چگونه باسن خوش فرم تری داشته باشیم

اگر احساس می کنید پایین تنه شما نیاز به فرم و شکل گرفتن دارد ،ورزش های روزانه  مناسب می تواند به شما کمک کند. آیا تا بحال موفق شده اید به حالت باسن خوش فرم مانند باسن برزیلی ها که در تلویزیون زیاد دیده اید برسید ؟ این مسئله تا حدودی  به نوع بدن و ژنتیک شما بستگی دارد. ولی خیلی ها می توانند طوری عمل کنند که وقتی شلوار جین می پوشند باسن متناسب تری داشته باشند. این تصاویر به شما کمک می کند تا تمرین را آغاز کنید:

عضلات ناحیه سرینی(Glute)

چگونه باسن خوش فرم تری داشته باشیم

فرم باسن ، به عضلاتی که به نام گلوتئوس(سرینی) بزرگ , گلوتئوس کوچک و گلوتئوس میانی  و همچنین چربی که این ماهیچه ها را پوشانده است بستگی دارد. پیاده روی , دویدن و کوه پیمائی روی این عضلات اثر می گذارند. تمرینات قدرتی باعث می شوند که این عضلات قوی تر و گردتر به نظر برسند. اگر به نرمش های روزانه خودتان تمریناتی که باعث فشار به عضلات باسن و ران می شود را اضافه کنید تغییر محسوسی را خواهید دید.

تمرین  اسکوات (squat)با توپ

چگونه باسن خوش فرم تری داشته باشیم

 اگر تازه شروع به انجام ورزش های باسن کرده اید بهتر است برای حفظ تعادل تمرین  چمباتمه زدن که در بخش اول آمده است را با توپ بدنسازی انجام دهید. این تمرین را حداقل ۳ بار در هفته تکرار کنید. در هر جلسه ۱۵ بار این حالت را تمرین کنید.

شیوه انجام حرکت:  توپ را بین دیوار و پشت کمرتان قرار دهید( مانند تصویر) و به آرامی همان حرکت اسکوات را انجام دهید.( پاها را موازی هم  و به عرض شانه ها باز کنید. در همین حالت به آرامی به پائین بیائید طوری که انگار در حال نشستن روی صندلی هستیدتا زاویه ۹۰ درجه. مطمئن شوید که زانو ها نباید جلو تر از مچ پاها باشند).

تمرین جهش به جلو

چگونه باسن خوش فرم تری داشته باشیم

با انجام این حرکت هم بخوبی می توان توانائی عضلات پشت ران و پشت ساق را بیشتر  و همینطور می توان کالری بیشتری هم سوزاند.

شیوه انجام حرکت : پاها را به اندازه عرض باسن  باز کنید. یک پا را جلو بگذارید. زانوهای خود را خم کنید و به آرامی پایین بروید و دوباره بایستید. این حرکت را روی پای دیگر خود نیز تکرار کنید. زانوها نباید بیش از 90 درجه خم شوند. قوزک پای جلویی و زانو، باید در یک راستا باشند. زانوی پای دیگر را روی زمین نگذارید.

تمرین جهش به عقب

چگونه باسن خوش فرم تری داشته باشیم

وقتی که شما از حالت خیز به جلو، پای خود را عقب می گذارید، عضلات سرینی با شدت بیشتری درگیر می شوند و انعطاف پذیری ناحیه ران بیشتر می شود و نحوه ایستادن شما حالت خوش فرم تری پیدا خواهد کرد.این تمرین مخصوصا” برای وقتی که ساعت ها روی صندلی و پشت میز نشسته اید موثر خواهد بود..

شیوه انجام حرکت : نحوه ایستادن در این حرکت مانند جهش رو به جلو است، با این تفاوت که باید یک پا را عقب بگذارید و آن را خم کنید. زانوی پای جلویی نباید بیش از حد خم شود و از انگشتان پا جلوتر برود.

تمرین بالا آوردن مفصل ران  روی توپ

چگونه باسن خوش فرم تری داشته باشیم

این حرکت ساده ماهیچه سرینی بزرگ ، که بزرگ ترین عضله بدن است، را حرکت داده و منقبض می کند. هدف از انجام چنین نرمشی تقویت این ماهیچه است و نباید از عضلات پشت استفاده کنید.

شیوه انجام حرکت : زانو ها را ۹۰ درجه خم کنید پاها را به هم بچسبانید و به آرامی پاها را بالا ببرید.  به اندازه ی 2 اینچ  پاها را بالا ببرید کافیست.

تمرین زمینی  شنا رفتن

چگونه باسن خوش فرم تری داشته باشیم

این نرمش علاوه بر اینکه ماهیچه های سرینی را به حرکت درمی آورد، شانه ها، مفصل ران ها، و دیگر ماهیچه های پایین تنه را نیز درگیر می کند. این نرمش را با سرعت انجام دهید تا علاوه بر تقویت ماهیچه ها، کالری نیز بسوزانید.

شیوه انجام حرکتاین حرکت با بکارگیری ماهیچه های شکمی، از عضلات پایین تنه محافظت می کند. انگشتان دست را باز کنید تا به مچ ها فشار وارد نشود.

[aparat width=”500″ height=”300″]http://www.aparat.com/v/Lvmrd[/aparat]

بالا رفتن از سطوح شیبدار

پیاده روی یک روش ساده و بی دردسر برای رسیدن به تناسب اندام است. بالا رفتن از سطوح شیبدار، روش مناسبی برای تقویت ماهیچه های سرینی و سوزاندن کالری بیشتر، جهت کاهش وزن است. استفاده از تردمیل با شیب 5 تا 7 درصد، تاثیر این روش را بیشتر می کند.

تناسب اندام را با ورزش های هوازی بدست آورید

در باشگاه های بدن سازی، استپر، حلقه و برخی از دستگاه های دیگر، باعث افزایش فعالیت قلب و شش ها، و در نتیجه تقویت عضلات سرینی می شود. اسکیت  و دوچرخه سواری روی سطوح شیبدار، فعالیت های پرتحرک دیگری هستند که به تناسب اندام کمک می کنند.

 کوچک شدن باسن

ورزش کردن باعث سفت شدن عضله باسن می شود، اما برای کوچک کردن باسن، تنها ورزش کافی نیست. برای کاهش حجم باسن، مراقب برنامه غذایی خود باشید؛ با افزایش فعالیت، کالری بیشتری بسوزانید و وزن خود را کم کنید. این روش حجم لایه چربی روی ماهیچه های سرینی را کم تر می کند و باعث کوچک شدن باسن می شود.

باسن بزرگ

اگر به نظر شما داشتن باسن بزرگ مناسب تر است، باید ماهیچه های سرینی خود را تقویت کنید. مقاومت دستگاه دوچرخه ثابت ، یا هر دستگاه ورزشی دیگری که از آن استفاده می کنید، را بالا ببرید. در حین انجام ورزش های قدرتی، از وزنه های سنگین تر استفاده کنید، تکرار حرکات خود را بیشتر کنید، و زمان استراحت بین حرکات را کاهش دهید. داشتن یک رژیم غذایی مناسب نیز به افزایش توده ماهیچه کمک می کند.

برای تغییر فرم باسن از گن استفاده کنید

برای برطرف کردن افتادگی باسن ، لباس زیرهای زیادی وجود دارد. برای خوش حالت نشان دادن باسن خود، از گن های کشی یا جک دار استفاده کنید. از شلوار جین پروتزدار و گن های استرج نیز می توان استفاده کرد.

لباس مناسب بپوشید

پوشیدن شلوار جین بوت کات و روشن  بین فرم ران ها و باسن تعادل ایجاد می کند . شلوارهای بلند، پاهای شما را کشیده تر و باسن را کوچک تر نشان می دهند. جیب های پشت شلوار نیز در بهتر به نظر رسیدن باسن موثر هستند. از پوشیدن شلوارهایی که جیب های پشتی بزرگی دارند، خودداری کنید، زیرا این نوع جیب ها به باسن شما ظاهری صاف یا افتاده برعکس آنچیزی که در باشگاه دیده می شود می دهند. اگر شما یک شلوار لگ بپوشید و باسن خود را بزرگ کنید بدن شما مانند یک مخروط بستنی(بستنی قیفی) دیده می شود.بهترین کار این است که لباسی بچوشید که انحناهای بدن شما را زیباتر نشان دهد.

منبع :

webmd


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

7 دیدگاه دربارهٔ «چگونه باسن خوش فرم تری داشته باشیم»

  1. من کناره های باسنم از روبرو صاف است یعنی باسن من از روبرو هیچ قوسی ندارد ( ) و اینجوری نیست کلا باسن کمی به نسبت بالا تنم لاغرتر است من چه کار کنم ؟ تا باسن فرم پیدا کند خواهههههههش میکنم راهنمایی کنید من از این بابت خیلی ناراحتم همش بلوز های بلند می‌پوشم تا بد فرمی باسن را بپوشاند چه ورزشی را باید انجام دهم ؟

  2. باسلام.وتشکر.من باسنم افتادست یعنی باسنم کوتاست وپاهام کوتاهتره.لطفأ راهنمائیم کنید که چطور باسنم بالاتربره تاپاهام بلندترباشه

  3. باسلام وخیلی متشکرم من دنده های اول تاپنجمم بیرون زده وکودی کف پاهایم زیاد است وچندتاازمتخصصین وجراحان می گویند عمل کردن ثمربخش نیست لطفاً روشهای تمرین برای بفرستیدخیلی خیلی متشکرم

  4. وااای مرسی واقعا عالیییی بود
    ولی ای کاش روشهایی ام برای بزرگ کردن سینه میگفتید
    چرا؟ چون من ی دختر 15 ساله ام و سیته هایی بسیار کوچک دارم
    در صورتی ک دوستان من حالت و اندازه ی سینه هاشون کاملا با من متفاوته
    من خیلی از ایک موضوع رنج میبرم لطفا کمکم کنید
    ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *