چگونه جلوی حسادت را بگیریم؟ بخش دوم

بخش دوم: مقابله با حسادت از درون

بخش دوم این نوشتار شامل چهار قسمت است که با هم مرور می کنیم:

حسادت

گام اول: ساختن اعتماد به نفس:

 حسادت معمولا حاصل ناامنی و کم ارزش دانستن خود است.شما ممکن است که ترس از ترک و یا رد شدن توسط فردی که به شما نزدیک است را داشته باشید و یا هویت خود را در یک رابطه قبلی از دست داده باشید و یا ممکن است همه اینها به خاطر وسواس بیش از حد شما باشد!

یکی از بهترین راه ها برای ساختن اعتماد به نفس، عمل کردن به شکل یک فرد بااعتماد به نفس است. در تصمیم گیری هایتان به خودتان اهمیت دهید و به احساساتتان نیز اهمیت دهید. مردمی که اعتماد به نفس دارند هنگامی که دیگران آنها را به سخره می گیرند خود را سرزنش نمی کنند و میدانند که بعضی از مردم کوته بین هستند و به خاطر حرف های آنها نباید خود را بشکنند. شما باید بدانید که به اندازه کافی خوب هستید و گاهی اوقات اگر خراب کاری می کنید باید به عنوان یک فرصت برای یادگیری چیزهای جدید به آن نگاه کنید.

گام دوم: از مقایسه کردن خود با دیگران اجتناب کنید:

حتی افراد مشهور و زیبا نیز ایراداتی دارند که شما آنها را ندیده اید. معروفیت و یا محبوبیت افراد به خاطر بی عیب و نقص بودن آنها نیست. به جای تمرکز بر کاستی های خود، در مورد ویژگی های مثبت، مهارت ها و صفات شخصیتی خود بیاندیشید و در پی شکوفا کردن آنها باشید.

حسادت

گام سوم: برخلاف یک فرد حسود عمل کنید!

وقتی که در مقابل کسی احساس حسادت به سراغتان می آید برعکس همیشه عمل کنید، و سعی کنید نسبت به فردی که احساس حسادت دارید احساس یک فرد معتمد را داشته باشید. مثلا وقتی که دوستتان می خواهد با کس دیگری اوقاتش را بگذارند به آنها پیشنهاد دیدن یک فیلم و یا رفتن به رستوران را بدهید، و یا وقتی نامزدتان با فرد دیگری که شما از او خوشتان نمی آید در حال صحبت است سعی کنید به صورت دوستانه ای وارد گفتگو شوید. و یا اینکه وقتی فردی می خواهد شغل ایی که شما هم آن را می خواهید را تصاحب کند، به جای اینکه برای تضعیف اش تلاش کنید، به او تبریک بگویید و به او بگویید در راه موفقیت به او کمک خواهید کرد.

گام چهارم: شک را که قسمتی از حسادت است بشناسید!

 حسادت باعث می شود که شما سناریوهای پوچ را در ذهن خود بسازید، در واقع چیزهای بدی که می سازید ممکن است هرگز در واقعیت اتفاق نیفتند. و حتی اگر هم اتفاق بیفتند شما باید قوی باشید و بدانید که از سد مشکلات عبور خواهید کرد و این مسایل موجب نابود شدن شما نخواهد شد و هنوز هم افراد دیگری در زندگی شما وجود دارند.

نامزد شما ممکن است به دوست دختر و یا دوست پسر سابق خود برای ابراز همدردی در زمانی که اتفاق بدی افتاده است زنگ بزند، این مسئله دلیلی برای دیوانه بازی های شما نیست!! مثبت بیندیشید، شاید همین حس همدردی و مهربانی اوست که شما را شیفته خودش کرده و یکی از دلایلی است که او را انقدر دوست دارید.

بخش سوم

 

فاطمه امیری فاطمه امیری – کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و نوروتراپیست


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *