانواده ست.
    مثل سابق باید زنان رو باید زنده به گور می‌کردند
    تا از دست مردان رها شوند
    چون اگر مجرد بمونن یک نگاه بدی به دنبالشونه
    اگر طلاق بگیرن وضع بدتر میشه
    اگر زندگی کنند یک عذاب نسبی دائمی ….
    آیا باید تحمل کرد؟!؟
    یا خودکشی؟!؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی تصمیم گیری برای این موضوع بسیار مهم است و قطعا نباید عجولانه و احساسی باشد. برای داشتن دیدی درست و اتخاذ تصمیمی مناسب در این مسیر بهتر است از روانپزشک کمک بگیرید. در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز جایروس کلینیک تماس بگیرید تا همکاران برای یکی از درمانگران این حوزه تایم مشاوره هماهنگ نمایند. هم چنین پیشنهاد می کنیم لینک زیر را مطالعه فرمایید.

      https://gyrusclinic.com/?s=%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA+%D8%A8%D9%87+%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1+

  2. تمام مطالبی که عرض کردید صحیح ولی شما با طرز فکر خودتون در برابر گفتگویی که مثال زدید جواب دادید ،ولی اینو بدونید مردها خیلی باهم متفاوت هستند واینطور جواب نمیدن من نوزده ساله دارم تلاش میکنم با یک ادم اهنی زندگی کنم خیلی از مشاورین کمک خواستم ولی جواب عکس داده من احساس میکنم خیلی زشت وبی ریختم و خودمو با زنانی که در اطرافم میبینم مقایسه میکنم اعتماد به نفسم رو از دست دادم این ادم فضاییه لنگه نداره دوری پسرمو نمیتونم تحمل کنم برای همین موندم تو خونه ش خسسسسسسسسته ام کمکم کنیییییییید.

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      با توجه به علایم ذکر شده ،نیاز به ویزیت توسط روانپزشک برای درمان دارویی یا غیردارویی دلرد تا بعد از بررسی نوع درمان مناسب برای شما تعیین گردد.

  3. با عرض سلام و تشکر از مطالب مفیدتون. من خانمی ۲۵ ساله هستم که حدود ۲ سال ازدواج کردم. من و همسرم هر دو شاغل هستیم و با وجود مشکلات اقتصادی زندگی زندگی خوبی داریم. با وجود ابراز علاقه فراوان همسرم ،،، ایشان نسبت به روابط زناشویی بسیار بی توجه هستند. طوری که رابطه ما انگشت شمار شده و هر۲ یا ۳ ماه یکبار صورت میگیره. این موضوع برای من بسیار آزاردهندس و بارها با همسرم صحبت کردم و ادعا میکنه که این موضوع رو درک میکنه و تمام تلاششو به کار میگیره تا روابطمون بیشتر و بهتر بشه اما متاسفانه با گذشت چند ماه هیچ تغییر صورت نگرفته.
    در شهری که ما زندگی میکنیم متاسفانه مشاور خوبی وجود نداره . خواهش میکنم من رو راهنمایی کنید.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      روی سایت دهها صفحه توضیحات جنسی برای بهبود رابطه وجود دارد.از مطالب این صفحات استفاده کنید و در صورت عدم بهبود باید به مشاور روابط زناشویی مراجعه کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *