چرا من اینقدر عاشق روانشناسم شدم؟

چرا من اینقدر عاشق روانشناسم شدم؟

مراجعینی هستند که ممکن است بعد از چند جلسه مشاوره فارغ از مرد یا زن بودن درمانگرشان عاشق وی شوند.درابتدا بهتراست ارتباط درست بین مشاور و مراجع بیان شده و در مورد شخصیت وابسته برخی از مراجعین صحبت کرد.

 

چرا من اینقدر عاشق روانشناسم شدم؟

ارتباط مؤثر چیست؟

 

ارتباط موثر یک فرایند دو طرفه است، که هر فرد به آنچه که دیگران می گویند گوش می دهد و آنچه را که به معنای آن است، گوش می دهد .

هنگامی که افراد به طور موثر ارتباط برقرار می کنند، درباره ی اطلاعات مهمتر، مشارکت در مشاغل یا درخواست کمک برای آنها آسان تر است. درك بهتري از چشم انداز و وضعيت فرد ديگر وجود دارد كه منجر به تصميم گيري بهتر و راه حل هاي پايدار تر براي مشكلات مي شود.

همانطور که به نظر می رسد ارتباط داشتن ساده است اما بسیاری از ما  برای برقراری ارتباط با دیگران (و آنچه دیگران سعی در برقراری ارتباط با ما دارند) اشتباه میکنیم که این اشتباهات می تواند منجر به حوادث، درگیری و ناامیدی در محل کار و یا هر جای دیگر شود.


 

مشاوره چیست؟

 

مشاوره فرایندی است روانشناس که باید در مورد  سیاست ها، شیوه ها و مسائل مربوط به نگرانی متقابل با با مراجع صحبت کنند. این شامل دستیابی به راه حل های قابل قبول برای مشکلات از طریق تبادل واقعی دیدگاه ها و اطلاعات است.

مشاور و روانشناس حق تصمیم گیری را از مراجع حذف نمی کند، زیرا آنها باید تصمیم نهایی را اتخاذ کنند. با این وجود، تعهدی را مطرح می کند که دیدگاه های مراجعین در مورد مسائل مربوط خودشان را  قبل از تصمیم گیری مورد بررسی قرار می گیرد.

 

یک اصل مهم مشاوره رسیدن به یک نتیجه دلخواه در مورد موضوع یا موضوعی است که برای همه طرف ها و افراد رضایت بخش است و به سمت یک محیط امن و سالم تر حرکت می کند.

 



چگونه ارتباطات و مشاوره موثر  سلامت را بهبود می بخشد؟

 

توسعه یک فرهنگ ایمن و انعطاف پذیر مبتنی بر ارتباط درست و مشاوره موثر بین روانشناس و مراجع میتواند بهداشت روان مراجع را تقویت کند.

مشورت باید به عنوان یک ابزار ارزشمند برای بهبود تصمیم گیری برای ایجاد تغییرات مثبت انجام پذیرد.

 

چرا من اینقدر عاشق روانشناسم شدم؟

نشانه اختلال شخصیت

 

طبیعیست که برای پشتیبانی عاطفی به دیگران وابسته باشید؛ حتی منزوی‌ترین اشخاص درون‌گراها نیز گاهی از برنامه‌ی روزمره تماشای فیلم‌های تکراری و مطالعه خارج می‌شوند.

ولی زمانی اتکای شما به رفیقان و خانواده وارد محدوده پرخطر میشود ، چه اتفاقی- برای خودتان یا دیگران- می‌افتد؟ این یکی از علائم اختلال شخصیت وابسته است، یک اختلال روان‌شناختی که مشخصه‌ی آن اتکای دائمی به دیگران برای ارضای نیازهای عاطفی یا حتی جسمانی است.

در این نوشته با ما همراهی کنید تا ۷ نشانه اختلال شخصیت وابسته را بشناسید.

تشخیص اختلال‌های شخصیت دشوار و بحث برانگیز است و دلیل آن تا حدی این است که مرز بین نمودهای ساده‌ی شخصیت و اختلالات شخصیتی تا حدی مبهم است – برا این است که عبارت «محدوه‌ی خطرناک» در اینجا به کار رفته است.

رفتار «کنه» – خیال‌پردازی درباره‌ی ازدواج در ابتدای یک ارتباط ، دائم پیام فرستادن، و غیره – یک چیز است، ولی این‌که تمام تصمیمات بزرگ و کوچک‌تان را به هوی و هوس آدم‌های دیگر واگذار کنید موضوع دیگری است.

مانند بیشتر اختلالات شخصیتی، شخصیت وابسته زمانی به اختلال تبدیل و کم کردن وزن مرور زمان دائم کارکرد فرد را، مستقل از عواملی مانند شرایط پزشکی یا سوءمصرف مواد روانگردان ، دچار اختلال میکند .

به طور خاص، مشخصه‌ی اختلال شخصیت وابسته نیاز شدید به نگهداری از سوی دیگران، و نیز هراس فلج‌کننده از تنهایی است.

بیایید در دنباله برخی از نشانه‌های اختلال شخصیت وابسته را بدانیم- هر چند فهرست زیر معیار تشخیص نیست.

ولی چنانچه هراس از طرد شدن و درماندگی از تصمیم‌گیری مستقل زندگی روزمره‌تان را مختل کرده‌است، شاید واجب و ضروری باشد به یک روانشناس مراجعه نمایید .

 

1 اعتماد بنفس و احترام به خود بسیار پایینی دارید.

آدم‌هایی که اختلال شخصیت وابسته دارند بیشتر اعتماد بنفس و احترام به خود بسیار پایینی دارند و وابسته به تایید دیگران هستند.

بر عکس این موضوع نیز درست است این انسان‌ها با انتقاداتی از قبیل «تایید بی‌ارزش بودن» مواجه میشوند که شاید عزم‌شان را به منظور حفظ روابط تحت‌ الشعاع قرار دهد.

 

2 همه شما را «منفعل» خطاب میکنند

اشخاص دارای اختلال شخصیت وابسته از اینکه تنها بمانند تا از خودشان مراقبت کنند عمیقا می‌ترسند، در نهایت بیشتر رفتارهای کنه نشان میدهند.

 

3قادر نیستید به تنهایی تصمیم بگیرید

اشخاصی که اختلال شخصیت وابسته دارند برای هر چیزی، از تصمیم‌های اساسی و مهم زندگی – کجا زندگی کنند، چه حرفه‌ای در پیش بگیرند و غیره – تا جزییات زندگی به دیگران اتکا میکنند.

این‌که پیش از جواب دادن به پیامی، اسکرین شات آن را به بهترین دوست‌تان ارسال کنید، یعنی در حد اندکی وابستگی متقابل بطور کامل عادیست ، ولی چنانچه هر دفعه که میخواهید از خانه خارج شوید، بدون پیام دادن به فردی دیگر قادر نیستید تصمیم بگیرید که چه بپوشید، این نشانه‌ی خوبی نیست.

 

4 از تنها بودن نفرت دارید

اختلال شخصیت وابسته به میزان قابل توجهی متعاقب از هراس فلج‌کننده از تنهایی است؛ آدم‌هایی که گرفتار این مشکل هستند به‌طور نامعقولی از اینکه تنها بمانند تا از خودشان مراقبت کنند، حتی به‌طور موقت، هراس دارند.

در نهایت ، تنهایی حتی موقتا، برایشان ناراحت‌کننده است و فکر تنها ماندن بیشتر ذهن‌شان را درگیر مینماید .

 

5از رابطه‌ای به رابطه‌ی دیگر می‌روید

فردی که اختلال شخصیت وابسته دارد وقتی یک رابطه‌ی نزدیک به انتها و پایان می‌رسد، عموما به سرعت سعی میکند خلأ برآمده از آن را پر کند.

این بالاتر از تک‌همسری سریالی است – فردی که اختلال شخصیت وابسته دارد، در حدی از تنها بودن می‌ترسد که بدون یک حامی دیگر قادر نیست ادامه بدهد.

6 قادر نیستید خلاق باشید

اشخاص دارای اختلال شخصیت وابسته قادر نیستند در پروژه‌ها خلاقیت به خرج دهند یا بدون الهام گرفتن از فردی دیگر تصمیم‌گیری کنند، نوعی درماندگی که از فقدان اعتماد بنفس نشأت می‌گیرد.

 

7با هر چیزی که معنی‌اش نرفتن او باشد موافقت میکنید

اشخاصی که اختلال شخصیت وابسته دارند «ممکن است برای به‌دست آوردن پشتیبانی عاطفی و فیزیکی از سایرین به هر کاری دست بزنند، حتی تاجاییکه برای امورات ناخوشایند داوطلب شوند، چنانچه چنین رفتار مراقبتی را که احتیاج دارند به همراه داشته‌باشد» .

احتیاجی به گفتن نیست که این میتواند فرد را در شرایط دشواری قرار بگذارد و یکی از دلایلی است که برای اشخاص دارای اختلال شخصیت وابسته خیلی پراهمیت است کمکی را که احتیاج دارند دریافت نمایند.

 

باید خدمتتان عرض کنم که مطلب بیان شده یکی از دلایل وابستگی مراجع به درمانگرش می باشد ، حال به نظر شما دلایل دیگری که برخی از مراجعین به درمانگرشان وابسته میشوند چه میتواند باشد؟

میتوانید ما را در نظرات خود شریک کنید

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «چرا من اینقدر عاشق روانشناسم شدم؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *