گفتار درمانی در پارکینسون | گفتار درمانی در منزل

گفتار درمانی در پارکینسون|گفتار درمانی در منزل

 

چند تمرین در منزل برای گفتار درمانی در پارکینسون

بیماری پارکینسون یک اختلال عصبی پیشرونده است. این بیماری باعث لرزش و سفتی عضلانی می گردد. مشکلات عضلانی منجر به ضعیف شدن گفتار و مهارت های ارتباطی می گردد.گفتار درمانی در اختلال پارکینسون یکی از راهکارهای درمانی برای بیماران این حوزه می باشد. زیر به چند تمرین جهت کمک به تقویت عضلات اشاره خواهیم داشت:

  • ابتدا یادگیری تکنیک‌های تنفس صحیح است. نفس انرژی است که پشت صدای شماست اگر نفس ضعیف داشته باشید بنابراین به دنبال آن یک صدای ضعیف خواهید داشت. وقتی هوا را به داخل می‌کشید دیافراگم خود ( در زیر ریه‌ها ) را راست کنید. وقتی که در حال صحبت کردن یا گفتن یک صدا هستید یک راه فشار از پایین ( دیافراگم ) است نه از گلویتان. این کار را جلو آینه انجام دهید یا می‌توانید صدای خود را ضبط کنید. 
  • می‌خواهیم شما دهان خود را به خوبی و زیاد باز کنید زیرا به شما کمک می‌کند تا صدایتان بلند باشد و می‌خواهیم تا زمانی که میتوانید  آ را بلند بگویید این یک تقویت کننده بزرگ است. این کار طناب‌های صوتی را مجبور می‌کند در موقعیت آواسازی کنار هم بمانند و آن عضلات کار کنند.
  • تمرین بعدی برای انجام این کار، ما نیز می‌خواهیم که شما را به ۱۰ تا از هر یک بپردازید و این بالاترین و کمترین زیر و بمی است و پس از آن شما به سمت بالا انتقال می‌دهید. تا بالاترین صدای زیر که می‌توانید بروید و سپس شروع کنید به سمت محدوده و انتقال به سمت بمی پایین، دربیماری پارکینسون به دلیل سفتی عضلات دامنه صدای شما شروع به محدود شدن می‌کند و پس از آن شما صدای شما مونوتون ( یکنواخت ) میشود این یک تمرین خوب برای افزایش دامنه صدا هست. 
  • چیزی که بعدا می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که با حجم صوتی کم کیفیت صوتی بالا داشته باشید. اینکه چگونه صدای بلند داشته باشید. بیمارپارکینسون بسیاری از افراد را صدا می‌زند. صدا به نوعی خیلی آرام و پایین است. ابتدا با تکنیک‌های ریلکسیشن ( آرامش ) است که در آن شما خمیازه وانمود می‌کنید و اجازه می‌دهید که آه طبیعی آسان بیرون بیاید. آهی طبیعی که پنج بار تلاش می‌کند. از دیافراگم فشار بگذارید  نفس بیرون بیاید به طور طبیعی برای کاهش فشار در گلویتان. 
  • گام بعدی چیزی است که می‌خواهیم کار روی عبارات هستند که بسیار رسا نیاز دارد که حین این تمرین به یک آینه نگاه کنید. در بیماری پارکینسون عضلات چهره شروع به سفت شدن و همچنین دامنه حرکت عضلات چهره کم می‌شود. شما نمی‌توانید زبان خود را زیاد با چهره تان بیان کنید. چیزهای کوچیکی در چهره تان در ارتباطات مهمند مانند ابروها بالا بردن ابرو‌ها و بالابردن گونه‌ها که اطلاعات بسیار مهمی می‌دهد وقتی که ما این را به خاطر سفتی عضلات چهره نداریم.

    تحت تاثیر می گذارد که نشان می دهد ما چطوری با مردم ارتباط برقرار می‌کنیم و چگونه مردم ما را درک می‌کنند . . طوریکه جلوی آینه ایستاده ایم، یک لیست از کلمات و عبارات بیانی می‌گذاریم. به طور مثال « وای » مثل کسی که برای اولین بار پیش ما برای درمان می‌آید . . خواهد گفت « وای » . . زمانیکه آن‌ها می‌روند می‌گویند « وای » . شما واقعا اغراق آمیز بیان کنید و صدای خود را در یک دامنه وسیعی از زیر و بمی‌ها به کار بگیرید. 

  • اخرین چیزی که می‌خواهیم انجام دهید. تهیه لیستی از از ۱۰ عبارات و جملات که شما هر روزمی گویید. معمولا ساده هستند. هر چیز محاوره مثل « از کمک شما ممنونم » یا می‌توانید. اسامی را وارد کنید. اسامی افرادی که آن‌ها را می‌شناسید و دوستشان دارید. مثل اعضای خانواده تان حالا می‌خواهیم با این ۱۰ عبارت بیان آنها را با به کارگیری استراتژی‌های خوب تمرین کنید . . بنابراین می‌خواهیم شما خوب نفس بکشید تا بلندی صدایتان را پشتیبانی کند. کیفیت خوب صدا با باز کردن دهان است که بیش‌تر از تلفظ دهان شما گسترده باز است میتوانید. این کلمات رو بلندتر بگویید اگر صدا لغزید دوباره به عقب برگردید و تلاش کنید. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تماس با مرکز تخصصی گفتار درمانی و اخذ نوبت اینجا کلیک کنید

 

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «گفتار درمانی در پارکینسون | گفتار درمانی در منزل»

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      سندروم خستگی مزمن یک عارضه پیچیده است که می تواند طیف وسیعی از سیستم ها و عملکردهای بدن را تحت تاثیر قرار دهد. در نتیجه، علائم آن نیز به طور گسترده ای متفاوت هستند. بسیاری از علائم احتمالی سندروم خستگی مزمن شبیه علائم سایر بیماری ها است و این مسئله تشخیص سندروم خستگی مزمن را سخت می کند. این اختلال علائم متعددی دارد مانند: کاهش توانایی، کسالت پس از فعالیت، اختلالات خواب و …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *