دانش خود در مورد استرس و اضطراب را بیازمائید

دانش خود در مورد استرس و اضطراب را بیازمائید

1)    استرس و اضطراب مشابه هستند.

صحیح

غلط

2)    علل بروز استرس در اصل در همه مشابه است.

صحیح

غلط

3)    ناراحتی و تحریک پذیری غیر طبیعی می تواند یک عامل هشدار دهنده ی عاطفی برای استرس بیش از حد باشد.

صحیح

غلط

 

4)    کاهش وزن می تواند از علائم استرس زیاد باشد.

صحیح

غلط

5)    استرس مزمن می تواند با بروز افسردگی مرتبط باشد.

صحیح

غلط

6)تجدید نظر در انتظاراتتان می تواند برای کنار آمدن با استرس به شما کمک کند.

صحیح

غلط

7)اضطراب یک هیجان منفی و مضر می باشد.

صحیح

غلط

8) اختلال اضطراب ممکن است با مشخصه های زیر شناخته شود.

ترس بی دلیل و ترس از زندگی روزمره

تکرار افکار نا خواسته که سبب نگرانی و عصبانیت می شود

حملات ناگهانی و غیر قابل کنترل

تمام موارد بالا

9) مردان دو برابر بیشتر از زنان به اختلال اضطرابی دچار می شوند.

صحیح

غلط

10) چند درصد از افراد مبتلا به بیماریهای روانی در صورت درمان بهبود می یابند.

 25 تا 45 درصد

50 تا 70 درصد

70 تا 90 درصد

 

پاسخ ها

 

1)     غلط. استرس پاسخ شما به یک تغییر در محیط زیست اطرافتان می باشد که می تواند مثبت و یا منفی باشد. بدن شما به تغییراتی از قبیل عشق- شروع یک کار جدید- از دست دادن غیر منتظره چیزی یا کسی بوسیله پاسخ های جسمی، روانی و عاطفی واکنش نشان می دهد. اضطراب یک حالت هیجانی است که با احساس دلهره،عصبانیت و یا ترس مشخص می شود.

2)     غلط. چیزی که در شما سبب بروز استرس می شود ممکن است برای دیگری استرس زا نباشد. بلکه حتی چیزی که ممکن است برای شما منبع استرس باشد برای دیگری مفید باشد.

3)     صحیح. علاوه بر تحریک پذیری غیر طبیعی، از دیگر علائم هشدار دهنده ی استرس می توان به عدم توانایی درتمرکز و بی حوصله بودن اشاره کرد.

4)     صحیح. هر گونه تغییر در الگوی غذا خوردن، مانند از دست دادن اشتها( که منجر به کاهش وزن شود)یا پرخوری ( که منجر به افزایش وزن می شود) می تواند از نشانه های استرس فرد باشد.شاخص های دیگر عبارتند از کم تحرکی،کشمکش در روابط افزایش استفاده از الکل،تنباکو و یا مواد مخدر دیگر.

5)     صحیح. استرس مزمن و طولانی مدت که می تواند از حوادث و یا زندگی همراه با مشکلات زیاد ناشی شود اگر درمان نشود می تواند به اختلال افسردگی منجر شود بعلاوه استرس مزمن می تواند بیماریهای جسمی از جمله فشار خون بالا، بیماریهای قلبی، افسردگی و چاقی را نیز به دنبال داشته باشد.

6)     صحیح. یک راه مقابله با استرس تعیین اهداف واقع بینانه در محیط خانه و کار می باشد.برنامه ریزی و آماده شدن برای برنامه ای که دارید( سخنرانی یا مصاحبه و امتحان) به کاهش استرس در شما کمک خواهد کرد. تلاش کنید تغییرات را چالش  ببینید نه یک تهدید و قبول کنید برخی از چیزها از کنترل شما خارج هستند و در نهایت تغذیه ی خوبی داشته باشید و ورزش کنید.

7)     غلط. اضطراب که سبب عصبی شدن و ترس در ما می شود اگر چه لذت بخش نیست اما  احساسی طبیعی و بالقوه مفید است. اضطراب خفیف می تواند سبب هوشیارتر شدن و متمرکز شدن  بر روی شرایط چالش برانگیز و یا تهدید شود.

8)     همه موارد. اضطراب یک احساس طبیعی در انسان است، اما در افرادی که سطح ترس و نگرانی آنها به اندازه ای است که زندگی را مختل می کند وسبب ترس از دست به تجربه زدن و پیشرفت کردن آنها می شود اختلال محسوب خواهد شد. که بسته به نوع اختلال اضطرابی که فرد دارد علائم نیز متفاوت خواهد بود. مثلاً اختلال اضطرابی پانیک با وحشت ناگهانی همراه است. و اختلال وسواس اجباری با تکرار افکار ناخواسته.

9)     غلط. زنان دو برابر بیشتر از مردان به اختلال اضطرابی مبتلا می شوند و معمولاً بیش از 6 ماه با آن درگیر هستند.

10)   بین 70% تا 90% افراد مبتلا به بیماریهای روانی با درمان و بهبود کیفیت زندگی بهبود می یاند. با این حال تنها یک سوم آنها برای درمان مراجعه می کنند.

 منبع:

webmd


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

1 دیدگاه دربارهٔ «دانش خود در مورد استرس و اضطراب را بیازمائید»

  1. ضمن تشکر فراوان از مطالب بسیار موثر این سایت ، خواهشمندم مطالب را به ایمیل من ارسال کنید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *