ارتباط درست با نوجوانان امروزی

برخورد درست والدین با نوجوانان

افسردگی و اضطراب نوجوانمان را چطور متوجه بشیم؟

ارتباط درست با نوجوانان امروزی …در روزگار کنونی کمتر خانواده‌ای را میتوان یافت که نوجوان یا برنا داشته باشد و از درگیری با او شکوه نکند و شاید هم نتوان معلم یا استادی یافت که از بی دقتی، سهل انگاری و .. این ۲ گروه در تحصیل و حتی زندگی، گله مند نباشد.

با یک تحقیق کوتاه روان شناسی، روشن میشود که انسان‌ها، در این وهله از زندگی (نوجوانی)، نیازهای خاصی دارند که شاید همین نیازهای ویژه (خاص) و یا تغییر و تحولات نوجوانی است که آن‌ها را به این طرف (سمت) سوق داده و سبب میشود که بزرگترها تصور کنند فرزندشان بسیار دردسر ساز و جسور شده و جلوی آنها می‌ایستد چنانچه فرزند نوجوان داشته باشید و یا دست کم شغل و کارتان به شکلی باشد که با این رده سنی در تماس باشید، پسندیده میدانید که وارد صحبت شدن با تازه جوانان یک چالش بزرگ برای پدر و مادر و بزرگ ترهای آنان است.

آنان به طور هوشمندانه‌ای میتوانند از نصحیت کردن و توصیه‌های انضباطی شما سرباز زنند و یا موضوع بحث را تعویض کرده و یا حتی بحث را خاتمه دهند.

[divider]

این یادداشت به شما خواهد آموخت که چگونه با نوجوانی که در شرایط ناپسند قرار دارد، رابطه برقرار کنیم:

1)با تازه جوانان زمانی وارد گفتگو شوید که آنها آمادگی واجب و ضروری را دارند

 

زمانیکه نوجوان شما یک دردسر بزرگ را شکل گیری میکند، احتمالاً برای سرپوش گذاشتن و یا توجیه رفتار خود آغاز به پرحرفی و سردادن سخنرانی میکند در این لحظه ضروری است به فرزندتان بیان کنید «لازم است در این زمینه با هم صحبت کنیم» این مبادرت (اقدام) سبب ساکت شدن فرزندتان و پیشگیری از صحبت و توجیه بیشتر میشود .

ضمنا شما از این طریق میتوانید یک رابطه اثربخش با نوجوانتان برقرار کنید تا هم به مسئله پیش آمده رسیدگی شود و هم مانع از رنجش نوجوانتان خواهید شد.

ضمنا شرایطی را مهیا آورید که نوجوانتان به این جمع بندی برسد که منظور شما صحبت کردن در این زمینه ویژه (خاص) و رفع مشکل است و قصد آن را ندارید که او را متهم یا بازخواست کنید.

چنانچه فرزند نوجوان داشته باشید و یا دست کم شغل و کارتان به شکلی باشد که با این رده سنی در تماس باشید، پسندیده میدانید که وارد صحبت شدن با تازه جوانان یک چالش بزرگ برای پدر و مادر و بزرگ ترهای آنان است.

2) در مقابل خواسته‌های اشتباه نوجوانتان پایداری کنید

درست است که ما کودکان خود را بسیار دوست داریم و بهترین‌ها را برای آنها می‌خواهم اما با اینحال ضروری است که در بعضی موقعیت‌ها با خواسته‌های ناپسند و یا افراطی آنها مخالفت کنیمالبته بایست گفت موقعیت‌ها تازه جوانان در مقابل مخالفت پدر و مادر خود پایداری انجام می‌دهند چرا که احساس میکنند با این کار، استقلال آنها حفظ میشود.
ولی دقت داشته باشید که چنانچه مکالمات و رابطه شما با فرزندتان با لیستی از بایدها و نبایدها شروع نگردد، آنها اندکی بیشتر به صحبت‌های شما گوش می‌دهند.


3)از نوجوان خود نظرخواهی کنید

همه انسان‌ها دوست دارند که احساس بها (ارزش) کنند و مسلماً تازه جوانان نیز از این قاعده مستثنی نیستندچنانچه در زندگی فامیلی خود با یک چالش مواجه شده اید و یا در زمینه خرید لوازم خانه گرفتار سردرگمی هستید و یا حتی می‌خواهید برای شما جامه (لباس) آماده کنید. و غیره حتماً از نظر کودکتان در این مورد مطلع شوید و به دیدگاه او هم دقت داشته باشید.مضاف بر این تنها شنونده نظرات فرزندتان نباشید بلکه از ابراز عقاید مثبت و سازنده آنها استفاده کرده و آنها را به کار گیرید.

گاهی وقتها خواهید دید، راه حلی را که کودکتان ارائه می‌دهد، همان راه کاری است که شما هم در ذهن داشته اید بنابراین شما از این طریق هم مطابق تمایل شما رفتار کرده اید و هم به نظرات نوجوان خود بها (ارزش) داده اید.

4)زمانیکه نصحیت می کنید، موافقت او را جلب کنید

البته این اصل در زمینه پیشنهاد (توصیه) هایی که زندگی شان را تحت اثر قرار میدهد، صدق نمی‌کندولی در حالتی که پیشنهادی که میخواهید به او بدهید، زندگی او را بسیار تحت الشعاع قرار میدهد، بنابر این تلاش کنید طوری نظر او را جلب کنید تا در مقابل شما پایداری نکند، چون همه این اقدامات برای خوشبختی و سعادت آنهاست.
با جلب موافقت آنها، – علی الخصوص چنانچه بار اولی است که از این ترفند استفاده می‌کنید- به طور قطع دقت او را به خود جلب کرده و آنها خواهند فهمید که برای او احترام قائلید.
تازه جوانان به طور هوشمندانه‌ای میتوانند از نصحیت کردن و توصیه‌های انضباطی شما سرباز زنند و یا موضوع بحث را تعویض کرده و یا حتی بحث را خاتمه دهند.
ولی در حالتی که توصیه شما را نپذیرفت، در برابر از وی بخواهید که در کمترین حالت در این عرصه با شما همفکری کندهدف نهایی همفکری و همراهی نوجوانتان است پس اصلاً اهمیتی ندارد که چه کسی توصیه نیکوتری می‌دهد.
در واقع چنانچه این راهکار توسط خود آنها ارائه شود، پیگیری آنها بیشتری خواهد شد.آدم گرایش خیلی (زیادی) بدان دارد آنچه را که می‌شنوند انجام دهند، نه آنچه را که سایرین به آنها دیکته می‌کنند.


5)به آنها نمایش دهید که او را به خاطر خودش دوست دارید

سنین نوجوانی لبریز از پستی و بلندی‌ها، پریشانی‌ها و حتی ناامیدی‌ها استلذا پسندیده‌تر است در رابطه خود با نوجوانتان چنان محیط امن و مطمئنی را مهیا آورید که نوجوانتان همواره احساس کند میتواند بر مدد (کمک) و پشتیبانی شما حساب باز کند.
برای وصول به این وهله عشق خود را به فرزندتان متوقف نکرده و علاقه تان را نسبت به آنها پنهان نسازید به وی بگوئید که دوستش دارید و نگران او هستید.
ارائه خدمات تخصصی مشاوره نوجوان توسط متخصصین روانشناس آلومینا (جایروس )

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *