بیوفیدبک، روش درمانی رایج

درمان با بیوفیدبک

بیوفیدبک سابقا به عنوان یک روش درمانی جایگزین در نظر گرفته می شد – روشی که می تواند کمک کند، اما به عنوان یک روش درمانی کامل و مشروع مورد استفاده قرار نمی گرفت. اما اکنون اینطور نیست.

سربازان امریکایی پس از بازگشت از جنگ از روش بیوفیدبک استفاده می کنند تا اضطراب های پس از صانحه مقابله کنند. افرادی که از دردهای مزمن رنج می برند، اعلب با استفاده از بیوفیدبک کاهش درد را تجربه می کنند. حتی ورزشکاران از بیوفیدبک استفاده می کنند تا کنترل بهتری نسبت به بدن خود داشته باشند. طی گذشت سال ها استفاده از این روش، بیوفیدبک به عنوان یک روش درمانی اصلی مورد استفاده قرار می گیرد.

در روش درمانی بیوفیدبک حسگرهایی به فرد بیمار متصل می شوند که می توانند خوانش واقعی از فرایندهای داخلی بدن ارائه دهند، فرایندهایی مانند تنش عضلانی، فشار خون بالا، ضربان قلب، درجه حرارت پوست و فعالیت های امواج مغزی. سپس به بیمار آموزش داده می شود تا نسبت به این فرایندها کنترل بیشتری داشته باشد و به اهداف سلامت جسمی خود برسد.

کارمن روسونیلو در این باره می گوید: در این روش از کامپیوتر برای گوش دادن به بدن استفاده می شود و سپس این اطلاعات اجرا شده و بیمار با استفاده از اراده خود می تواند آنها را تغییر دهد. این روش مانند یک ورزش درونی انجام می شود، مشابه ورزش هایی که در باشگاه انجام می شوند. البته این ورزش به جای عضلات در سر انجام می شود.

در حال حاضر دانشجویان دانشگاه ایالتی آیووا برای مقابله با اضطراب به مرکز بیوفیدبک دسترسی دارند. این دانشجویان می توانند در یک اتاق ساکت و تاریک نشسته اند، در حالیکه حسگرهایی به نوک انگشتان آنها متصل شده تا ضربان قلب و میزان رسانایی پوست آنها اندازه گیری شود. این افراد روش های تمدد اعصاب را تمرین می کنند و در همان حال چگونگی واکنش بدن در مقابل این تکنیک ها برایشان به نمایش گذاشته می شود. به این ترتیب می توانند درک کنند که کدام تکنیک ها منجر به آرامش واقعی می شود.

زمانی که کاربران بیوفیدبک دریابند که کدام روش برای تغییر فرایندهای بدن موثرتر است، می توانند تمرین کنند تا تسلط کافی نسبت به این تکنیک به دست آورند. به عنوان مثال فرد بیمار متوجه می شود که طی 40 ثانیه قادر است ضربان قلب خود را کاهش دهد. پس از آن با مجهز به ابزاری می شوند که می توانند در مواقع نیاز از آنها استفاده کنند.

آرنا می گوید بیوفیدبک برای کمک به افراد مبتلا به دردهای مزمن فوق العاده موثر است. این روش برای انواع دردها، از جمله سردرد، کمردرد یا برخی مشکلات دیگر موثر می باشد. فرد با تسلط به تکنیک های ریلکسیشن و تمدد اعصاب می تواند درد خود را بهبود بخشد.

به عنوان مثال افراد مبتلا به سردردهای تنشی یاد می گیرند که چگونه بدن خود را ریلکس کنند و اضطراب را از بین ببرند. با استفاده از بیوفیدبک سردرد افراد به اندازه 50 تا 60 درصد کاهش می یابد.

بیوفیدبک به کاهش اضطراب نیز کمک می کند. افراد مبتلا به اختلالات اضطراب اغلب دارای سطوح بالایی از تنش عضلانی هستند که با اضطراب ایجاد می شود و در نهایت نیز منجر به اضطراب بیشتر می شود. اما از طریق بیوفیدبک فرد یاد می گیرد تا عضلات خود را شل کرده و این چرخه معیوب را برطرف کند.

گرچه تجهیزات ارزان قیمت بیوفیدبک های خانگی در بازار موجود هستند، اما متخصصین با تجربه در این زمینه کمک بیشتری به شما می کنند. در این روش کمک یک متخصص لازم است که می تواند سیستم عصبی خودکار، اضطراب و تاثیر تمام این موارد بر فیزیولوژی شخص با هم مرتبط سازد. فردی که آگاهی کافی به تمام تجهیزات داشته باشد.جا

انجام روش های بیوفیدبک و نوروفیدبگ در کلیه شعب تهران و کرج و دیگر شهرستان ها تحت نظر متخصصین انجام می گردد.

منبع:

http://news.health.com/2010/02/04/biofeedback-now-seen-as-regular-medicine/

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «بیوفیدبک، روش درمانی رایج»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *