توجه توجه: نوروفیدبک درمانی برای داشتن عملکرد بهتر

. نوروفیدبک رویکردی بسیار مهم و موثر در کنترل بیماری های مرتبط با مغز است.
. نوروفیدبک رویکردی بسیار مهم و موثر در کنترل بیماری های مرتبط با مغز است.

بخش عمده اخبار و مطالب علمی پیرامون نوروفیدبک درمانی بیشتر بر کاربردهای درمانی آن معطوف گشته است. نوروفیدبک رویکردی بسیار مهم و موثر در کنترل بیماری های مرتبط با مغز، شامل اختلال کم توجهی/اختلال بیش فعالی، اوتیسم، اضطراب و استرس بیمارگونه، بی خوابی و … است.

با این وجود، این مفیدیت و قابل استفاده بودن این روش درمانی نویافته صرف به کنترل و مهار علائم بیماری های گوناگون و اصلاح رفتارهای نابهنجار محدود نمی گردد. نوروفیدبک درمانی می تواند برای افزایش توانایی های ذهنی و روانی؛ تسهیل آنچه که از آن بعنوان ” حداکثر عملکرد” یاد می کنند، مورد استفاده قرار گیرد. نوروفیدبک به خوبی برای افزایش عملکرد افراد در زمینه ها و رشته های تحصیلی گوناگون، شامل ورزش، موسیقی و حتی افزایش توانایی ها و مهارت های جراحان مورد استفاده قرار می گرفته است. نوروفیدبک می تواند به ما در هدایت  هشیارانه مغز در جهت دستیابی به شرایط مطلوب که در آن افراد مطلوب ترین و بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند، کمک کند.

دستیابی به آرامش ذهنی در روش آلفا-تتا در زمینه های مختلف چون افزایش عملکرد ورزشکاران و موسیقیدانان کاربرد فراون دارد.
دستیابی به آرامش ذهنی در روش آلفا-تتا در زمینه های مختلف چون افزایش عملکرد ورزشکاران و موسیقیدانان کاربرد فراون دارد.

آموزش آلفا-تتا: کاربرد نوروفیدبک درمانی در جهت دستیابی به تمدد اعصاب و عملکرد بهتر

آموزش آلفا-تتا شکلی از نوروفیدبک درمانی است که می تواند توانایی های ذهنی فرد را به حداکثر برساند و هم چنین به تممد اعصاب و کاهش فشارهای روانی او کمک کند. بدین منظور اغلب به جای تصویرهای محرک، از یک محرک و انگیزگر سمعی و وابسته به شنوایی برای پاسخ و واکنش به تغییرات سیگنال های نوار مغزی استفاده می گردد. آموزش آلفا-تتا در جهت افزایش ، بهسازی و افزودن به طول موج های آلفا و تتا هماهنگ می شود. در این شرایط، ذهن در حالت خلسه و خوابواره فرو می رود و فرد به یک آرامش ذهنی دست پیدا می کند، که به آن تلاقی امواج آلفا و تتا میگویند. به طور ذهنی این فرآیند مشابه گذار از حالت بیداری به خواب است. در این حالت آرامش ذهنی، خاطرات و احساسات سرکوب شده و نیز نگرانی های گذشته دوباره رو می آیند و برای پزشک و شخص بیمار فرصتی ایجاد می شود تا آنها را مورد ملاحظه قرار دهند و در جهت رفع آنها بکوشند. براساس گزارشات، در طول دوره آموزشی آلفا-تتا بسیاری از بیماران دچار تقییرات درونی قابل توجهی شدند. در واقع، پروتکل نوروفیدبک آلفا-تتا مشابه روش های هیپنوتیزم و روش های سنتی با تاریخچه طولانی است که در مذهب زن بودا، تائوئیسم و دیگر سیستم های مذهبی-فلسفی جهان یافت می شود. دستیابی به آرامش ذهنی در روش آلفا-تتا در زمینه های مختلف چون افزایش عملکرد ورزشکاران و موسیقیدانان کاربرد فراون دارد.

آموزش آلفا-تتا شکلی از نوروفیدبک درمانی است که می تواند توانایی های ذهنی فرد را به حداکثر برساند و هم چنین به تممد اعصاب و کاهش فشارهای روانی او کمک کند.
آموزش آلفا-تتا شکلی از نوروفیدبک درمانی است که می تواند توانایی های ذهنی فرد را به حداکثر برساند و هم چنین به تممد اعصاب و کاهش فشارهای روانی او کمک کند.

فواید و برنامه های کاربردی تمرینات نوروفیدبک آفا-تتا:

  • افزایش قدرت تحمل و استقامت ورزشکاران. در این روش به ورزشکار کمک می شود تا به پیش از انجام مسابقات هرگونه افکار منفی چون ترس از شکست، خاطرات ناخوشایند شکست های پیشین، ترس از آسیب دیدن را از ذهن خود دور کند و به یک آرامش ذهنی دست پیدا کند تا بتواند حداکثر عملکرد را در کار خود داشته باشد.
  • کمک به اجرای هر چه بهتر نوازندگان و موسیقیدانان؛
  • کمک به جراحان در انجام عمل های جراحی حساس و ظریف؛ مطالعات نشان می دهد که با استفاده از این روش زمانی که به عمل های ریز جراحی اختصاص داده میشد تا 26 درصد کاهش یافت.
  • کمک به کاهش استرس های شغلی و افزایش عملکرد آنان

تمرینات آلفا-تتا موجب افزایش تمرکز و توجه افراد می شود، ذهن آنها را از نگرانی و عوامل استرس زا خالی می کند و  به آنها کمک می کند تا عملکرد بهتری را از خود نشان دهند.

braincore brain computer logo

مانند دیگر کاربردهای نوروفیدبک درمانی، انجام تمرینات آلفا-تتا برای افزایش و بهبود عملکرد افراد به طور کلی با جلسات برق نگاری کمی و سنجش پذیر مغز و همچنین تست سرعت عملکرد، سرعت واکنش و تکرار اشتباهات و …آغاز می شود. فرآیند درمان در طول چندین هفته و جلسات 45 دقیقه ای صورت می گیرد. در این شرایط، مسئول انجام نوروفیدبک، افکار مثبت را به امواج مغزی تلقین می کند و تمام مواردی را که باعث کاهش عملکرد فرد می شود، اصلاح می کند. نوروفیدبک به شخص می کند تا تمام پتانسیل خود را برای انجام کارهای خلاقانه، ذهنی و فیزیکی بکار گیرد.

منبع:

http://braincoretherapy.com

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *