دانستنی هایی در مورد بیماری ایدز

ایدز

امروزه طول عمر افراد مبتلا به ایدز نسبت به گذشته بیشتر شده است. داروها و روش های درمانی جدید مدیریت HIV را آسان تر کرده اند، به ویژه اگر این بیماری خیلی زود تشخیص داده شود و مراقبت های پزشکی نیز خیلی زود شروع شوند. با این حال هنوز 35 میلیون نفر در سراسر دنیا به HIV مبتلا هستند که به دارو و درمان دسترسی ندارند.

[toggle title=”با مشاهده ویدئوی زیر با بیماری ایدز بیشتر آنشا خواهید شد!” state=”open” ][/toggle]

1900: از میمون به انسان

بین سال های 1884 و 1924، جایی در غرب افریقای مرکزی یک شکارچی شامپانزه ای را می کشد. کمی از خون حیوان وارد بدن شکارچی می شود، احتمالا از طریق یک زخم باز. خون حامل یک ویروس بی ضرر برای شامپانزه، اما کشنده برای انسان است: HIV. این ویروس با بزرگتر شدن شهرها گسترش پیدا می کند، اما علت مرگ و میر چیز دیگری است.

1981: اولین موارد تشخیص داده شده

در ژوئن 1981، CDC گزارشی در مورد پنج مرد همجنسگرا در لس آنجلس منتشر کرد که مبتلا به نوعی ذات الریه PCP کشنده بودند. این بیماری تقریبا هرگز در بین افراد دارای سیستم ایمنی سالم مشاهده نشده بود، مشخص شد ذات الریه PCP یکی از مهم ترین عفونت هایی است که افراد مبتلا به ایدز را می کشد. در همان سال CDC گزارش داد که نوعی سرطان پوست غیرمعمول – سارکوم کاپوزی یا KS – در حال کشتن افراد جوان در شهر نیویورک و کالیفرنیاست.

1982

CDC بیماری جدید را تحت عنوان سندروم اکتسابی نقص سیستم ایمنی یا ایدز نام گذاری کرد. ایدز بر روی افراد مبتلا به هموفیلی تاثیر گذاشت و دانشمندان را متقاعد کرد که بیماری توسط یک عفونت در خون آلوده پخش می شود. مردان همجنسگرا اولین گروه مبتلایان به ایدز را تشکیل می دهند.

1983

  • CDC هشدار داد که ایدز ممکن است از طریق رابطه جنسی و همچنین از مادر بیمار به فرزند منتقل شود.
  • در امریکا خدمات بهداشت عمومی از مردم می خواهد اعضای گروه هایی که در معرض خطر ابتلا به ایدز هستند، خون اهدا نکنند.
  • کارشناسان و محققان گسترش ایدز را در بین افرادی که تمایل به جنس مخالف دارند، در افریقا تایید کردند.
  • ترس عمومی افزایش پیدا کرد. شایعاتی در مورد انتقال بیماری در خانه ها نیز بیشتر شد. در نیویورک گزارشاتی شنیده شد از صاحبخانه هایی که مستاجرهای مبتلا به ایدز را بیرون می انداختند.

1983

محققان انستیتو پاستور، لوک مونتانیه و فرانسوا بار، ویروسی را در غدد لنفاوی ملتهب یک بیمار مبتلا به ایدز یافتند. آنها این ویروس را لنفادنوپاتی نامیدند. د همین حال محققان UCSF ویروس ARV – ویروسی مربوط به ایدز – را یافتند. تا سال 1986 هیچکس موافق نامگذاری آن تحت عنوان HIV – ویروس نقص ایمنی انسان – نبود. بازیگر نقش اول مرد، راک هادسون، در سال 1984 بر اثر ایدز می میرد.

  • مجوز اولین تست خون برای HIV در سال 1985 صادر شد. اهدا کنندگان خون مورد آزمایش HIV قرار می گرفتند.
  • اولین کنفرانس بین المللی ایدز در آتلانتا برگزار شد.
  • پزشک ها و محققان والدین را تشویق کردند که در مورد ایدز با فرزندان خود صحبت کنند و به آنها در این زمینه آگاهی بدهند.
  • عکاس ها تصاویری از پرنسس دایانا گرفتند در حالیکه مبتلایان به ایدز را در آغوش گرفته بود.
  • در ایالات متحده در سال 1987 مهاجرت مبتلایان به ایدز ممنوع شد، سیاستی که در سال 2010 توسط اوباما تغییر کرد.
  • در سال 1988 اول دسامبر به عنوان روز جهانی ایدز معرفی شد.
  • در سال 1989 دانشمندان پی بردند که حتی قبل از مشاهده علائم HIV این ویروس به طور گسترده ای در خون تولید می شود. در نتیجه هدف درمان به پایین نگه داشتن سطح HIV تغییر کرد.
  • در سال 1991 تا 1992 نوار قرمز نماد ایدز در نظر گرفته شد.
  • در این سال ها ایدز مهم ترین عامل مرگ و میز در بین مردان 25 تا 44 ساله در امریکا شد.
  • در سال 1993 کاندوم به طور گسترده ای به عنوان راهی برای پیشگیری از انتقال ایدز تبلیغ شد.

در سال 1997 دارویی برای ایدز معرفی کردند – درمان ضد ویروسی بسیار فعال یا HAART – که می تواند میزان ویروس را به تا سطح تقریبا نامرئی کاهش دهد. در ابتدا محققان تصور کردند از این طریق می توان ویروس را از بدن حذف کرد، اما پس از آن متوجه شدند که HIV می تواند در سلول ها پنهان شود – به هرحال میزان مرگ و میر ناشی از ایدز در امریکا به اندازه 40 درصد کاهش یافت.

یک سال پس از آن محققان دریافتند که HAART دارای عوارض خیلی جدی است. این اگاهی ها نیاز به یک داروی جدیدتر را تشدید کرد. پس از آن FDA گروهی از داروها را تایید کرد که کنترل HIV را ایمن تر، آسان تر و موثرتر می کردند، اما ان داروها ایدز را درمان نمی کنند.

در سال های 2001 تا 2002 ایدز مهم ترین عامل مرگ و میر در بین افراد 15 تا 59 سال شد. تحقیقات انجام شده برای کشف واکسن ایدز با شکست مواجه شده است، اما همچنان تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

UNAIDS اعلام کرد که بیشترین میزان انتشار ایدز در سال 1996 اتفاق افتاد. در این سال 3.5 میلیون به این بیماری مبتلا شدند. مرگ ناشی از این بیماری نیز در سال 2004 به اوج خود رسید، 2.2 میلیون نفر بر اثر ایدز در این سال از دنیا رفتند. با این حال در سال 2009 در روز ایدز اعلام شد که 2.7 میلیون نفر به تازگی به این ویروس مبتلا شده اند و 2 میلیون نفر نیز سال قبل از آن بر اثر ایدز از دنیا رفته اند. بیش از نیمی از مبتلایان تحت درمان قرار نمی گیرند.

در سال 2012، FDA استفاده از ترکیب تنوفوویر / امتریسیتابین را برای کاهش خطر ابتلا به ایدز تایید کرد، به ویژه برای کسانی که در معرض خطر ابتلا به آن هستند. این دارو با نام تجاری Truvada موجود است و از حمله HIV به سلول های بدن جلوگیری می کند. یکی دیگر از روش های پیشگیری از ایدز استفاده از تجهیزات ایمن در هنگام برقراری رابطه جنسی است. به علاوه آنتی بیوتیک هایی نیز وجود دارند که HIV را مورد هدف قرر می دهند.

[toggle title=”گروه پزشکان جایروس را به خاطر بسپارید!” state=”open” ]ما بهترین ها را در ایران به شما معرفی می کنیم. سایت جایروس اولین سایت و مرکز تخصصی اطلاع رسانی مغز و اعصاب و روان در کشور فعالیت علمی و تحقیقاتی می کند. گروه پزشکان جایروس با معرفی برترین کادر درمانی در مناطق مختلف تهران و شهرستان های مختلف کشور حضور دارند و در رفع مشکلات جسمی در حیطه های مغزو اعصاب و روان و ارتوپدی و توانبخشی و مشکلات روانپزشکی به شما کمک می کنند. همین حالا می توانید از طریق صفحه تماس با ما  از متخصص مورد نظر خود نوبت بگیرید. اما چرا برای درمان گروه پزشکان جایروس را انتخاب می کنید؟ زیرا:

  • پزشکان ما با شما صادق هستند و رویه کار در این مجموعه به این صورت است که اقدامات اضافی تشخیصی و درمانی انجام نمی شوند و در نتیجه هزینه های دریافتی در این مرکز از مراکز مشابه بسیار ارزان تر است.
  • متخصصین ما دارای تسلط و تجربه کافی در امر طبابت می باشند و همگی دارای رزومه موفقی هستند. اغلب همکاران این مجموعه علاوه بر تحصیلات تخصصی در یک رشته خاص، در یک رشته فوق تخصصی نیز آموزش دیده و مهارت دارند.
  • خدماتی که توسط گروه پزشکان جایروس به شما ارائه می شود جامع و کامل است و معمولا شمارا از نیاز به مراجعه به مراکز متعدد و متفرقه بی نیاز می کند.
  • آخرین مرکزی که برای به دست آوردن سلامت مراجعه خواهید کرد، دپارتمان های گروه پزشکان جایروس خواهد بود؛ مطمئن باشید سلامت خود را به دست خواهید آورد.
  • در امر اطلاع رسانی تمام تلاش خود را می کنیم تا اطلاعاتی کامل و دقیق به شما ارائه دهیم.

در ادامه بهتر است بدانید گروه پزشکان جایروس برای اطلاع رسانی تنها به این سایت بسنده نکرده است. مجموعه سایت های ما در تمام زمینه ها فعال هستند و به سوالات پزشکی شما پاسخ می دهند.

مجموعه سایت های ما (علاوه بر سایت جایروس) عبارتند از:

www.sabzosalem.com (مرجع بزرگ و رایگان اطلاعات پزشکی کشور مجهز به سیستم های ویزیت مجازی، تست های سلامت، داروشناسی، دانشنامه بیماری ها و هزاران صفحه اطلاعات پزشکی رایگان)

www.zibaan.ir (مرجع اطلاعات زیبایی و پوست کشور با معرفی برترین مراکز پوست و لیزر در کشور)

اجازه بدهید بهترین ها برایتان اتفاق بیفتد. تصمیم با خود شماست.[/toggle]

[button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.webmd.com/hiv-aids/ss/slideshow-aids-retrospective” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *