درمان اعتیاد با نوروفیدبک

اعتیاد ونوروفیدبک

یک تیم تحقیقاتی  بر روی رفتار، اعلام کرد که در یک مطالعه  در رابطه با درمان برای سوءمصرف مواد، که به بیماران بازخوردی در مورد فعالیت الکتریکی مغز داده می شد، میزان بهبود برای معتادان به مواد مخدر دو برابر شده است.

ویلیام اسکات، محقق اصلی این بررسی، اعلام کرد که در سطح کشور برنامه های بازتوانی مواد مخدردر پیشگیری از بروز مجدد،  به طور کل به میزان موفقیت 20 تا 30 درصد دست یافته اند. در این بررسی بیش از 50 درصد افراد تا یک سال پس از درمان به سمت مواد مخدر نرفته اند.

در این تحقیق از روش نوروفیدبک استفاده شد، نوروفیدبک تکنیکی است که به بیمار آموزش داده می شود تا الگوهای امواج مغزی خود را با دریافت اطلاعات در مورد آن الگوها، تغییر دهد. در این روش درمانی محقق الکترودهایی را به سر بیمار متصل می کرد و فعالیت های الکتریکی مغز بیمار روی یک صفحه کامپیوتری و در قالب تمرینات صوتی و تصویری نمایش داده می شدند. فرایند بازخورد بیمار را از موفقیت در ایجاد تغییر آگاه می سازد.

اسکات می گوید: ” فراتر از مفاهیم علمی این تحقیق که بسیار هیجان انگیز است، اهمیت واقعی این فرایند امیدی است که به افراد معتاد، خانواده های آنها و جامعه می دهد. برای کسانی که در زمینه ترک اعتیاد تلاش کرده و شکست خورده اند، در این تحقیق نتیجه ای وجود دارد که می گوید دوباره امتحان کنید. به علاوه فرصتی است برای جامعه و خانواده که از شبح مواد مخدر رهایی یابند.” اسکات ابراز امیدواری کرد که دیگر محققان ادامه خواهند داد و نتیجه این تحقیق دوبرابر خواهد شد.

اعتیاد و نوروفیدبک0

علاوه بر افزیش میزان موفقیت برای معتادان، این تحقیق پیشرفت هایی را در توانایی گروه مورد مطالعه در تمرکز و پردازش اطلاعات نشان داده است. به علاوه موضوعات عملی دستاوردهای چشمگیری در برخی عملکردهای روانشناختی به نمایش گذاشته است.

اسکات بیان می کند که تمام معتادان به راحتی برای برای بازتوانی و درمان از مواد مخدر در دسترس نیستند. این امر منجر به فرسایش قابل توجهی در برنامه های درمانی معتادان می شود. یکی از یافته های مهم مربوط به این تحقیق این است که استفاده از نوروفیدبک در درمان، آسیب دیدگی بیمار به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. پس از تنها 45 روز از درمان، حدود یک سوم گروه تصمیم گرفتند که قبل از موعد مقرر محل درمان را ترک کنند.

دیوید کایسر، روانشناس تجربی که این بررسی را طراحی کرد، بیان می کند که این کار یافته های قبلی را در مورد بهره وری از نوروفیدبک در کمک به معتادان الکلی کامل می کند. این بررسی بیشتر در مورد معتادان به چند دارو و مصرف کننده های داروهای محرک از نوع متامفتامین و کوکائین است. سایر محققان در این بررسی معتقدند که این تحقیق اولین بررسی کنترل شده دقیق در مورد اثر نوروفیدبک در درمان معتادان به مواد مخدر است.

نگارنده: سمیه محمدی

مریم عبداللهی

  • مریم عبداللهی 
  • روانشناس و نوروتراپیست

 

کلینیک تخصصی آلومینا ، درمان اعتیاد با روش های دارویی و غیر دارویی بدون بستری  


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

3 دیدگاه دربارهٔ «درمان اعتیاد با نوروفیدبک»

  1. سلام من مردی هستم 37ساله متاهل و کارمند اعتیاد شدیدی به شیشه وکرسستال دارم ایا درمان سرپایی وجود دارد که من بدون خواب الودگی و خماری واز کار افتادگی اقدام به ترک کنم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز، نیاز به بررسی شما می باشد.
      با شعبه آزادی تماس بگیرید از دکتر قاسم زاده تایم ویزیت اخذ نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *