نکته سلامت روز: این سه ماده غذایی واقعاً به کاهش وزن کمک می کنند؟

این 3 ماده غذایی برای کاهش وزن خوبند؟

ممکن است شنیده باشید که برخی مواد غذایی مانند : موز، هویج  و بادام برای کاهش وزن خوب هستند، وجود اطلاعات ضد و نقیض در این مورد ممکن است تصمیم گیری را برای شما مشکل کند. در این مقاله به نقش سه ماده غذایی سودمند یعنی موز، هویج و بادام در روند کاهش وزن اشاره می شود.

موز

موز غنی از پتاسیم است. پتاسیم ماده ای ضروری برای بدن است که گاهی اوقات در برخی رژیم های غذایی لاغری به اندازه کافی موجود نیست. بعلاوه  موز را راحت می توان استفاده کرد و به همین دلیل، یک گزینه بسیار عالی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند خواهد بود.  با اینکه کالری و چربی موز نسبتاً کم است، اما حاوی مقدار فیبر ضروری نمی باشد. فیبر ماده مغذی ضروری در یک رژیم غذایی محسوب می شود، زیرا کمک می کند که در طولانی مدت احساس سیری داشته باشیم و همچنین مانع از پرخوری در وعده های غذایی بعدی مان می شود. خلاصه اینکه، اگر رژیم لاغری دارید، موز به دلیل کالری و چربی کم، گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. البته به خاطر داشته باشید که موز به شما احساس سیری در طول روز و در فاصله ی زمانی بین دو وعده ی غذایی اصلی تان را نخواهد داد.

هویج

هویج نیز یک گزینه بسیار خوب برای افرادی است که می خواهند کاهش وزن داشته باشند. هویج نه تنها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدانها است، بلکه دارای آب فراوانی نیز می باشد که به شما کمک میکند احساس سیری داشته باشید.

 علاوه بر این هویج مقدار بسیار زیادی فیبر دارد که همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، نقش مهمی در کاهش وزن دارد. فیبر موجود در هویج به آرامی هضم می شود و در واقع به مدت زمانی طولانی تر برای خروج از معده نیاز دارد و در نتیجه به بدن شما در حفظ احساس سیر بودن کمک میکند. علاوه بر این، نوعی فیبر در هویج یافت شده است که در درمان و پیشگیری انواع نگرانی های بهداشتی نظیر بیماری های قلبی – عروقی ، سکته مغزی و برخی سرطانها از جمله سرطان روده بزرگ موثر است. همچنین به این دلیل که هویج نیاز به نگهداری در یخچال را ندارد، یک گزینه مناسب برای میان وعده به شمار می رود.

بادام

بادام نیز گزینه ای بسیار خوب برای افرادی است که سعی در کاهش وزن دارند . بادام نیز مانند هویج حاوی مقادیر بالایی از فیبرهای ضروری به ویژه در پوستش است. به منظور دست یابی به سلامت مطلوب، بهتر است که بادام را به همراه پوستش استفاده کنید. علاوه بر این بادام حاوی مقدار نسبتا بالایی چربی سالم است که بر خلاف چربی های اشباع شده و ترانس که باعث توسعه بیماری های قلبی– عروقی، سکته مغزی و مرگ می شوند، به جلوگیری از بروز برخی بیماری های مزمن کمک میکند.

در هنگام انتخاب بادام از طبیعی و خام بودن بادام و نیز بدون نمک و مواد افزودنی بودن آن مطمئن شوید. در نهایت، مانند دو ماده غذایی دیگر که در بالا ذکر شد، بادام نیز یک میان وعده عالی به شمار میرود، زیرا به راحتی می توان آنرا در هر جایی به همراه داشت.

نتیجه

بله، موز، بادام و هویچ سه انتخاب خوب برای کاهش وزن می باشند اما برای نتیجه مطلوب حتماً آنها را به شکل طبیعی استفاده کنید.

منبع:

fitday


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *