به نظر شما قهوه برای مغز مفید است ؟ – مرکز تخصصی نوروفیدبک

به نظر شما قهوه برای مغز مفید است ؟

 

دانشمندان اکنون ثابت کرده اند که نوشیدن انواع خاصی از قهوه می تواند برای سلامت مغز مفید باشد، اما چگونه این نوشیدنی مردمی عملکرد شناختی را پشتیبانی می کند؟

یک مطالعه جدید، برخی از مکانیزم هایی را که اجازه می دهد قهوه برای حفظ آرامش روانی است شناسایی می کند.

 

 

طبق داده های هاروارد T.H. مدرسه بهداشت عمومی چان در بوستون، MA، حدود 54 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده روزانه قهوه می خورند.

مطالعه ای درسال 2016 از دانشگاه اولستر در کلرین انگلستان، در حالی که نوشیدن قهوه میتواند هر دو منافع و خطرات سلامتی را برای فرد به  همراه داشته باشد  نتیجه گرفت که مزایای سلامتی مصرف قهوه نسبتا به وضوح بیشتر از خطرات بالقوه است”.( مرکز تخصصی افزایش عملکرد ذهنی )


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

 

یکی از  مزایای قهوه  این است که از مغز در برابر اختلالات شناختی محافظت میکند و مهارت های تفکر را افزایش دهد.

دکتر دونالد ویور، مدیر کل موسسه مغز کرمبیل، می گوید: “مصرف قهوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون رابطه ای دارد.”

 

او اضافه می کند: ” اما ما می خواستیم تحقیق کنیم که چرا این است ؟ چه ترکیباتی درگیر هستند و چگونه آنها ممکن است کاهش شناختی مرتبط با سن را تحت تاثیر قرار دهد؟ ”

دکتر Weaver و یافته های تیم -در مجله Frontiers in Neuroscience منتشر شده – نشان می دهد که کلید منافع محافظت قهوه از مغز  نه در محتوای کافئین آن، بلکه در وجود ترکیبات آزاد شده در فرآیند دانه های قهوه است.

 

ارائه خدمات تخصصی غیردارویی نوروفیدبک – بیوفیدبک و واقعیت مجازی 

 

محققان شروع به تمرکز بر مجموعه ای از ترکیبات به نام فنیلیندانس ( phenylindanes) که در طول فرایند  قهوه و قهوه تلخ آن را تشکیل می دهند کردند.

این فنیلینانها که به نظر می رسد از آمیزش تئو و بتا آمیلوئید جلوگیری می کند. این پروتئین های سمی است که بیش از حد در مغز عامل اصلی در شرایط نورولوژیک مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون است می باشند.

دکتر Weaver اذعان دارد:” بنابراين فنيليندن ها مهارکننده دوگانه هستند. خیلی جالب بود، ما این انتظار را نداشتیم”.

به نظر می رسد که یک زمان پخت طولانی باعث می شود دانه های قهوه فینیلیندان بیشتری تولید کنند. این نشان می دهد که قهوه تیره – به طور منظم یا کافئین – دارای قوی ترین اثر محافظتی در مغز است.

دکتر Mancini می گوید: “این اولین بار است که هر کسی بررسی می کند که چگونه فنیلینندان با پروتئین هایی که آلزایمر و پارکینسون دارند، ارتباط برقرار می کنند.”

در آینده، محققان با هدف بررسی دقیق تر خواص فنيلینان ها و تأثیر آنها بر بدن بعد از مصرف ، تلاش می کنند.

دکتر گومز می افزاید: «گام بعدی بررسی این ترکیبات مفید است و اینکه آیا آنها توانایی ورود به جریان خون یا عبور از مانع خون مغزی را دارند .

 

برای محققان، یکی دیگر از جنبه های هیجان انگیز این کشف این است که این ترکیبات قهوه طبیعی هستند و نیازی به سنتز در آزمایشگاه نیستند، که باعث می شود آنها تولید کمتری داشته باشند.

 

منبع 

 

  • مریم عبداللهی 
  • روانشناس و نوروتراپیست

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «به نظر شما قهوه برای مغز مفید است ؟ – مرکز تخصصی نوروفیدبک»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *