تازه ترین اخبار در مورد نوشیدن شیر

شیر
 
زیاد نوشیدن شیر ممکن است خطر شکستگی، مرگ و میر کلی در هر دو جنس را افزایش دهد
 
 
یک رژیم غذایی غنی از لبنیات بخصوص شیر، احتمال شکستگی را کاهش میدهد. با این حال، یک مطالعه جدید منتشر شده BMJ  نشان می دهد که مصرف زیاد شیر با شکستگی بیشتر در معرض خطر و میزان بالاتر مرگ و میر در مردان و زنان در ارتباط است.
 
 
این مطالعه ادعا می کند که مصرف سه یا بیشتر لیوان شیر در روز می تواند میزان شکستگی را افزایش دهد.
شیر حاوی 18 از 22 مواد مغذی ضروری است،  رابطه بین کلسیم و ویتامین D در شیر و اهمیت آنها در حفظ سلامت استخوان مدت طولانی است که در آموزش و پرورش و تغذیه ترویج یافته است.
 
 
وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) توصیه  میکند که  مصرف روزانه 3 فنجان لبنیات برای حمایت از سلامتی و بهبود توده استخوانی  میتواند مفید باشد مخصوصا برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند.
 
 
بسیاری از مزایای دیگر شیر عبارتند از  از :
 
 
  • حفظ فشار خون
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2
  • حفاظت از سرطان روده بزرگ
  • ارائه پروتئین طبیعی با کیفیت بالا برای توده عضلانی
 
محققان این فرضیه عنوان کرده اند که  مصرف بالای شیر ممکن است، در واقع، افزایش استرس اکسیداتیو را به همراه داشته باشد که  خطر  مرگ و میر و شکستگی استخوان را افزایش دهد.
 
 
شواهد تجربی در گونه های مختلف حیوانات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض مزمن ویتامین  D-گالاکتوز باعث مختل شدن سلامتی میشود ،به عنوان یک منبع  پیری و طول عمر کوتاه است.
 
 
برای آزمایش این فرضیه، محققان از دو گروه های مرد و زن در یک جامعه به تجزیه و تحلیل ارتباط مصرف شیر و میزان مرگ و میر و شکستگی پرداختند.
 
 
 این مطالعه بر روی 61433  تعداد زن سوئدی ، در  سال 1987-1990 بر روی سنین 39 -74 ساله و بر گروهی از مردان سوئدی با تعداد  45339 بر روی سنین 45 تا 79 ساله انجام شد.
 
 
 شرکت کنندگان به طور متوسط ​​مصرف خود را از 96 غذاهای رایج و نوشیدنی از جمله  :شیر، شیر تخمیر شده، ماست و پنیر گزارش کردند. اطلاعات در مورد  شیوه زندگی ، وزن و قد جمع آوری شد ه و عوامل مربوط به سطح تحصیلات و وضعیت تأهل نیز در نظر گرفته شد. 
 
 
سه یا بیشتر لیوان شیر در روز می تواند به افزایش خطر مرگ منجر شود
 
 
تحقیقات نشان می دهد مصرف شیر در هر دو جنس با کاهش خطر شکستگی همراه نیست و ممکن است با نرخ بالاتر مرگ مرتبط باشد. همچنین ممکن است ارتباط بین لاکتوز و گالاکتوز محتوای شیر و ریسک خطر که هنوز علتش مشخص نیست منجر به مرگ شود.
 
 
 
منبع:
 
medicalnewstoday

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *