تناسب اندام برای کودکان و نوجوانان

ورزش 1

 

هیچ وقت برای تشویق کودکان به انجام فعالیت های بدنی و ورزش زود نیست،پزشکان می گویند : شرکت در فعالیت های مختلف بدنی می تواند در توسعه مهارتهای حرکتی و عضلانی موثر باشد.

در راهنمای فعالیت های بدنی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا ،حداقل یک ساعت ورزش را برای کودکان توصیه کرده است.

 

در اینجا برخی از دستورالعمل ها آورده شده و به شما کمک کند تا فعالیت های تناسب اندام متناسب با سن را برای فرزندان  خود انتخاب کنید:

 

سن 5 سال  و جوانتر

در سنین پیش دبستانی می توانند در تیم های ورزشی مانند فوتبال، بسکتبال شرکت کنند  تا بتوانند انتظارات واقع بینانه خودشان از یک گروه را توسعه داده و بازی کنند.

هر ورزشی در این سن باید جنبه بازی داشته باشد نه جنبه رقابتی ،اکثر کودکان 5 ساله هماهنگی های لازم حرکتی را ندارند و در بازیهای گروهی کم کم این مهارتها را می توانند کسب کنند.

در سنین پیش دبستانی کودکان عاشق آب و آب بازی هستند، خیلی خوب است که کودکان این سنین را ، با استخر وشنا آشنا کنید ، در ابتدا بهتر است والدین کودکان را در گروه های عمومی اموزش شنا ثبت نام کنند که در ابتدا دمیدن در حباب را فرا گیرند و بعد به آموزش اصول شنا در این سنین پرداخته شود.

 

ورزش 2

 

سنین 6 تا 8 سال

کودکان در این سن به اندازه کافی دویدن دنبال یک توپ و بازی های بیس بال را فرا گرفته و مهارتش را کسب کرده اند ، آنها همچنین می توانند ژیمناستیک و دوچرخه سواری را فرا گیرند .

 

سنین 9 تا 11سال

هماهنگی چشم و دست در این مرحله با مهارت خیلی خوبی انجام میشود و کودکان قادر هستند با دقت توپ تنیس یا بیس بال را پرتاب کرده و به هدف برسانند.

در این مرحله می توانید حس رقابت را تشویق کنید اما نباید تمرکز تان بر روی برنده شدن فرزندتان باشد .

 

سنین 12 تا 14 سال

کودکان و نوجوانان ممکن است در این سنین به ساختار ورزش های سازمان یافته علاقه پیدا کنند ،آنها ممکن است مایل به تمرکز بر روی تمرینات تقویت یا عضله سازی باشند مگر در مواردی که کودک شما وارد دوران بلوغ شده باشد و از بلند کردن وزنه های سنگین دلسرد شود. در این مرحله تشویق گزینه های سالم می تواند آنها را علاقمند کند.

این مرحله یک پرش و جهش از مرحله کودکی به سمت نوجوانی است ودر سن بلوغ هستند باید مراقبت نوع ورزش هایی که انجام میدهند باشید زیرا یک حرکت نادرست ورزشی و خارج از توانشان ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به انها وارد کند.

 

سن 15 سال و بالاتر

هنگامی که نوجوان رفته رفته سن بلوغ را ترک گفت آماده میشود تا وزنه بزند و شکست عضلات کمتر اتفاق می افتد و می تواند زیر نظر یک متخصص به ورزش مورد علاقه خود ترغیب شود.

 

کودکان به طور طبیعی فعال هستند و با تشویق و راهنمایی  می توانند ورزش و داشتن تناسب اندام را به عنوان عادات پایدار زندگی داشته باشند.

 

منبع:

www.healthline.com/health/fitness-exercise-for-kid

 

مریم عبداللهی

مریم عبداللهی ، روانشناس و نوروتراپیست

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *