آیا فکر کرده اید که فقر در دوران کودکی چه تاثیراتی میتواند داشته باشد ؟

آیا فکر کردید که فقر در دوران کودکی چه تاثیراتی میتواند داشته باشد ؟

 

SEPTEMBER 26, 2018

 

طبق یک مطالعه منتشر شده که در سپتامبر 2018 منتشر شده است  کودکانی که در فقر رشد می کنند یا افرادی که به طور غیرقانونی از لحاظ اجتماعی و اقتصادی در معرض خطر هستند، ممکن است در سن پایین تر از سایر آزمون های مهارت های شناختی کمتر از دیگران باشند.

مهارت های شناختی شامل تفکر، یادگیری، استدلال، یادآوری و حل مسئله است.

پلا کرماکووا، دکترای موسسه ملی بهداشت روان در کلکان، جمهوری چک، گفت: ” مغز همانند بدن، دارای سن است، اما برای بعضی ازافراد ممکن است این سن سریعتر از دیگران باشد”.

شواهد روزافزون شواهد نشان می دهد که پیری مغز ممکن است طی یک عمر با ریشه هایی در کودکی درارتباط باشد .

این مطالعه  تعداد بسیار زیادی از افراد در زمینه ها  و مکان های مختلف جغرافیایی را در بر میگیرد  و نتیجه نشان داد  که مضرات اجتماعی و اقتصادی در دوران کودکی ممکن است تاثیر منفی بر مهارت های شناختی داشته باشد. ”

 

برای مطالعه، محققان داده های مربوط به 20 نفر از 16 کشور اروپایی  که مجموعا 244 نفر هستند را که بخشی از یک مطالعه بزرگتر به نام Survey on Health، Aging and Retirement در اروپا بودند، بررسی کردند. میانگین سن شرکت کنندگان انتخاب شده برای این مطالعه 71 در شروع مطالعه بود. شرکت کنندگان به طور متوسط ​​یکبار در ابتدا و سپس پنج سال بعد مورد آزمایش قرار گرفتند.

 

برای تعیین مهارت های شناختی، شرکت کنندگان تست هایی را که مهارت های کلامی و حافظه را اندازه می گرفت مانند توانایی نام حیوانات، یادگیری کلمات جدید و  تاخیر در یادآوری، داده شد.

 

برای تعیین سختی های اجتماعی-اقتصادی در دوران کودکی، شرکت کنندگان از خانواده های خود در سن 10 سالگی با استفاده از روش شناخته شده به عنوان «تقویم زندگی»، یک روش برای بهبود دقت اطلاعات یادآوری مورد سوال قرار گرفتند.

پرسش ها شامل تعداد اتاق ها، تعداد افرادی که در خانه زندگی می کنند و تعدادی از کتاب ها در خانه بود.

محققان نسبت تعداد افراد در خانه به تعداد اتاق ها را محاسبه کرده و افرادی را که بیشترین نسبت را دارند و بیشترین تعداد کتاب را در نظر گرفته اند به عنوان افرادی که مشکلات اجتماعی اقتصادی را تجربه کرده اند، محاسبه می کنند.

پس از بررسی این داده ها، محققان اعلام کردند که 4 درصد کل گروه یا 844 نفر در دوران کودکی با مشکلات اجتماعی و اقتصادی مواجه شده اند.

 

محققان دریافتند که افرادی که از لحاظ اجتماعی و اقتصادی محروم بودند، در آزمونهای شناختی نمره پایین گرفتند. علاوه بر این، آنها نیز تحصیلات کمتری داشتند، به میزان کمتری مشغول به کار بودند و کمتر در خانه مشارکت داشتند. آنها همچنین در علائم افسردگی بالاتر بودند، از لحاظ جسمی کمتر و به طور کلی از سلامت کمتری برخوردار بودند.

محققان برای همه ی شرکت کنندگان، نمرات آزمون شناختی را در ابتدای مطالعه از 2.39 به 3.45 در نظر گرفتند. این اعداد نشان دهنده مجموع نمرات استاندارد استاندارد شده z از هر آزمون شناختی است و نشان می دهد که چگونه شرکت کنندگان  شناخت خوبی دارند. نمرات منفی نشان دهنده سطح پایین عملکرد  شناختی است.

 

محققان پس از تنظیم سن، محل سکونت و موقعیت جغرافیایی، دریافتند کسانی که مشکلات سخت اقتصادی اجتماعی را در دوران کودکی تجربه کرده اند، در آزمون های شناختی  نسبت به بقیه گروه ها، به طور میانگین 27 امتیاز کمتر  و نمره پایین تری در آزمون های شناختی دریافت کرده بودند.

حتی پس از در نظر گرفتن تفاوت در عوامل اجتماعی و بالینی مانند تحصیل، اشتغال، افسردگی، شاخص توده بدنی، فعالیت بدنی و بیماری های قلبی عروقی، آنها هنوز ​​به طور متوسط ​​15 امتیاز کمتر گرفتند.

در حالی که محققان  هیچ ارتباطی بین سختی های اجتماعی-اقتصادی در دوران کودکی و کاهش مهارت های ذهنی در طول زمان نیافتند.

 

 

وی بیان کرد : “در حالیکه تحقیق ما مشاهداتی است و علت و معلومات قابل تعیین نیست، این بزرگترین گروه افرادی است که تاکنون در این موضوع مورد مطالعه قرار گرفته اند، مطالعه ما نشان می دهد که محیطی که در آن رشد کردیم و سطح مهارت های شناختی ما تنها تا حدی با آموزش، افسردگی یا عوامل مختلف سبک زندگی مرتبط است .

ما بر این باوریم که تمرکز بر استراتژی هایی که برای حفاظت از سلامت شناختی حفاظت می شود باید در دوران کودکی تغییر یابد، با توجه به اینکه بچه ها در مواجهه با چالش های اجتماعی و اقتصادی باید با منابع بیشتری برای مقابله با معایب مواجه شوند. ”

محدودیت مطالعه این است که شرکت کنندگان باید اطلاعات را از دوران کودکی فراخوانی کنند و خاطرات ممکن است همیشه دقیق نباشد. همچنین کسانی که در دوران کودکی با سختی مواجه هستند نیز با خطر بیشتری از مرگ مواجه هستند، بنابراین ممکن است افراد سالمتر در این مطالعه بیش از حد حضور داشته باشند.

 

منبع

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «آیا فکر کرده اید که فقر در دوران کودکی چه تاثیراتی میتواند داشته باشد ؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *