درمان استرس و اضطراب با بیوفیدبک و نوروفیدبک

 

استرس، هنگامی که به درستی مدیریت شود  می تواند یک سرمایه واقعی برای عملکرد افراد تلقی شود با این حال، قرار گرفتن در معرض طولانی مدت استرس  الگوی درون مغز تغییر خواهد کرد و تمامی عملکرد ما را هم تحت تاثیر قرار میدهد  درست مانند عضلات.

 

استرس منجر به تنود عضلانی میشود و همین تنش می تواند بر سیستم اعصاب مرکزی، بر تعادل هورمونی، سیستم ایمنی بدن، در پردازش ذهنی و کنترل احساسی خلل ایجاد میکند .

 

افکار اضطرابی  می تواند به سیستم فیزیولوژیکی و از لحاظ جسمی نیز صدمه بزند ،میگرن، ترس، مشکل خواب، روده تحریک پذیر، مشکل گوارش، مسائل خشم، خستگی آدرنال، فرسودگی شغلی تمام چیزهایی هستند که سیستم اعصاب ما می توانند از حضورشان رنج ببرد مخصوصا اگر تحت فشار طولانی مدت قرار بگیرد.

 

بیوفیدبک

 

با استفاده از بیوفیدبک و نوروفیدبک ما میتوانیم این علائم فیزیولوژیک استرس زا را مشاهده کرده و به مرور با شکل دهی مغز می توانیم آنها را کاهش دهیم و با سیستم های تقویتی که در این سیستم قرار گرفته شده است مغز به مرور یاد می گیرد که به موقعیت طبیعی برگشته و خودش خود کنترلی را بر عهده بگیرد .

 

این روش یک روش هدفمند و مستقیم است که به مغز یاد میدهد در شرایط اضطراب زا چگونه عمل کند.

 

منبع :

brainworksneurotherapy

مریم عبداللهی

  • مریم عبداللهی 
  • روانشناس و نوروتراپیست

[divider]

مرکز تخصصی آلومینا ارائه دهنده روش بیوفیدبک زیر نظر متخصصین مجرب


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

4 دیدگاه دربارهٔ «درمان استرس و اضطراب با بیوفیدبک و نوروفیدبک»

  1. برای درمان استرس و اضطراب (البته نه همیشه و فقط در موقعیت‌های مشخص) باید به روانشناس مراجعه کرد یا روانپزشک؟ اگر بخوام نوبت ویزیت بگیرم از کدوم متخصص و کدوم شعبه وقت بگیرم ؟
    ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      دراین مورد بهتراست با روانشناس ملاقات داشته باشید دراین خصوص برای خانم کاشفی در شعبه کرج ، سالت ویا شریعتی میتوانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  2. با سلام و احترام

    خانم دکتر من یک دختر 10 ساله دارم که متاسفانه از حدود 4 سالگی دچار ترس و اضطراب شبانه شده یعنی شبها به شدت میترسه، اصلا حاضر نیست به تنهایی در اتاقش بخوابد. سال گذشته او را به دکتر روانشناس بردم که دکتر گفت برای ترس و اضطراب بالای 7-6 ساله باید دارو تجویز بشه، متاسفانه نام دارو خاطرم نیست، دخترم سه ماه دارو مصرف کرد که یک بار هم بخاطر تاثیری که رویش گذاشته بود(سرکلاس درس بیقرار شده بود، بی نظم شده بود،شبها حرکات خاصی در خواب انجام میداد مثلا عضلاتش را منقبض میکرد) با مشورت دکتر دوز دارویش را کم کردیم. بعد از اتمام دوره کمی بهتر شد(رختخوابش را باخودمان فاصله دادیم ) چون قبلا دستم را تا صبح محکم میگرفت تا بتواند بخوابد، اما متاسفانه دوباره بعد از مدتی شروع شد، البته الان با خواهرش در اتاق خودشان می خوابند اما تا صبح چندین بار مرا بیدار میکنند و من مجبورم پیش آنها بخوابم متاسفانه این ترس به خواهر 5 ساله اش هم سرایت کرده و او هم بدون من در اتاق حتی با خواهرش نمیخوابد. از شما خواهش میکنم بخ من بگویید چه باید بکنم چون واقعا شبهای عذاب آوری را میگذرانم از طرفی ترسم از این است که این اضطراب در آینده روانی و روحی فرزندانم تاثیر بگذارد.
    ممنونم اگر پاسخم را بدهید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهترین درمان در این زمان برای ایشان بازی درمانی تحت نظر جناب رستمی در شعبه رسالت می باشد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *