ارتباط بین طاسی و سرطان پروستات در مردان

طاسی و پروستات

مطالعات انجام شده بارها خطر ابتلا به سرطان پروستات را با الگوی طاسی مردانه مرتبط دانسته اند. به نوعی ارتباط بین این دو به خاطر هورمون آندروژن منطقی به نظر می رسد، زیرا این هورمون در ریزش مو بروز سرطان پروستات نقش مهمی دارد. به علاوه هر دو شرایط تا حدی ارثی هستند.

با این حال عوامل تشدید کننده در مورد بیماری سرطان پروستات عبارتند از افزایش سن، نژاد سیاه پوست، سابقه خانوادگی و ژنتیک مانند ژن BRCA.

تحقیقات جدید این سوال را مطرح می کنند که آیا طاسی هم می تواند از عوامل تشدید کننده سرطان پروستات باشد. برای اولین بار محققان دریافته اند که این عامل با خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات گره خورده است.

طبق تحلیل های انجام شده در یک مطالعه در ایالات متحده، خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان طاس 1.5 برابر دیگران می باشد.

محققان اطلاعات مربوط به 4316 مرد را از سال 1971 تا 1974 و بین سنین 25 تا 74 سال مورد بررسی قرار دادند. تا به امروز 3284 مرگ و میر وجود داشته که 107 مورد آن ناشی از سرطان پروستات بوده است. محققان دریافتند که خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات در افراد مبتلا به طاسی، 56 درصد بیشتر از دیگران بوده است. در مردان مبتلا به ریزش خفیف مو، خطر ابتلا 83 درصد بالاتر بوده است.

با وجود این یافته ها، طاسی یک عامل خطر ویژه برای سرطان پروستات محسوب نمی شود. اما قابل تصور است که در آینده الگوها و درجه طاسی مردان، نقش کوچکی در برآورد خطر ابتلا به سرطان پروستات بازی کند.

برخی محققان دیگر با وجود عامل خطر موافقند، اما معتقدند نسبت آن بسیار کم است. به عبارت دیگر ارتباط بین طاسی و سرطان پروستات بسیار پایین تر از ارتباط بین مرگ ناشی از سرطان ریه و سیگار کشیدن است. آنها معتقدند تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است. لازم است ارتباط بین سرطان پروستات و الگوهای طاسی و همچنین سن بروز طاسی مورد بررسی قرار گیرند.

نگارنده: سمیه محمدی

تیم فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *