روش درمانی جدید با ویبره  

ویبره تراپی

 

در سال 1867، پزشک و مخترع روسی گوستاو سوف یک سری از ماشین آلات که به صورت قرقره بودند  برای ایجاد حس ارتعاش مورد استفاده قرار داد.

هدف  دستگاه ، جهت درمان بود و در سال 1895، دکتر جان هاروی کلاگ ارتعاش درمانی را در جهت سلامت اجرا کرد. از یک صندلی لرزان استفاده کرد ، وی ادعا کرد که درمان خوبی برای گردش خون بوده و همچنین می تواند یبوست را کاهش دهد.

در طول برنامه های فضایی روسیه، پزشکان متوجه شدند که فضانوردان در بازگشت،  توده استخوانی و شکستگی استخوان آنها در سن بسیارکم  بیشتر از نرمال بود . آنها شروع به استفاده از دستگاه های تمام لرزش بدن برای کمک به تقویت توده استخوانی فضانوردان و عضلات آنها کردند.

امروز، ناسا با استفاده از ارتعاش درمانی برای جلوگیری از کاهش حجم عضلانی در فضانوردان استفاده می کند .

.

ارتعاش درمانی را نیز می توان در بعضی از مناطق بدن مانند : عضلات ساق یا ران استفاده کرد. در این نوع درمان، پزشک از یک دستگاه ویبراتور دستی استفاده میکند.

 

این ماشین آلات ارتعاشی بر اساس فرکانس و دامنه و با توجه به نیاز های خاص تنظیم شده و کار می کنند ، جهت و شدت ارتعاشات آن چیزی است که باعث میشود آنها موثر باشند یا خیر ؟

 

ارتعاش
برخی از ماشین آلات تنها ارتعاشات عمودی وارد می کنند در حالی که برخی دیگر از جلو به عقب وارد میشوند ، اعتقاد بر این است که ارتعاشات  از بالا و پایین  برای تولید انقباضات عضلانی سریع و موثر است.

ارتعاش درمانی موضعی دارای اثر تحریک کننده مشابه در گروه های کوچکی از عضلات دارد.

ممکن است ارتعاش درمانی  ،هسته  داخل سلول را وادار به آزاد کردن استئوبلاست کند که نیاز به ساخت استخوان است وبه همین دلیل است که باعث بهبود تراکم استخوان میشود.
فواید احتمالی

طرفداران این روش ادعا می کنند که در هر دو درمان لرزش کل بدن و درمان موضعی باید طیف گسترده ای از منافع بهداشتی را در بر داشته باشد  از جمله:

بهبود تراکم استخوان
افزایش توده عضلانی
بهبود گردش خون
کاهش درد مفاصل
کاهش کمر درد
کاهش استرس
افزایش سوخت و ساز بدن

شواهد چیست؟

فقط چند مطالعه پزشکی در درمان لرزش انجام شده است که در برخی  منافع بهداشتی کمی را نشان داده است.

مطالعه  ای در سال 2009 نیز نشان داد که ارتعاش درمانی می تواند اثرات سودمند کوتاه مدتی در اختلال حرکتی ناشی از بیماری پارکینسون، از جمله کاهش لرزش و سفتی داشته باشد.

درمطالعه ای در سال 2011 نشان داد که ارتعاش درمانی، تراکم استخوان در افراد مسن را بهبود نمی بخشد، اما ممکن است قدرت عضلات پا در بزرگسالان که قادر به ورزش هستند را بهبود بخشد.

مطالعه پایلوت کوچک نشان داد که ارتعاش درمانی ممکن است بهبود قدرت عضلات و عملکرد در کودکان مبتلا به  اختلال  مولتی پل اسکلروز را به همراه داشته باشد.

اگر شدت ارتعاشات بیش از حد بالا باشد ممکن است خطرناک باشد و می تواند آسیب هایی را به کمر وارد کرده  و درد شدید کمر را ایجاد کند  .

 

اگر شما دارای هر یک از شرایط زیر هستید در درمان با این روش حتما باید با پزشک مشورت کنید:

مصرف داروهای رقیق کننده خون
دیابت پیشرفته
ابتلا به بیماری قلبی
باردار بودن

پژوهش های بیشتر برای ارزیابی نیاز است.

 

منبع:

healthline.com/health/vibration-therapy


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

1 دیدگاه دربارهٔ «روش درمانی جدید با ویبره  »

  1. سلام 24 سالمه از اصفهان که تا یاد دارم وسواس داشتم 2 تا 3 سال اقدام به درمان دارویی با فلوکستین 20 والپروات سدیم 200 وسیتالوپرام 40 داشتم 90تا 92و سال 87 شوک روحی فوت یکی از فامیل ها و استرس کنکور و بین سال 88 تا 90 یک تصادف با موتور و از پشت به زمین خوردم ضربه به لگن داشتم الان علایمی شبیه به فیبرومیالژیا خستگی مزمن گردن و درد خفیف مفاصل انگشتان دست و آرنج سراغم اومده و فکرم خوب کارنمیکنه سرم منگه با تغییرات خلق و خو که ویبره ناحیه سر آرامترم میکنه لطفا راهنمای کنیید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *