بدترین روش درمان افسردگی چیست ؟

افسردگی

بسیاری از افراد هنگام ناراحتی و افسردگی به جای انکه مسئله را به صورت ریشه ای حل نمایند ,از روش های موقتی و اشتباه استفاده میکنند که در نهایت وضعیت انها را وخیم تر میسازد .

ایا تا به حال سعی کرده اید که در هنگام ناراحتی بخوابید و یا بیشتر بخورید ؟

استفاده از نوشیدنی های زیان بار  ,خواب بیش از اندازه و یا خوردن بیش از اندازه میتوانند به طور موقت حس افسردگی را از بین ببرند و به همین دلیل است که این روشی سریع و کاربردی برای بسیاری از افراد است ولی متاسفانه موقت است و بهتر است که فرد به دنبال دلیل افسردگی خود بگردد و ان را بیابد .

در واقع به کار گیری روش های موقت برای رفع افسردگی خود از علائم اولیه ابتلا به افسردگی است .

حتی بسیاری از افراد در هنگام افسردگی به سیگار روی می اورند و هیچ گاه دلیل ان را نمیفهمند مگر زمانی که به طور اجمالی زندگی و نحوه مصرف خود را ارزیابی نمایند .

به طور متوسط یک سوم از افراد مبتلا به افسردگی ,سابقه سو مصرف موادی مانند سیگار و یا نوشیدنی های زیان بار را  دارند .در نهایت روی اوردن به این روش ها نمیتواند افسردگی شما را به صورت موثری  از بین ببرد .بر عکس اوضاع شما را وخیم تر میسازد و توانایی تصمیم گیری را از شما سلب میکند .

در صورتی که فردی در هنگام افسردگی از دارو های زیان بار استفاده نماید ,روند درمانی وی دشوار تر میشود

تعدادی از افراد رفتارهای زیان بار را به شکل اعمالی معمولی و بی خطر اغاز میکنند و پس از مدتی به این رفتار معتاد میشوند ولی از انجایی که افسردگی با این روش ها درمان نمیشود ,علائم بدتر هم میشوند .

بدترین روش های درمان افسردگی کدامند ؟

  • استعمال مواد مخدر :این مواد نه تنها اعتیاد اور میباشند بلکه پس از مدتی حالتهای ناراحتی و افسردگی در فرد را بیشتر می نمایند و حتی عوارضی همانند حی گناه و شرم و کاهش اعتماد بنفس را هم به دنبال دارند .
  • استفاده از دارو های مسکن :بنا بر تحقیقات انجام شده استفاده از مسکن ها در افراد مبتلا به افسردگی در حال افزایش است و البته این دارو ها اعتیاد اور نیز میباشند . در صورتی که شما از مسکن ها برای بهبود وضعیت فیزیکی و روحی خود استفاده میکنید باید بدانید که این دارو وضعیت روحی شما را وخیم تر میسازد .
  • مواد غذایی خوش طعم :بسیاری از افرادی که مبتلا به افسردگی میباشند ,در طی روز دونات و یا موادشیرین مصرف میکنند و در نهایت هم چاق میشوند و از سویی دیگر این چاقی وضعیت روحی انها را وخیم تر میسازد .پس شاید شما با اتخاذ این روش به طور ناخواسته افسردگی خود را بدتر کنید .
  • خرید کردن :بله این مورد عادت بسیاری از خانمها میباشد و در صورتی که شما به مشکل مالی دچار نشوید میتواند به نسبت دیگر موارد راه حل بهتری باشد .افراد افسرده با خرید به صورت موقتی احساس شادی میکنند .
  • خود زنی :شاید این روش بسیار عجیب به نظر بیاید ولی تعدادی از افراد در هنگام ناراحتی به خود اسیب میرسانند مثلا پوست خود را میبذند و یا خود را گاز میگیرند و بدین وسیله خود را تخلیه میکنند .
  • خوابیدن :افسردگی میتواند عادتهای خواب شما به طور کلی متحول نماید . در صورتی شکه شما میخواهید امروز و فردا و پس فردا در رختخواب بمانید به جای انکه با زندگی خود کنار بیایید ,مبتلا به افسردگی میباشید .میتوایند به طور موقت به خواب پناه ببرید ولی در نهایت این روش مشکل شما را حل نمیکند .

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «بدترین روش درمان افسردگی چیست ؟»

  1. سلام
    من یک پسر ۲۴ ساله هستم. به دلیل برخی مشکلات شخصیتی و اجتماعی ، الان به جایی رسیدم که دارای اضطراب بسیار شدید ، ترس اجتماعی، افسردگی و اختلالات دیگری مثل وسواس فکری هستم. این مشکلات باعث شده که نتونم درس بخونم. به هیچ وجه نمیتونم تمرکز کنم. اما مشکل من این است که در این شرایط پدر و مادر درست با من برخورد نمی کنن. من برایشان تا حدی مشکلات رو توضیح دادم. البته غیر از موارد جزیی مثل دوبار اقدام به خودکشی. چون میدونم دیگه نمیذارن برم دانشگاه. اما از اینکه من پیش روانشناس می رفتم و این مشکلات رو دارم خبر دارن.
    اما الان با همه ی این تفاسیر، به من میگن تو ما رو مسخره کردی، نمی خوای درس بخونی ،ما هم فقط پول خرج تو می کنیم.
    منم تصمیم گرفتم ازشون جدا بشم. و در شهر دانشگاهی خود بمونم و کار کنم و اگه شد درسم بخونم.
    نظر شما چیه؟ میشه کمک کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای خانم دکتر محمدی یا دکتر شیرالی بهتر است نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *