آموزش تصویری حرکات ورزشی

تمارین ورزشی

آیا تمرین های ورزشی شما واقعا مناسب است؟  

انجام درست تمارین ورزشی در به نتیجه رسیدن تمارین تان بسیار مهم است. شما اگر تمارین ورزشی درست را بلد باشید میتوانید آن ها را چه در خانه و چه در باشگاه انجام دهید. اگر شما هنوز انگیزه کافی برای ورزش ندارید می توانید از باشگاه شروع کنید تا زیرنظر یک مربی تمرینات را آغاز کنید.

پیاده روی

پیاده روی:

چرا همیشه پیاده روی عنوان می شود؟ چون این ورزش را همه جا می توانید انجام دهید، چه بر روی تردمیل و چه در خیابان. نکته مهم این است که یک جفت کفش مناسب برای این کار داشته باشید.

از 5 تا 10 دقیقه پیاده روی در روز شروع کنید و در طی 1 یا دو هفته مدت آن را به 30 دقیقه برسانید. قبل از اینکه شروع به راه رفتن روی تپه ها کنید و یا سرعت پیاده روی را افزایش دهید، سعی کنید زمان را به 30 دقیقه برسانید.

فاصله ورزشی

 

فاصله بین ورزش ها را رعایت کنید:

رعایت فاصله به شما اجازه می دهد که به تناسب اندام برسید و کالری بیشتری بسوزانید و زودتر به وزن دلخواه برسید. درواقع نکته اینجاست که به جای ماندن در یک سرعت ثابت شدت تمرین خود را افزایش دهید.

چگونه این کار را انجام دهیم؟ مثلا وقتی که شما در حال رقص،دویدن یا تمرین دیگری هستید، سرعت ورزش تان را برای یک تا دو دقیقه پایین بیاورید. سپس به مدت 2 تا 10 دقیقه استراحت کنید. اینکه دقیقا به چه مقدار ریکاوری نیاز دارید بستگی به خودتان و نظر مربی تان و اینکه چه مقدار آن ورزش را انجام داده اید هم دارد. مربی می تواند دراین رابطه به شما کمک کند.

 چمباتمه با صندلی چمباته

حرکت چمباتمه

چمباته همزمان عضلات مختلفی را به کار می گیرد.

پاهارا به عرض شانه از هم باز کنید، زانوها را خم کنید و گویی که در یک صندلی نشسته اید بالا و پایین بروید(همانند شکل).

 می توانید این تمرین را در ابتدا با صندلی انجام دهید تا مهارت کافی را بدست آورید.

 

لانگس webmd_photo_of_trainer_doing_side_lunge

Lunge:

این حرکت کمک می کند که عضلات اصلی پایین تنه تان به کار بیفتد و همچنین به افزایش تعادل تان نیز کمک می کند.

 این حرکت را در جهت های مختلف انجام دهید.

شنا 

حرکت شنا:

این حرکت در جهت تقویت قفسه سینه، شانه ها و عضله سه سر است.

دستان خود را به عرض شانه باز کنید،انگشتان پایتان را روی زمین بگذارید، و اگر برای شروع خیلی سختتان است، زانوهایتان را هم روی زمین بگذارید. سعی کنید بدنتان همانند شکل در یک خط صاف قرار داشته باشد و آرنج تان را تا جایی خم کنید که تقریبا زمین را لمس کنید.

 

شنای آسان

اگر حرکت شنا برایتان خیلی سخت است می توانید این حرکت را با تکیه دادن خودتان به یک کابینت آشپزخانه انجام دهید. و همین طور که بدنتان آماده تر می شود کم کم به جایی برسید بر روی زمین شنا بزنید.

 

webmd_photo_of_trainer_doing_crunches درازونشست

دراز و نشست

روش اول:

به پشت بخوابید، و پاهای خود را روی زمین بگذارید، سر خود را نیز در حالت استراحت قرار داده و دستتان را همانند شکل پشت سرتان بگذارید. گردن، شانه ها و قسمت بالای کمر را از زمین جدا کنید و این حرکت را تکرار کنید.

 روش دوم: همانند شکل در این روش پاها و زانوهای شما روی زمین قرار ندارد.

 

درازونشست غلط

حرکت اشتباهی که در دراز نشست زیاد صورت میگیرد این است که گردن طوری قرار میگیرد به قفسه سینه چسبیده است و جلوی تنفس صحیح را میگیرد. حفظ فاصله مناسب گردن و قفسه سینه مهم است.

 

بلندکردن وزنه webmd_photo_of_trainer_doing_row_no_weights

بلند کردن وزنه:

این حرکت کمک به تقویت عضلات اصلی کمر و عضله دوسر میکند.

پاها را به عرض شانه باز کنید،زانو را خم کنید و باسن تان را همانند شکل رو به جلو خم کنید.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *